Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
hoge ping
jpt
hallo allemaal
vrienden van mij hebben een ping van 83 ms.
wel een snelheid van 16 mb download en 0,8 upload.
als ik in het modem kijk zie ik sn marge 11.0/8.5
signaal verzwakking lijn 7.5/14.5
hec fouten 2553/0
hun ip begint met 81. zouden ook in aanmerking kunnen komen voor vdsl.(volgens de check bij online)
isra punt is de lasdoos ergens in de kelder.
lijn naar modem is ongeveer 7 meter vanuit de lasdoos (aangelegd door toen nog ptt)

zijn deze gegevens goed ? of moet er hier iets gebeuren?

ik vraag dit omdat ikzelf op een ping van 38 ms zit op een nog langere lijn.
grts

I R Baboon
Snelheid en latency hebben op zich niets met elkaar te maken.
Als je download komt alle pakketjes achter elkaar aan bij je pc. Dan is latency niet belangrijk.
Maar als je enkele pakketjes moet ontvangen of verzenden, zoals bij een online game, dan
is latency cruciaal.

Waarom je pingt op 38 ms en je vrienden met 83 ms, kan zeer veel oorzaken hebben.
WIFI bijvoorbeeld is een echte treuzelaar op je internet verbinding.
Daarbij is ook de route van belang die de pakketjes afleggen op het internet van je pc naar de server.
Plus natuurlijk hoe snel de server reageert op je ping.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

jpt
@ I R Baboon
bedankt voor je antwoord.
mijn vrienden krijgen op skype(wat ze veel gebruiken) steeds de melding dat hun internet verbinding te traag is en ze daarom video uit moeten zetten.
vandaar ook mijn vraag.
alles bekabeld!

echter ik heb het nu ook eens geprobeerd (skype) ook de nieuwe versie en krijg nu deze melding ook.(+een zichtbare slechte verbinding)
had ik voorheen niet zelfs niet naar mijn broer die maar een snelheid van 1 mb heeft(spanje)
ga eens zoeken of ik nog ergens de oude skype heb staan,deze instaleren krijg toch de indruk dat het aan de nieuwe versie ligt.

online spelen doen ze nooit dus daar hebben ze verder geen last van.
het gewone internet verkeer werkt goed bij ze.

grts

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hoge ping', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Blizzard servers Online.nl 150ms ping Storing : 4 20 Aug 2017
Hoge ping Storing : 10 15 Jun 2016
Hooge Ping, Latency - wat te doen? Huawei configuratie en problemen : 22 11 Apr 2016
Hoge ping huawei. Huawei configuratie en problemen : 4 05 Oct 2015
Plotseling hoge ping Storing : 118 24 Sep 2014
Advertentie