obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Hoge ping huawei.
VincentS
Goedenmiddag iedereen,

Huawei HG665d router

Sinds vrijdag avond hebben wij last van een hoge ping op ons netwerk.
Normaal hebben we een 20-30 ping maar nu zitten we tegen een constante 120 aan. Terwijl dit normaal pas gebeurd als iemand download. Dit zijn de opties die we geprobeerd hebben.
- Router opnieuw opstarten.
- Router 5 minuten uit houden.
- Router resetten.
- Wifi uitschakelen ( zodat we konden zien of een wifi apparaat stroom gebruikte )
- Alle lan kabels eruit gehaald behalve 1 van computer.
- ping gestuurd naar de router die was 1ms dus goed.
- De ping op verschillende manieren gemeten / cmd ping google.nl / speedtest.net / via een spel. ( Komt alle 3 op de zelfde ping uit rond de 120 ms )

Ook hebben we met downloaden en uploaden geen probleem.
Het gaat hier echt naar de reactie van de server.
Dus pagina's laden,spelletjes doen enz...

Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan informeren anders zal ik toch de online helpdesk even moeten bellen.

Mvg, Vincent
 
WitteKat
Ik heb precies hetzelfde probleem!
 
mebos
Ik heb al een paar dagen hetzelfde probleem en had er vandaag genoeg van. Na ruim 20 minuten in de wachtrij te staan van de Online helpdesk vertelden ze mij dat het gisteren pas bekend was dat veel glasvezelklanten dit probleem hadden. Nu dus niet alleen glasvezel Wink
succes ermee
 
Har-ry
Hetzelfde hier met Zyxel modem en glasvezel.

Edit: nog eens een test via wifi gedaan. 20 down en 23 up en 8ms ping. Dus het lijkt weer goed te zijn. Heb wel 50/50 maar voor wifi is dit normaal.
Gewijzigd door Har-ry op 05 oktober 2015, 01:50
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoge ping huawei.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie