obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Synology DS211J NAS connecten naar buiten
nightbird
Hallo,

Ik heb een DS211j succesvol geinstalleerd. Op mijn LAN doe ie het OK. Echter mijn LAN bevind zich achter een NETgear WPN824v2 die is verbonden met de Thomson TG712 van Online. Ik heb op alle twee de routers de poorten opengezet. Het subnet achter de Thomson is 192.168.1.x en achter de Netgear 192.168.0.x Wie kan mij helpen mijn NAS te ontsluiten zodat ik mijn NAS vanuit het internet kan benaderen en natuurlijk vice versa. Mijn NAS heeft fixes IP en ook de Netgear heb ik een fixed IP in het subnet van de Thomson gegegevn.

Wie kan mij helpen?
 
I R Baboon
Ik kan je netwerkprinter Canon MX850 zien.
Die moet je wel beveiligen met een admin wachtwoord, want iedereen heeft nu overal toegang...!!

Verder staat poort 80 (Canon), 4662 en 5060 open.
Is dat ook de bedoeling?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
nightbird
dank voor het signaal. heb meteen e.e.a dichtgezet. blijf mijn vraag hoe ik dit gecontroleerd wel kan doen? Wat wel fatsoenlijk openzetten en wat niet. Ik ben ook nieuwsgierig hoe jij mij hebt 'gevonden'?
Poort 5060 heb ik niet zelf opengezet en ik kan bij de Thomson ook niet vinden waar en hoe dat is gebeurd. kan het voip zijn?
 
I R Baboon
Je moet beslissen welke dienst je beschikbaar wilt hebben via het internet.
Web of FTP of iets anders. Bij die diensten horen bepaalde poorten.
Bv. bij web poort 80 en bij FTP poort 21.
Maar je kan ook andere poorten uitkiezen, als je dat wilt of nodig vindt.
Die poorten moet je openen in de Thomson en in de Netgear.

Het uittesten moet je doen via een andere verbinding of via een internet proxy.

Ik kan als beheerder je WAN ip adres zien en zo heb ik je gevonden.. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
casspook
Beste Nightbird en Baboon,

Wellicht kan ik het probleem isoleren:

Ik heb hetzelfde probleem; ik heb de Synology 211j en binnen het netwerk werkt alles perfect. Uiteraard wil ik ook via het web toegang hebben tot mijn files.

Na veel lezen op diverse fora over zowel de Synology NAS als de Thomson router heb ik een aantal poorten geforward in de Thomson modem/router. Ik maak verder geen gebruik van een extra router (de NAS is direct aangesloten op de Thomson). Maar helaas! nog steeds werkt het allemaal niet. Ik krijg extern geen toegang tot mijn NAS. Ik heb ook al spookverhalen gelezen dat de Thomson onvoldoende mogelijkheden biedt om de poorten te forwarden maar weet niet wat hier van waar is.

Wie kan mij/ons helpen? Ook via testsites om te kijken of de poorten open staan, krijg ik een negatief bericht (meestal time-out).

Normaal kom ik er wel uit door goed te lezen/googelen. Maar voor het eerst wend ik mij tot het zelf plaatsen van een bericht. Ik wacht in spanning af...

(laat maar weten welke info ontbreektWink)
 
I R Baboon
Valt wel mee met die spookverhalen.

Hoe zien je port forwards eruit?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
casspook
Dit zijn mijn forwards (poortnrs overgenomen van synology site)

Dit heb ik vervolgens toegewezen aan mijn synology.
casspook voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Gebruik je ook die diensten die bij de poorten horen (FTP, torrent, http) ?
Anders zal daar ook geen antwoord komen op die gebruikte poorten.

Op poort 5000 antwoord je NAS met een login.
Op poort 80 gebeurt er niks.
Staat alles goed geconfigureerd op je NAS?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
casspook
Idd, poort 5000 werkt gewoon! Hartstikke mooi! Ik snap alleen niet waarom poort 80 niet werkt. Deze staat open en in de bas staan verschillende Services aan die van deze poort gebruik maken. Onder andere photo station gebruikt poort 80. Dit is de service die toegang biedt tot foto applicatie. Enig idee waarom dat niet werkt?
 
I R Baboon
Werkt die poort ook intern?
Wat gebeurt er als je surft naar het interne ip adres van je NAS?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Synology DS211J NAS connecten naar buiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Internetten binnen en buiten de EU Algemeen : 3 18 jun 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Advertentie