obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk
pwkoops
Sinds vandaag heeft Online mijn verbinding gemigreerd naar het nieuwe netwerk van KPN (VDSL2). Tot vandaag gebruikte ik altijd het Fritz!Box modem 7340 ivm de ingebouwde DECT functionaliteit. Het online modem had ik al jaren onuitgepakt op zolder liggen. Na de migratie had ik geen internetverbinding meer. DSL lampje brandt gewoon groen op het modem maar krijgt geen verbinding met internet. Tablets en telefoons maken gewoon verbinding met Wifi maar geven waarschuwing dat er geen internetverbinding via de Wifi is.

Nu heb ik toch maar het Huawei modem uit de verpakking gehaald en die functioneert wel goed. Daardoor heb ik nu wel weer internet, alleen wil ik heel graag de FritzBox gebruiken zonder gebruik te hoeven maken van het Huawei modem. Heeft iemand hier de 7340 werkend gekregen op het nieuwe VDSL2 netwerk? En welke settings moet ik dan invoeren?

Als ik de Huawei uitlees met werkende verbinding zie ik onderstaande gegevens:
WAN2_INTERNET_TR069_VOICE_R_PTM3_0_1_0 Verbonden 00:53:50 VDSL
WAN2_INTERNET_TR069_VOICE_R_PTM3_0_1_0 85.148.110.** 255.255.0.0 85.148.0.1

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 2907
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 13545
Verbindingstype VDSL2
Kanaaltype


Interleaved
Upstream SNR (dCool 5.9
Downstream SNR (dCool 6.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 6.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 14.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 0
Upstream FEC errors 0
Downstream FEC errors 0


ATM verbinding
Nieuw Verwijderen Help
Naam VPI VCI VLAN ID 802.1P DSL Latency Categorie Verbindingstype Geactiveerd Verwijderen
ATM1_8_35 8 35 - - Pad0 UBR EoA 1
ATM2_8_48 8 48 - - Pad0 UBR PPPoA 1
ATM1_8_35
ATM verbinding: Ingeschakeld
VPI/VCI:
8
/
35
DSL latency: Pad0 Pad1
DSL-verbindingstype: EoA PPPoA
VLAN: Ingeschakeld
Encapsulatie methode:
Service type:
Toepassen

PTM-verbinding
Nieuw Verwijderen Help
Naam DSL Latency PTM-prioriteit VLAN ID 802.1P Verwijderen
PTM3_0_1_0 Pad0 Normaal 1001 0
PTM3_0_1_0
DSL latency: Pad0 Pad1
PTM prioriteit: Normale prioriteit: Hoge prioriteit:
VLAN: Ingeschakeld
VLAN ID:
1001
[0-4094]
802.1P:
0
[0-7]

WAN verbinding
Nieuw Verwijderen Help
Naam Verbindingstype Verbindingsstatus IP-adres Geactiveerd Verwijderen
ADSL2+ IP_Routed (IP) 1
VDSL2 IP_Routed (IP) Verbonden 85.148.110.** 1
ADSL Go/Lite/Basic/Plus IP_Routed (PPP) 0
UMTS IP_Routed (PPP) 1
WAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35
WAN verbinding: Ingeschakeld
Poortbinding:
LAN1 LAN2 LAN3 LAN4
SSID1 SSID2 SSID3 SSID4
Verbindingstype:
NAT:
IP-adres type:
 
pwkoops
Heb ik geprobeerd. Maar ik zie nergens de vdsl2 optie. Ik kan alleen kiezen uit annex a of b en daarna voor other provider.
 
gvmelle
Kijk bij System > Event log of er dingen staan zoals:
09.11.16 22:22:37Internet connection failed: Reason for error: 1 (DHCPv4 lease timed out)
09.11.16 20:22:34Internet connection failed: Reason for error: 1 (DHCPv4 lease timed out) etc. Dat zo ongeveer 0m de 2 uur gebeurd (bij mij) door dat de lease verloopt.

Je kan bij Internet > Online monitor op de knop reconnect klikken. Na 30 sec zou je weer internet verbinding moeten hebben.

Ik heb zelf een 7490 en gebruik ADSL2+ dus er staat niets bij VDSL. Verder VPI 8 VCI 35, Bridged, obtain de IP adres automatically. Dat laatste moet misschien handmatig, maar dat weet ik niet zeker. Ik moet nu wel dus om de 2 uur een reconnect doen.
 
pwkoops
Momenteel even een ander probleem. Dsl lampje op de fritzbox blijft maar knipperen. Ik kan dus even niet verder testen met de instellingen. Dsl op huawei werkt nog wel gewoon binnen 20 seconden. Maar Fritz blijft al half uur knipperen. Ben bang dat hardware vandaag is gesneuveld. Gisteren brandde lampje dsl nog wel.
 
pwkoops
Helaas heeft het niet geholpen. Ik probeer via marktplaats vandaag een andere Fritz op de kop te tikken en probeer het dan nog eens.
 
pwkoops
Zojuist voor 15 euro een 7360 opgehaald. Instellingen opgegeven zoals door jullie vermeld. Werkt perfect. Dank voor de hulp. Ik heb weer internet via een Fritz en nog twee Lan poorten extra erbij Smile . 7340 gaat binnenkort op marktplaats. Alles werkt behalve de dal poort lijkt het. Nog altijd goes om te gebruiken achter een ander modem.
 
pwkoops
Ik heb denk ik iets te vroeg gejuicht. Net als gvmelle moet ik nu ook om de 2 uur ongeveer een reconnect doen omdat verbinding met internet dan is uitgevallen. Is dit bij meer mensen een probleem en wellicht heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
 
Tiger

Quote

pwkoops schreef:

Ik heb denk ik iets te vroeg gejuicht. Net als gvmelle moet ik nu ook om de 2 uur ongeveer een reconnect doen omdat verbinding met internet dan is uitgevallen. Is dit bij meer mensen een probleem en wellicht heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Ik denk dat de oplossing nog even op zich laat wachten.
Zelf heb ik 2x een mail van Online gehad waarin ze aangaven dat ze nog problemen hadden n.a.v. de migratie en druk bezig waren met KPN om tot een oplossing te komen en we zouden op de hoogte worden gehouden als het opgelost was maar die melding heb ik nog niet ontvangen.
Ben benieuwd hoelang ze de klanten nog aan het lijntje houden maar ik heb er maar een woord voor SCHANDELIJK wat Online teweeg brengt.
Omdat ze dit hele gebeuren m.i. slecht hebben voorbereid en uiteraard de uitvoering daar van zou dit best een reden kunnen zijn om contractontbinding te eisen door deze wanprestatie.
 
gvmelle
Bij de huawei modem werk alles wel naar behoren. Dus een probleem van fritzbox. Ik heb nu net Use previous DSL Version bij: Internet > DSL information> line settings ingesteld. Moet nog afwachten wat dat doet.
 
pwkoops
Ik heb na gisterenavond 20.00 uur geen storing meer gehad. Draait nog als een zonnetje. Ik hoop dat het zo blijft. Anders zal ik ook wat met de instellingen gaan spelen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Advertentie