obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier een storing in uw digitale tv ontvangst of verdwenen zenders.
 Onderwerp afdrukken
Vreemde storing digitale televisie
Roroko
Goedendag,

Ik ben een nieuw lid van deze forum, ik ben op deze forum gekomen omdat ik aan het zoeken ben naar een oplossing voor een vreemde storing van mijn digitale televisie.
Ik heb een Rebox ON-1011TPVR ontvanger van Online, deze heeft een harddiskrecorder.
De volgende problemen doen zich regelmatig voor:
  • Ik kijk iedere dag tussen 17:30 en 18:00 uur naar een programma op Belgie (EEN) en neem die tegelijkertijd op. Tijdens het kijken valt het beeld plotseling weg (Blauw beeld) en na een paar seconden heb ik weer gewoon beeld (Meestal rond de zelfde tijd om ongeveer 17:50 uur). Dit gebeurd bijna iedere dag. Als ik de programma later terugkijk via de HD recorder dan kun je daarop niet zien dat het beeld is weggevallen.

  • Ik neem geregeld programma's op naar de Harddisk maar soms lukt dat niet en krijg ik een melding dat ik de harddisk opnieuw moet aansluiten. Het blauwe licht van de harddisk brand dan ook niet. Als ik de harddisk opnieuw heb aangesloten begint de recorder na een tijdje wel weer met de opname.

De binnen antenne van de ontvanger staat op de vensterbank tegen de raamkozijn en de ontvangst is tussen de 95 en 100 %.
Zijn er meer mensen die een probleem hebben met deze ontvanger of heb je een oplossing voor de bovenstaande storingen.
 
I R Baboon
Heb je al gekeken of er firmware updates beschikbaar zijn?
Op de site van Rebox zie ik helaas niets staan.

Dat zijn inderdaad vreemde storingen.
Zo op het eerste gezicht, vermoed ik een probleem met de software van de receiver.
Heb je de winkelier en/of fabrikant al eens hierover gesproken of gemaild?
Gewijzigd door I R Baboon op 19 januari 2012, 14:27
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Roroko
@Baboon,

Ik heb inderdaad gekeken of er firmware updates beschikbaar zijn maar die zijn er (nog) niet.
De leverancier is in dit geval Online, ik heb deze problemen nog niet aan hun voorgelegd omdat ik eerst wil kijken of meer mensen soortgelijke storingen hebben.
 
I R Baboon
Je hebt gelijk.
Er is bitter weinig info over de Rebox op de site van Online, maar je ziet aan het plaatje dat het een Rebox receiver is.
Dan moet je bij T-Mobile Online helpdesk zijn voor hulp.

Het enigste wat je zelf kan doen is proberen uit te sluiten of je beeldstoring een externe oorzaak heeft.
Dus iemand (buurman of zo) zet op dat tijdstip een apparaat aan dat stoort. Dat kan echt van alles zijn.
Maar vooral die harde schijf problemen wijzen op een defect in de receiver of harde schijf.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Roroko
Gisteren heb ik de antenne verplaatst van de vensterbank naar de hoogste punt van de raamkozijn.
Dit heeft helaas de storing niet verholpen (twee maal viel het beeld weg, om 17:47 uur en om 17:55 uur), maar het ontvangst is nu 99%.
Het moet idd iets zijn wat in de buurt ingeschakeld wordt op dat tijdstip maar ik weet niet wat.
Mijn dochter heeft ook een receiver van Rebox, ik zal die een keer op mijn tv aansluiten en dan kijken of die de zelfde storing geeft.
 
jpt
digitale tv van online is niets anders dan digitenne!

digitenne gebruik ik als back up voor als mijn sataliet problemen heeft en ook op mijn boot.
digitenne is erg storings gevoelig (zeker met binnen antenne)bijvoorbeeld het openen van een ijskastdeur geeft al storing/aan(uit)zetten aparaten in het algemeen.
het langs rijden van een bromfiets of auto kan ook al storing geven
piezo ontsteking van bijv.cv ketel of iets dergelijks misschien?
soms helpt het om een buiten antenne te plaatsen !
(tip koop die dan niet duur via bijv.marktplaats)
probeer eerst via online zo een antenne te krijgen(je neemt het product van hun af)
2e optie schrijf relook aan hun zijn de fabrikant.
3e optie koop er een bij kpn als de andere oplossingen niet lukken kosten daar ik dacht €6,95 incl.verzending(maar zijn het goedkoopste)

blijft er het vreemde verhaal met je hd waar ik ook geen oplossing voor heb.

grts
 
huawei
Ik lees in deze topic dat Digitenne en TV van Online hetzelfde zijn.
Heb echter met mijn KPN recorders (Topfield TK5300K) heb volgende probleem: kaart van Online kan de zenders niet vinden (buiten om Ned1,2en3 en lokale omroep) en geeft aan Incorrecte Conax kaart.
Heeft iemand daar ook al mee te maken gehad of weet iemand raad?
 
huawei
Oppie, dank voor je antwoord.
Is het dus ook een fabeltje wat Online mij zojuist aan de telefoon vertelde dat als ik de KPN recorder formateer naar FAT32 deze recorder wel het kaartje van Online gaat pakken?
 
huawei
Dank wederom. Het leek mij ook een broodje aap verhaal.
 
Roroko
Ik heb twee opties uitgesloten.
  • Receiver van mijn dochter naar beneden gehaald en op mijn tv aangesloten. (Bij deze receiver kreeg ik dezelfde storing, beeld valt enkele seconden weg)

  • Smartcard van mijn dochter in mijn receiver gedaan. (Dit hielp ook niet)


Het ligt dus niet aan de receiver en ook niet aan de smartcard.
Wat ik nu nog kan doen is de antenne omwisselen.
Mocht dat niet helpen dan moet ik Online bellen om een buiten antenne te bestellen, misschien dat dat werkt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vreemde storing digitale televisie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
storing Storing : 1 14 aug 2019
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing : 6 27 feb 2018
digitale telefonie via online met zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 12 sep 2017
Vreemde Latency Snelheid : 7 30 apr 2017
Storing Algemeen : 1 05 nov 2016
Advertentie