obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
digitale telefonie via online met zyxel
npbosch
Ik over weeg om mijn KPN analoge lijn op te zeggen en digitale telefonie via online te nemen. Maar wil graag weten of mijn oude telefoons blijven werken. Via Online krijg ik geen duidelijk antwoord (dacht recent op de online site onder digitale telefonie gelezen te hebben dat alle "oude" aparatuur blijft werken).

Huidige situatie: ISRA - splitter - ene draad naar Zyxel en de andere naar een verdeel doos in de meterkast. Vanuit die verdeeldoos gaat het via de bekende 2 aderige kabels naar de telefoonstopkontakten in huis.

Nieuwe situatie (met digitale telefonie): splitter verdwijnt. Het kabeltje dat eerst vanaf de splitter naar de verdeeldoos voor de telefoon liep komt nu uit een van de twee telefoon aansluitingen van de zyxel.

Maar wat ik graag wil weten of de oude telefoons ook blijven werken?
Volgens online moeten het DECT telefoons zijn, maar dat is toch alleen maar een draadloos protocol tussen basisset en telefoon?
Een van mijn telefoons in huis is een DECT, zouden de anderen dan niet meer werken?
En wat gebeurt er precies in die zyxel mbt telefonie?
Ik neem toch aan dat de zyxel doet wat bv ook in een VOIP telefoon gebeurt (akoustische signalen omzetten in een datapakketje).

Alvast dank voor een ieder die mij wat opheldering hierover kan verschaffen.
 
Lutz
Het moeten toestellen met toonkiezers zijn. De draaischijftoestellen kunnen niet meer bellen. Verder moeten passief toestellen (dus zonder batterijen of netvoeding) aansluitfactoor 1 of kleiner hebben. Dat was al begin van de jaren 90 standaard.

Ik ken de Zyxel helemaal niet. Zo een VoIP telefoon lijn moet de kiestonen omzetten in een te bellen nummer en de spraak omzetten in data paketten.

Trouwens is je analoge KPN lijn al lang een geemuleerde analoge lijn en heeft in mijn inzicht alleen bestandsrecht voor alarm installaties.

Indien je niet meerere toestellen parallel aansluit zou ik mij geen zorgen maken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'digitale telefonie via online met zyxel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie