obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Petitie: UPNP support voor de livebox!
Puma

Quote

GhostPost1 schreef:
Kijk eens op Speedtest.nl op het forum dan zul je vanzelf tegen komen dat speedtest.nl nog niet geschikt is voor ADSL2+ snelheden


In de top 5 van Nederlands snelste Internetverbinding op speedtest.nl staan anders wel 3 DSL providers. Tweakdsl, SpeedXS en Tiscali.

Met mijn Alcatel 780 haal ik netjes 1290 KB/s en 119 KB/s up op speedtest.nl (mijn maximale snelheid), zodra ik de Livebox aansluit, dan kom ik niet hoger dan 800 kb/s. Dit kan toeval zijn, maar ik heb het ook bij anderen geprobeerd en daar is het precies het zelfde.
Gewijzigd door Puma op 08 oktober 2006, 02:51
 
klaafstra99

Quote

Richard schreef:

Ik ken namelijk geen FTP of mailserver software die p2p zou ondersteunen. Dat zou kunnen liggen aan het feit dat ik dat soort dingen op linux draai, maar al doende leert men dus hier ben ik nieuwsgierig naar.

Overigens blijf ik persoonlijk port-forwarding een betere methode vinden dan uPnP, maar da's verder niet zo van belang.Wink


Richard,

Ik gebruik Serv-U voor FTP, De Kerio Mailserver haakt (pas sinds de vorige revisie dacht ik) in op de UPNP compatible firewall Winroute (maar uiteindelijk dus niet met de Livebox!). Kerio zegt wel dat ze alleen support voor MSN messenger hebben, maar bij mij werkte alles zo als het hoort.

De handmatige methode mag ook niet ontbreken (ben ik het ook geheel mee eens!) maar ik wil het er dolgraag bij hebben.

Ik baal er gewoon van dat het sinds ik de Livebox heb niet meer werkt, terwijl het dat mijn inziens gewoon hoort te doen.

Gegroet!

Frank
 
Richard
Aha, Kerio, die ken ik wel, alhoewel nooit gebruikt, bij Serv-U is dat dan ook vanaf de nieuwere versies neem ik aan. Hoewel ik dan nog eens moet uitzoeken hoe dat zit met inkomend verkeer want bij msn heb je bij het upnp eigenlijk toch ook uitgaand geinitieerd verkeer, maar oke da's van andere zorg.

Ik hoop dat er veel stemmen komen voor het implementeren van uPnP, zeker als het zo gemakkelijk kan als ik de collega hier zie schrijven dat het in de Franse boxen wel zit, dan is het onzin dat het er hier niet in zit.
Als er ergens een site is of een form waar we tekenen kunnen, laat het gerust weten.

Greetings, Richard.
 
spatieman
UPNP liever uit.
het is hackgevoelig.
 
rrozema
uPNP is by design onveilig: het is een protocol om automatisch je firewall te kunnen overbruggen. Een programma dat uPNP ondersteunt en achter een uPNP aware router zit, kan middels het uPNP protocol de router vragen voor hem (al dan niet tijdelijk) een bepaalde poort open te zetten (eigenlijk een automatische port mapping aanmaken dus).

Dit is hartstikke handig voor de niet-wetende gebruiker: hij hoeft namelijk niets meer in te stellen om z'n p2p, voip, etc programma's te kunnen gebruiken. Dit is vrijwel dezelfde redenering als die waarom nog steeds een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking een huisdeursleutel onder de bloempot naast of de mat voor de deur heeft liggen; het is zo lekker makkelijk. MAAR HET IS WEL ONVEILIG!
 
Zabimaru
Ik ook, ik vind ook dat de LB UPnP support moet krijgen Wink
Typ- en of spelfouten onder voorbehoud... winkwa2 puh2vr2
 
mesa57
Topic was al meer dan een jaar oud. En nog steeds geen uPnP Cool
Gewijzigd door mesa57 op 20 juni 2007, 17:42
 
alexanderpas
en dat wil ik ook graag zo houden...
 
mesa57
Waarom Alexander, uPnP kun je altijd afzetten en dat zou zelf de default kunnen zijn ....
 
alexanderpas
iets wat er niet is kunnen ook geen lekken in zitten en/of kan ook niet gebruikt worden...

(Upnp backdoor trojan)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Petitie: UPNP support voor de livebox!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie