obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Wifi verbinding voor mijn pc.
Lucm
Beste Leden,

Ik heb door omstandigheden geen toegang meer tot de hoofdrouter (internet) en vroeg mij af hoe ik een onafhankelijk wifi netwerk samen kon stellen. omdat ik niet zeker wist hoe of wat dacht ik dat ik hier verder geholpen zou kunnen worden. het beste idee wat ik tot nu toe had was een modem te kopen met een simkaart-slot en een unlimited data bundle. maar hoe dit in zijn werking gaat is voor mij grotendeels een raadsel.

Met vriendelijke groet,
Lucm
 
jms319
Hallo Lucm,

Kun je ook geen toegang meer krijgen tot de hoofdrouter met een netwerkkabel, homeplug adapters of iets dergelijks om je internetverbinding weer aan de gang te krijgen? Dat zou vast het handigst zijn.

Ervaring met dit soort verbindingen heb ik zelf niet maar ik heb even voor je gezocht. Wat jij wilt, heet een MIFI-verbinding. Je kunt er een kastje voor kopen en een extra SIM-kaart die alleen voor een internetverbinding zorgt. Helaas mogen providers geen 06-nummers gebruiken voor een (onbeperkte) snelle internetverbinding en daarom wordt zo'n verbinding vaak beperkt. Zo moet je bijvoorbeeld na een bepaald aantal MB's via SMS of de website van de provider weer een extra hoeveelheid MB's activeren. Is wel gratis, maar lijkt me onhandig als je net halverwege een film of download zit. En soms wordt de snelheid bij het overschrijden van je bundel bijna tot het nulpunt teruggeschroefd. Ik denk dat je er dus even heel goed naar moet kijken of zo'n opzet iets voor je zou zijn.

Je zou ook kunnen kijken of je de belbundel van je mobiel als hotspot kunt gebruiken.

Misschien kun je meer uitvissen via deze linkjes: https://forum.kpn.com/mobiel-internet...tie-462094 en https://www.simonly.nl/nieuws/alles-w...onnementen.

In elk geval succes. Deel je ervaring even hoe het afloopt. Misschien handig voor iemand anders op dit forum. Je weet nooit of het van pas komt Wink.

Groet,

jms319
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi verbinding voor mijn pc.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Advertentie