obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Het kleine WLAN topic ...
Lutz
Er bestaat WLAN in het 5GHz band. Dat werkt prima, zolang de router de ontvanger kan zien. Zodra een muur of vloer tussen zit, is het bijna altijd einde feest.

Dan bestaat er WLAN in het 2,4GHz band, wat ook als 802.11b, 802.11g, of 802.11n aangeduidt wordt. Er bestaan 13 kanalen, maar iedere kanaal stoort tot 2 kanalen lager en tot 2 kanalen hoger. Erom worden meestal de kanalen 1, 6 en 11 gebruikt. Maar wij hebben 13 kanalen. Oudere laptops hebben "maar" een internatlionale WLAN kaart, die alleen de kanalen 1 t/m 11 kan gebruiken. In Europa kunnen wij tot kanaal 13 gaan.

Hetgeen betekend: indien je WLAN en je router het ondersteunen, gebruik dan kanaal 13. Bij netwerkproblemen kan je met inSSIDer je omgeving scannen, en een relatief vrije kanaal zoeken.

Verder biedt het Huawei modem kanalenbundeling aan. Ik zal dat liever niet gebruiken, om storingen te voorkomen.

Nu komt het weleens voor, dat je om de paar minuten geen verbinding meer hebt. Dan zal ik een ander kanaal gebruiken. In mijn geval zit ik b.v. op kanaal 3, omdat de buren alle anderen kanalen in gebruik hebben. inSSIDer helpt je dan verder.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het kleine WLAN topic ...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 sep 2016
Fritz!BoxFon WLAN 7170 ipv online HUAWEI HG655d Eigen modem configuratie en problemen : 29 13 sep 2013
Huawei HG655d en Fritzbox Fon Wlan 7140 Annex A Huawei configuratie en problemen : 1 06 jul 2013
Het kleine splitter topic ... Helpdesk : 4 09 dec 2012
Advertentie