obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Een keer per dag wordt mijn VDSL verbinding vernieuwd
Lutz
Ik vond dit in het logfile van mijn eigen modem:

21.12.12 19:38:20 Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 81.xx.xx.xxx, DNS-Server: 194.134.5.55 und 194.134.5.5, Gateway: 81.68.69.1
21.12.12 19:38:17 DSL ist verfügbar (DSL-Synchronisierung besteht mit 30720/3072 kbit/s).
21.12.12 19:37:54 DSL-Synchronisierung beginnt (Training).
21.12.12 19:37:42 Internetverbindung wurde getrennt.
21.12.12 19:37:41 DSL antwortet nicht (Keine DSL-Synchronisierung).
21.12.12 15:14:08 Internetverbindung wurde erfolgreich erneuert. IP-Adresse: 81.xx.xx.xxx, DNS-Server: 194.134.5.55 und 194.134.5.5, Gateway: 0.0.0.0
21.12.12 02:59:08 Internetverbindung wurde erfolgreich erneuert. IP-Adresse: 81.xx.xx.xxx, DNS-Server: 194.134.5.55 und 194.134.5.5, Gateway: 0.0.0.0
21.12.12 01:14:09 Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 81.xx.xx.xxx, DNS-Server: 194.134.5.55 und 194.134.5.5, Gateway: 81.68.69.1
21.12.12 01:14:05 DSL ist verfügbar (DSL-Synchronisierung besteht mit 30720/3072 kbit/s).
21.12.12 01:13:42 DSL-Synchronisierung beginnt (Training).
21.12.12 01:13:30 Internetverbindung wurde getrennt.
21.12.12 01:13:30 DSL antwortet nicht (Keine DSL-Synchronisierung).

Hetgeen betekent vermoedelijk: een keer per dag verloopt mijn DHCP lease voor het IP adres van mijn moden, en ik krijg altijd hetzelfde IP adres toegewezen. Verder betekent het ook, dat soms mijn verbinding wegvalt, om dan weer opnieuw te worden opgebouwd. Hetgeen betekent, dat ik mischien nog mijn Fritzbox moet knijpen om de stabiliteti te verhogen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Internetverbindung wurde erfolgreich erneuert.

Dat is de nieuwe lease van je WAN ip adres.

DSL antwortet nicht

Dat is een signaalverlies.
Als het goed is, zou je dat ook moeten zien op de DSL/statistieken pagina van de Fritz.

Dit vond ik op AVM: http://service.avm.de/support/de/SKB/...Verbindung
Misschien helpt dat je wat verder.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Dat had ik ook gezien. In feite heb ik zelf nog een mail naar beneluxsupport van avm gesturd, omdat hun uitleg matig is. Ik heb hier een kpn lijn om te bellen, en via een ander paar draadjes krijg ik ADSL van Orange. Ik heb in de eerste plaats de schijfregelaar voor S/N verhoogt en wil kijken wat er gebeurt.

Om zo iets uit te testen moet men tijd nemen!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
En de Duitse firmware is niet het probleem?
Misschien zijn de specifieke Duitse instellingen niet zo geschikt voor Nederland.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Je bent op het foute spoor. VDSL2 is gestandaardiseerd, en dat kan de Fritz!Box aan. Het Huawei modem is bij VDSL2 vrij voorzichtig, omdat ze niet verwachten, dat een gebruiker een modeminstelling kan optimaliseren.

Het is zelf zo dat in de standaard is voorzien dat gebruikers de lijn optimaal moeten aanpassen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Lutz
Intussen ben ik wijzer geworden. ik heb tegen de voorstellen van avm eerst alle schuifregelaars naar links gezet en dan had ik een superstabiel verbinding met 22000 i.p.v. 30000. Dan van boven naar beneden iedere dag gekeken, of ik sync problemen had of niet. Zonder sync problemen kon dan een regeleaar een stukje naar rechts en weer een dag wachten. met problemen ging de regelaar weer terug naar links en ik ben met de volgende regelaar begonnen.

Intussen heb ik weer maximale snelheid, maar ik ben met de schuifregelaars nog niet helemaal uit.

Ik heb geen problemen met Impulsstörfestigkeit INP, maar ik heb problemen met Erkennung von Funkstörungen RFI
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Toch mooi van zo een Fritzje. Kan je lekker spelen met de instellingen.
Hadden we dat maar bij meer merken.
Vroeger kon je bij de Speedtouch modellen ook dat allemaal tweaken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
En mocht je het nog niet weten: Online vernieuwd 2 keer per dag het DHCP lease adres van je modem.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Is goed mogelijk. Elke provider doet zijn eigen ding op dat gebied.
Maar verder nog last van instabiliteit?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Nee. Ik heb nu volle snelheid, geen sync problemen meer, en de verbinding wordt ook niet meer af en toe opnieuw opgebouwd.

Behalve 2 keer per etmaal een nieuw DHCP lease heb ik geen problemen meer.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een keer per dag wordt mijn VDSL verbinding vernieuwd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
Advertentie