obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Skype icons verschijnen niet op TV scherm Smart Viera om gesprek aan te nemen.
gijs-me10
Ik ben onlangs overgestapt naar Online Internet + bellen. Het modem is een Huawei HG655d. De TV is een nieuwe Smart Viera Panasonic Plasma TX-P42GT60 . Na de installatie kan ik vanaf de TV op Internet, ik kan andere kontakten Skypen en tegelijkertijd TV kijken. Ik heb echter een probleem en wel als ik TV kijk en er komt een Skype gesprek binnen, dan verschijnen de 4 icons van Skype niet in het TV beeld, dus kan ik het Skype gesprek niet aannemen. Bovendien hoor ik de Skype beltoon slechts 3 keer en dan stopt deze, al hoewel de beller nog steeds belt.
Vanmorgen heb ik mijn vorige modem van Linksys (alleen internet + WIFI), dat ik voorheen voor Online Internet gebruikte ingesteld voor gebruik met Online (dus zonder telefonie) op de nieuwe verbinding, en zie daar dat werkt wel, maar dan kan ik dus niet bellen. Hierdoor meen ik met 95% zekerheid te mogen stellen, dat het probleem wordt veroorzaakt door een of andere instelling in het modem van Online. Ik heb in het modem niets veranderd, dus ik gebruik gewoon de standaard instellingen (reset). Is er iemand die hier een oplossing voor heeft???
 
Lutz
Je moet het probleem opsplitsen in twee deel problemen: indien je alleen de laptop gebruikt, werkt dan alles naar behoren? Dan zal het geen port forwarding probleem mogen zijn, wat je op de Huawei moet oplossen.

Kan je op de laptop een binnenkomend skype gesprek zien en beantwoorden?

Nu ga ik ervaan uit, dat alleen met de laptop aan alles werkt.

Blijft over: heeft de televisie een firewall of iets, wat Skype tegenhoudt?

Hoe kan je op de televisie skypen? is dat alleen per tekstberichten, of per beeldbellen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
gijs-me10
Ik heb een Smart Viera TV van Panasonic. Die heeft komplete Internet toegang (zie volgende link op Youtube http://www.youtube.com/watch?v=i1Y9sYbLhgc

YouTube Video


In deze video zie je heel in het kort een Skype icon verschijnen. Dit is echter niet de laatste nieuwe TV, maar het principe is het zelfde. Deze Icons verschijnen bij mij niet dus ik kan de inkomende video call niet aannnemen.

Edit: Youtube film afspeelbaar gemaakt in forum.
Gewijzigd door Wanabo op 25 juni 2013, 17:01
 
I R Baboon
Beginpunt is altijd de poorten te openen voor Skype.

Staat er een bepaalde poort of poorten ingesteld voor Skype op je TV?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
devious
maar heb je nou wel of geen Skype op je TV?

Moet niet gekker worden met TV's trouwens...straks hebben ze ook nog een magnetron-functie...
 
Lutz
Hier ben ik met mijn medeforummers niet eens. Ik vindt het toch heel belangreijk hoe skype op een laptop in jouw netwerk werkt. Kan je op de laptop gesprekken aannemen of niet?

Zonder deze informatie kan ik niet verder helpen, en je zal het met de andere twee forummers moeten doen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
gijs-me10
Ik weet niets van ingestelde poorten. Ik kan normaal op de TV op internet. Ik kan ook naar Skype en daar bellen en gebeld worden. Als de TV aanstaat ben ik automatisch online. Als ik TV kijk en er komt een Skype call dan moeten er Skype icons in het beeld verschijnen om de call te kunnen beantwoorden (zie ook Youtube Video), maar die verschijnen niet en dus kan ik de call niet aannemen terwijl ik TV kijk. Het gaat hier alleen om deze functie. Skype functioneert normaal zowel op de tv als op mijn computer. Het probleem wordt veroorzaakt door het Huawei Modem, want bij het Linksys Modem is alle ok maar dan verlies ik telefonie.
 
Lutz
Verschijnen deze skype iconen dan op de laptop?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Ik zou als eerste de TV in de DMZ plaatsen van de router.
Wellicht is het daarmee al opgelost.

Hier kan lezen hoe dat gaat: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_40563
En dan vooral het gedeelte over de DMZ.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
devious
dat denk ik dan weer niet, want zonder de tv-functie werkt het wel. Staat de tv aan dan werkt het niet. Tenminste, ik denk dat dat is wat TS bedoelt. Lijkt meer een fw issue van de TV . Modem heeft geen toegang tot de tv zelf. Bovendien kan het modem geen aanpassingen maken in een aangesloten apparaat.

Ben benieuwd of het met de DMZ gaat werken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Skype icons verschijnen niet op TV scherm Smart Viera om gesprek aan te nemen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie