obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Trage afhandeling storing
freakyguy
Op 15 juli heb ik gebeld met Online vanwege het feit dat internet en telefonie niet meer werkt. Ik heb een Huawei HG655d modem en van de een op de andere dag werkt niets meer. Ik heb de storing aangemeld bij Online en heb twee dagen nog eens gebeld hoe het er mee stond. Hoewel ik uitlegde dat ik niets heb veranderd, wilden ze me geen nieuw modem sturen om te testen of de oude misschien stuk is. Hun reactie was dat het wel aan mijn aansluiting zou liggen. Hoewel het bij mij ietwat onconventioneel is aangesloten heeft het reeds 5 jaar zonder problemen gewerkt. Volgens Online kan het dan nog steeds aan de bekabeling liggen en moest ik zelf eerst maar eens uitproberen het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te brengen zodat ze kunnen doormeten. Na ruim een week opnieuw met Online gebeld hoe de status is. Ze hadden niets anders te melden dan dat het probleem is overgegeven aan KPN. Weer 4 dagen later (afgelopen dinsdag) kreeg ik telefoon van Online dat KPN e.e.a. heeft aangepast en dat ik maar weer moest proberen. In elk geval zou een monteur contact met me opnemen. Vandaag 29 juli werkt het nog steeds niet en er heeft nog steeds geen monteur gebeld. Afgelopen vrijdag werd me te kennen gegeven dat het niet een normaal 'proces' is en ik geduldig moet afwachten. Guess what ; mijn geduld raakt redelijk op onderhand.

Zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen met Online? En wat heb je er aan gedaan?

mvg

Fred
 
Lutz
Bekabeling kan verouderen, maar dat het dan van een dag tot het ander niet meer werkt lijkt mij sterk. Graag meer uitleg over het onconventionele aansluiten van de modem.

Wat doet het modem nog of is alles dood?

Om te testen kan je vermoedelijk ieder ADSL2+ modem aansluiten, of heb je /had je VDSL2+ ?

Let op, bij het gebruik van een ander modem zal bellen niet werken. Maar de bedoeling is om uit te zoeken of het een modem probleem is of een probleem met de lijn.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
freakyguy
Modem stond redelijk ver verwijderd van het aansluitpunt, wat in de kamer zit (bij ons). De kabel is verlengt naar zolder ongeveer 10 meter. Op het modem brandt alleen het powerlampje (groen) en voip (telefoon)lampje rood. DSL lampje is uit.
Kan wel aansluiten op modem via wifi, maar dan geen internet.


Geen idee denk ADSL2+ (maar heb geen ander modem).

Volgens Online was er een probleem wat door de kpn is opgelost. Dan denk je alles aansluiten en het werkt weer. Wacht nu nog steeds op de monteur. Zelf heb ik er te weinig verstand van.
 
CnC

Quote

Lutz schreef:

Bekabeling kan verouderen, maar dat het dan van een dag tot het ander niet meer werkt lijkt mij sterk.

Dat is ook zo. Echter zal het al die tijd niet optimaal gefunctioneerd hebben op optimale snelheid en met optimaal signaal. Dit zal langzaamaan slechter worden tot de drempel wordt bereikt en het modem geen werkbaar signaal meer overhoudt. Hierdoor lijkt het plotseling gestopt te zijn terwijl het langzaam maar zeker ongemerkt van slecht naar slechter is gegaan totdat het niet meer werkt.


Quote

freakyguy schreef:

De kabel is verlengt naar zolder ongeveer 10 meter.

.....

Wacht nu nog steeds op de monteur. Zelf heb ik er te weinig verstand van.

Wetende dat de kabel niet langer mag zijn dan 1m is de kans vrijwel zeker dat die 10m de oorzaak is. Overigens zou ik het modem juist aansluiten en bellen dat je de monteur niet wenst aangezien het probleem opgelost is. Aangezien de monteur die ze gaan sturen een monteur voor je situatie binnen is welke bij het zien van 10m dslkabel onverrichterzake rechtsomkeert maakt en je een factuur voor de voorrijkosten zal toesturen.

Dat het 5 jaar wel heeft gewerkt zou ik wijten aan dom geluk.

Overigens is de rede dat je zo lang moet wachten tot de monteur belt voor een afspraak, dat de technische dienst aan de helpdesk vraagt om met jou de situatie te controleren en als het dan nog niet werkt dit door te geven aan de technische dienst om een monteur aan te vragen met de voorwaarde dat als het aan jou ligt (modem onjuist aangesloten) jij de kosten gepresenteerd krijgt. Als dit bericht naar de technische dienst is gestuurd dan wordt dat binnen ong. 3 werkdagen opgepakt door de technische dienst welke nog even wat metingen checkt en dan het monteursbedrijf opdracht geeft contact met jou op te nemen. Het monteursbedrijf doet dit ook binnen ong. 3 werkdagen.

Mijn advies: sluit het aan op de wijze zoals het hoort. Zo is jouw probleem snel opgelost en krijg je geen onnodige kosten gepresenteerd. Kun je ook gelijk je verbinding ten volle benutten.
 
Lutz
Nog voor de goede orde wil ik vermelden dat er verschillende kwaliteit telefonkabel is. Het ergste te gebruikende kabel is het platte telefonkabel. Zelf plaats ik altijd netwerk kabel. Het massieve ronde telefoonkabel is er niet meer makkelijk verkrijgbaar. In jouw geval kan je misschien het modem rechtstreeks in de ISRA punt aansluiten en dan met powerline adapters een LAN aansluiting op zolder creƫren?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
freakyguy
bedankt voor jullie reacties. Het is de bedoeling nu alles op de juiste manier aan te sluiten. De monteur komt vrijdag langs. Ga ervan uit dat ik daarvoor geen rekening krijg, maar als het maar weer werkt. Ben nu dan al 2,5 weken zonder telefoon en internet.

groet
 
I R Baboon

Quote

freakyguy schreef:
Volgens Online kan het dan nog steeds aan de bekabeling liggen en moest ik zelf eerst maar eens uitproberen het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te brengen zodat ze kunnen doormeten.


Heb je dat wel uitgevoerd en wat was daar het resultaat van?
Zolang er geen DSL lampje groen gaat branden, is er geen contact met de telefooncentrale.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
freakyguy
Heb je dat wel uitgevoerd en wat was daar het resultaat van?
Zolang er geen DSL lampje groen gaat branden, is er geen contact met de telefooncentrale.

******

Jazeker heb ik dat geprobeerd. Geen resultaat. Maar er brand idd geen DSL lampje dus is het modemstuk of geen signaal.

Update: monteur is geweest en het blijkt dat er geen signaal naar de woning meer is. Na meting blijkt dat het hier om circa 390 meter vanaf de woning fout zit. Dit zal dus een KPN kast zijn. Er zijn wat verhuizingen geweest in de straat, mogelijk heeft KPN een fout draadje losgehaald.
Zucht ...

In elk geval blij dat het niet aan mij lag, de aansluitingen waren volgens de monteur goed aangelegd.

Maar ja nou is weer het wachten tot KPN zijn fout hersteld, dus tot zolang geen telefoon..

Weet iemand of dit (2 weken abonnementsgeld) te verhalen is?

groet..
 
I R Baboon
Restitutie hoef je niet op te hopen. De meeste providers doen daar zelden iets mee.
Maar een korting op je maandelijkse abo is vaak wel mogelijk.
Je moet er wel zelf achteraan gaan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
freakyguy
De situatie - geen internet en telefonie - heeft in totaal 3,5 weken geduurd. Ik heb me een beetje beholpen met de mobiele telefoon, maar kon niet iedereen op de hoogte stellen van het hebben van geen telefoon. Uiteindelijk bleek het probleem bij de KPN te zitten. Communicatie ging alleen maar via 0900 (betaald) nummer met Online. Dit laatste mogen ze wel aanpassen, KPN heeft ook een gratis servicenummer. Heb in totaal wel minstens 8 maal Online mobiel moeten bellen. Het goede nieuws is dat alles dus nu weer werkt. De KPN monteur was na 1 minuut weer weg om ergens 'buiten' iets te doen. Nadat hij terug kwam werkte het weer als vanouds. Moest dat nou 3 weken duren?

De service van Online was redelijk, meegenomen dat ze een boze klant aan de lijn hadden. Tenslotte hebben ze een maand abonnementsgeld gerestitueerd en een extra maand gratis aangeboden.

Eind goed al goed.

groeten,

Fred
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Trage afhandeling storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
storing Storing : 1 14 aug 2019
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing : 6 27 feb 2018
Zeer trage internet Algemeen : 36 26 jan 2017
Storing Algemeen : 1 05 nov 2016
Storing Online/Kpn Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 23 26 okt 2016
Advertentie