Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
Enkele seconden uitval
|
|
Mallemart |
Geplaatst op 26 October 2013, 08:21
|
Activiteit » Nederland » 4271bw » Internet » Huawei HG655D » ASUS RT-N66U Berichten: 8 Lid sinds: 30 Sep 2013 |
[quote]Mallemart schreef: Bedankt CnC voor je reactie en je inzicht. Dat zou zeer wel onderdeel van het probleem kunnen zijn. Mijn telefoonlijn (koperdraadje uit 1953) komt binnen in de kelder van het woonhuis. Ikzelf woon in de verbouwde stallen van onze boerderij. De Oude ISRA heb ik verlengd met telefoondraad tot in de kast waar ik mijn netwerkinfra heb ondergebracht. daar zit ruim 10 meter tussen. Als ik jou goed begrijp, zou een oplossing kunnen zijn om het modem naast het ISRA-punt in de kelder te plaatsen en vandaaruit met een netwerkkabel naar mijn netwerkkast te gaan in plaats van met de telefoondraad ? Dat zou ik in ieder geval eens in een proefopstelling kunnen testen. Ik heb nog een halve rol cat6 kabel liggen. Dus modem verplaatst naar de kelder vlak bij het ISRA-punt. Helaas, nog steeds klachten. Nieuw modem gekregen van online. Die zit er nu in en tussen de door KPN gemaakte verbinding en mijn modem zit nu nog slechts 40 cm ronder telefoonsnoer. Rood en blauw rechtstreeks met een RJ11 stekker mijn modem in Ik had wel van mijn initiële modem de firmware geüpgrade. Dat heb ik nu (nog) niet gedaan, want als ik zie waar die upgrade voor is: met name beveiligingsissues i.c.m. MAC/OS. Nu maar afwachten. Ik heb sinds 24 uur nog geen merkbare uitval gehad. In mijn speurtochten kwam ik overigens nog wel het volgende tegen. Handig om 'bewijsmateriaal' mee te verzamelen. Simpele tool voor een paar Euro kan je hiermee wel precies aangeven richting online hoevaak je verbinding uitvalt: http://netuptimemonitor.com/ Gewijzigd door I R Baboon op 27 October 2013, 14:08 |
|
|
CnC |
Geplaatst op 26 October 2013, 11:30
|
Activiteit Berichten: 124 Lid sinds: 05 Jul 2013 |
Quote Mallemart schreef: [quote]Mallemart schreef: Bedankt CnC voor je reactie en je inzicht. Dat zou zeer wel onderdeel van het probleem kunnen zijn. Mijn telefoonlijn (koperdraadje uit 1953) komt binnen in de kelder van het woonhuis. Ikzelf woon in de verbouwde stallen van onze boerderij. De Oude ISRA heb ik verlengd met telefoondraad tot in de kast waar ik mijn netwerkinfra heb ondergebracht. daar zit ruim 10 meter tussen. Als ik jou goed begrijp, zou een oplossing kunnen zijn om het modem naast het ISRA-punt in de kelder te plaatsen en vandaaruit met een netwerkkabel naar mijn netwerkkast te gaan in plaats van met de telefoondraad ? Dat zou ik in ieder geval eens in een proefopstelling kunnen testen. Ik heb nog een halve rol cat6 kabel liggen. Dus modem verplaatst naar de kelder vlak bij het ISRA-punt. Helaas, nog steeds klachten. Nieuw modem gekregen van online. Die zit er nu in en tussen de door KPN gemaakte verbinding en mijn modem zit nu nog slechts 40 cm ronder telefoonsnoer. Rood en blauw rechtstreeks met een RJ11 stekker mijn modem in Ik had wel van mijn initiële modem de firmware geüpgrade. Dat heb ik nu (nog) niet gedaan, want als ik zie waar die upgrade voor is: met name beveiligingsissues i.c.m. MAC/OS. Nu maar afwachten. Ik heb sinds 24 uur nog geen merkbare uitval gehad. In mijn speurtochten kwam ik overigens nog wel het volgende tegen. Handig om 'bewijsmateriaal' mee te verzamelen. Simpele tool voor een paar Euro kan je hiermee wel precies aangeven richting online hoevaak je verbinding uitvalt: http://netuptimemonitor.com/ Heb je echt helemaal geen verbetering? Dat valt me tegen, de oude opstelling was namelijk verre van ideaal. |
|
|
Mallemart |
Geplaatst op 26 October 2013, 15:28
|
Activiteit » Nederland » 4271bw » Internet » Huawei HG655D » ASUS RT-N66U Berichten: 8 Lid sinds: 30 Sep 2013 |
Met het oude modem geen enkele verbetering. Toen online gebeld en die hebben me zonder morren binnen enkele dagen een nieuw modem gestuurd. Dat zit nu zo'n 36 uurin de nieuwe opstelling met alle splitters en potentieel haperende verbindingen er tussenuit. Ik heb nog geen uitval geconstateerd . Misschien toch gevalletje van maandagmorgenmodem ? Keeping my fingers crossed. Martin |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 26 October 2013, 15:45
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Hier een lijstje gratis pingtools: http://www.superb.net/blog/2013/07/26...ree-tools/
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Mallemart |
Geplaatst op 26 October 2013, 16:31
|
Activiteit » Nederland » 4271bw » Internet » Huawei HG655D » ASUS RT-N66U Berichten: 8 Lid sinds: 30 Sep 2013 |
Thanx !! |
|
|
Mallemart |
Geplaatst op 27 October 2013, 09:24
|
Activiteit » Nederland » 4271bw » Internet » Huawei HG655D » ASUS RT-N66U Berichten: 8 Lid sinds: 30 Sep 2013 |
Quote I R Baboon schreef: Hier een lijstje gratis pingtools: http://www.superb.net/blog/2013/07/26...ree-tools/ Helaas zijn die tools voor het monitoren van website uptime, niet voor je internetconnectie. Ik heb zojuist €7,50 betaald voor de geregistreerde versie van de Net Uptime Monitor. Die legt een mooi log aan van aantal keren en duur van de uitval van de connectie. Simpel en ecffectief: zie demo: www.youtube.com/watch?v=Kkl8a-4bXK4 |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 27 October 2013, 11:17
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
NetUptimeMonitor doet exact hetzelfde. Alleen gebruiken ze daar name servers om te pingen. Je kan ook een ping commando gebruiken in de console en de output naar een bestand omleiden. Dan krijg je ook een log bestand. Edit: Dat programma is zeer zeker handig, maar er zijn een hoop gratis alternatieven. Niet alleen uit dat eerdere lijstje van mij. Ze berusten allemaal op het principe van ping. En wat ze dan pingen maakt in niets uit, zolang het maar altijd up is. Zoals online.nl of google.com en dergelijke of name servers bijvoorbeeld. Gewijzigd door I R Baboon op 27 October 2013, 14:12 Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Tiger |
Geplaatst op 27 October 2013, 11:26
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Even voor de duidelijkheid voor die de link niet kunnen vinden de link zie demo: www.youtube.com/watch?v=Kkl8a-4bXK4 vindt je met de zoekmachine Google en niet met Bing. Tiger Gewijzigd door I R Baboon op 27 October 2013, 14:09 |
|
|
hendr07 |
Geplaatst op 01 November 2013, 13:54
|
Activiteit » Nederland » 5151GD » Internet » Huawei HG655D Berichten: 3 Lid sinds: 04 Oct 2013 |
Hallo, ook ik al weer een week of 8 bezig. Monteur is hier langs gweeest. Heeft wel wat fouten in het binnen komende signaal ontdek. E.e.a. opnieuw aangesloten. Probleem zou weg zijn. Maar nee hoor. Is wel minder maar absoluut nog niet stabiel. Monteur kwam trouwens nadat ik een klacht heb aangemaakt via www.klachtenkompas.nl zie hieronder de link. https://www.klachtenkompas.nl/onlinenl/slechte-internet-verbinding-bedraad-wifi-internet-radio?nhash=35737fe5b9e39f6e70b066557c2ef7e8cb386bae Probleem kan dus niet opgelost worden. Moet maar naar Gideon of een bekende (die verstand heeft van zaken) het probleem laten oplossen. Probleem zit hem in de Lijn of in de modem/router. Dat zijn de enige veranderde factoren!! Ik weet het niet meer. Zit hier nog 18 maanden aan vast!!! Lekker |
|
|
peterschilt |
Geplaatst op 23 January 2014, 13:28
|
Activiteit » Netherlands » 4269VC » Internet » Huawei HG655D Berichten: 3 Lid sinds: 22 Jan 2014 |
Ik had een nieuwe topic kunnen starten, maar de sympthomen die in dit topic naar voren komen, komen heel sterk overeen met wat ik ook zie in mijn internetlijn. Kan tijdens een storing wel het modem bereiken, maar niet meer daarbuiten. ping naar url of ip adres van google, online website of online dns valt ong. 1 tot 1,5 minuut weg en komt dan weer terug. lampjes op modem blijven branden. Telefoon ( via Tele2, dus zit op de splitter voor het modem ) blijft het ook gewoon doen. de situatie: In oktober begonnen met bellen naar Online, ( ben zelf weinig thuis, maar er wordt thuis overdag WoW gespeeld, dus iedere uitval wordt opgemerkt in een disconnect ). Internet valt regelmatig weg, meestal 4 a 5 keer per dag, soms een dag niet, soms een dag veel meer. Hierop zelf al aan het pingen geweest op een dag dat ik thuis was en de uitval merkte. Uitval is zowel voor WIFI als voor bekabeld aangesloten. Modem blijft ook bereikbaar, geeft ook aan dat de DSL verbinding gewoon in orde is. Net uitval gehad bijv, maar modem geeft aan dat er al dik 11 dagen verbinding is. Modem ziet dus de uitval niet. Daarop de modem al een herstart en reset gegeven, maar probleem blijft. Dan een paar dagen laten draaien met maar 1 pc aktief, alleen 1 persoon die WoW speelt. ( andere pc, server, tablet allemaal uit ). Maar storing blijft. Andere kabel vanaf modem naar eigen switch, switch vervangen. helaas storing blijft. Online bellen, ze keken gelijk mee in het modem, maar zagen geen problemen, dus nog wat testjes gedaan, nog een reset en herstart. Maar helaas, storing blijft. Het is alleen niet op commando, dus steeds als ik een call heb gemaakt, is het weer afwachten of het opgelost is. Na diverse malen contact ( ook door Online die terugbelt conform afspraak ) bleef de storing, ook de bekabeling vanaf ISRA tot aan modem vervangen. ( ruim binnen de 1 meter ). Nieuwe modem ontvangen, zelfde probleem, dat was begin december. Dan ging men toch de 2e lijns inschakelen om een meting te doen. Daardoor werd ik ongeveer een week later teruggebeld dat ze niets konden zien op de lijn, maar een reset uitgevoerd hadden aan hun kant, dat zou het op kunnen lossen. Daarna nog teruggebeld dat het niet opgelost was ( paar dagen later ) en dat er meer onderzoek moest komen. Daarna in december erg druk geweest, feestdagen etc. Dus in januari weer teruggebeld of er nog actie was ondernomen, maar helaas.. er was verder niets ondernomen, want er was niets meer gehoord van mij, dus storing opgelost.. Ik heb nog aangegeven dat dit niet zo was, mijn laatste melding was dat de storingen nog aanwezig waren en dus niets opgelost, maar de case was afgesloten en daar kon men niets aan doen. Men gaf daarvandaan nogmaals aan dat ze geen problemen konden meten, dus dat het probleem toch echt bij mij thuis moest zitten. Ze konden niets doen en ik moest contact opnemen met Gideon. oke, daar bleek dat ik daarvoor moest betalen, nou ja. als dat iets oplost. De beste man de situatie uitgelegd, hij gaf gelijk aan dat hij daar niets aan kon doen, moest in het modem of de lijn naar online zitten.. Dus weer naar online bellen, er zou weer een case aangemaakt kunnen worden, maar dan moest ik thuis zijn, want er moesten wederom standaard testen uitgevoerd worden. *zucht*. savonds toch maar weer gebeld, gelukkig zag de man die opnam in mijn dossier dat er meer aan de hand was en liet mij dus niet alle standaard testjes weer doen. Hij heeft case aangemaakt om onderzoek te starten, vertelde daarnaast nog dat er een structureel onderzoek liep naar online internet over KPN lijnen met het Huawei modem ( en bepaalde firmware versies misschien ). Er liep een test met een selectie gebruikers met een ander ( simpel ) type modem om te zien of dan de problemen opgelost waren. Ik vroeg of ik me nog aan kon melden, dat ging hij proberen, maar belde enkele dagen later terug dat dat niet mogelijk was helaas. Hij adviseerde me om zelf een andere modem te plaatsen om te proberen. Helaas had ik die niet liggen, maar vond wel een oudere firmware, die heb ik er nu opgezet om te testen, helaas nog steeds uitval. 2 dagen terug belde online zelf weer, ze hadden de oplossing. Ik moest mijn draadloos alleen op B/G zetten, niet meer met N ( daar had ik toch niet aan met mijn internetsnelheid volgens de beste man, terwijl ik ook film kijk op mijn telefoon vanaf mijn NAS, dan is het toch wel handig, maar dat drong niet door bij hem.. ), daarnaast het kanaal vast op 9. Ook WPS uit en de beveiliging op niet alleen op WPA2, maar op WPA/WPA2. OKe dan, misschien dat het modem het dan wat rustiger krijgt ofzo? maar goed. Ook dat is niet de oplossing, storingen zijn er nog steeds. Ondertussen al een pinglogging lopen zodat ik over de afgelopen dagen de exacte tijden heb waarop ik geen internet heb. Vandaag weer even naar Online gebeld of ze verder nog opties hadden of wat de volgende stap is, want de oplossing is er nog niet. Helaas kon men mij daar niet helpen, er werd weer een lijnmeting/monitoring uitgevoerd en ik zal maandag weer teruggebeld worden. Dus nog maar even wachten met een ander modem inzetten, na maandag wel weer kijken.. Heel verhaal, maar wou het maar compleet neerzetten, lijkt me het beste. Iemand nog tips over wat te doen? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Enkele seconden uitval', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem | Algemeen | : 2 | 13 Jan 2021 |
Internet verbinding modem valt frequent enkele seconden weg | Huawei configuratie en problemen | : 13 | 16 Sep 2015 |
Om de 10 minuten uitval internetverbinding | Storing | : 12 | 25 Jan 2015 |
radio uitval MZ 100 | Frequently Asked Questions | : 4 | 22 Dec 2014 |
Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig | Storing | : 27 | 07 Apr 2014 |
Advertentie