obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Enkele seconden uitval
onceatukker
Sinds juni bij online "Supersnel Internet" met de Huawei modem/router.
Alles prima tot afgelopen week de verbindig steeds een seconde of 6 uitvalt.
Modem lampjes blijft alle oke. draait eigenlijk al jaren zonder problemen (eerst telfort)
Online zegt dat het een storing is die onbekend is maar daar kan ik niks mee.
Heeft iemand een tip? (bedrading en aansluitingen zij allemaal oke)
Wie o wie weet de oplossing?
 
I R Baboon
Is dat over WIFI of met netwerkkabel?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
onceatukker
Zowel met laptop / smartphone vaste pc valt echt weg seconde of 6 en dan loopt het weer zit ook geen regel in. wifi of kabel maakt niet uit de verbinding is weg.
 
I R Baboon
Intrainwaardes?

Status -> WAN -> tab xDSL
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
onceatukker
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 1 Dagen 16:48:16

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 953
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 19683
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 6.6
Downstream SNR (dCool 5.6
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.6
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 1.9
Upstream CRC fouten 906
Downstream CRC fouten 1707276
Upstream FEC errors 633884
Downstream FEC errors 9145549

Lijn Demping Status
Upstream demping (dCool 7.6
Downstream demping (dCool 19.5
 
Lutz
In feite heb je alles wat belangrijk is al gedaan: Online verwittigdt en ons hier geínformeerd.

Is het modem al bijgewerkt naar versie 50?

Heb je al een harde reset bij het modem gedaan, dus terug gaan naar fabrieks stand?

Ik zou in de eerste plaats aan een kapote modem denken, indien deze twee stappen niets opleveren.

Gewoonlijks zal ik aan een overbelast WLAN kanaal denken, maar dat is het bij jouw niet, volgens je draad.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Inderdaad, de punten van Lutz zijn hier wel van toepassing.
Je modem is al 1 dag en 16 uur online. Als je in die tijd ook last had van de uitval, is de verbinding waarschijnlijk niet de oorzaak.

Heb je het oude Telfort modem nog?
Je kan die ook gebruiken met een Online verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
onceatukker
Nieuwe firmware, harde reset alles gedaan helaas heb ik geen telfort modem dat moest terug.
Zal online maar weer bellen maandag vandaag heel heel veel onderbrekingen gehad.

Bedankt voor de hulp.
 
onceatukker
Vanmorgen contact gehad met een vriendelijke medewerker van Online alles nog even nagelopen maar geen oplossing over een dag of 4 ontvang ik een nieuw modem. Ik laat weten of dit de oplossing is laten we het hopen.
 
onceatukker
Modem is sinds donderdag aangesloten helaas zelfde probleem gisteren ging het de hele dag goed maar in de avond begon de ellende weer. Vanmorgen er zeker weer 5 keer in paar uur een onderbreking gehad.
Wie het weet mag het zeggen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Enkele seconden uitval', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Internet verbinding modem valt frequent enkele seconden weg Huawei configuratie en problemen : 13 16 sep 2015
Om de 10 minuten uitval internetverbinding Storing : 12 26 jan 2015
radio uitval MZ 100 Frequently Asked Questions : 4 22 dec 2014
Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig Storing : 27 07 apr 2014
Advertentie