obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Welke snelheid zal ik halen max ?
dutch flash
@ Lexzie,

Ik had de test gedaan op BBned.
En draai nog steeds op de volle snelheid, en tevreden nog steeds.
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
Lexzie

Quote

I R Baboon schreef:

Inloggen in het modem -> Status -> WAN -> tab xDSL.
Daar staan de intrainwaardes.


Daar staat dit:
Verbindingsstatus
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 5 Dagen 01:57:39

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 953
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 19792
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dB) 6.5
Downstream SNR (dB) 5.3
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.6
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 0
Upstream CRC fouten 3960
Downstream CRC fouten 46407252
Upstream FEC errors 142569
Downstream FEC errors 27069618

Lijn Demping Status
Upstream demping (dB) 6.1
Downstream demping (dB) 17.5

SuperSnel Internet klinkt mooi. In de praktijk kan dat dus toch niet iedereen krijgen ook al zei de postcodecheck van wel.
 
I R Baboon
Je zit ongeveer op 1267 meter volgens die waardes.
Dat zit heel dicht bij de BBNed afstand en ik denk dat dit ook juist is.

In principe is VDSL2 mogelijk met die afstand.
Heb je gevraagd wat de limiet (afstand) is voor VDSL diensten?
Je zal wel net buiten de maximale afstand zitten om in aanmerking te komen voor VDSL.
Waar de exacte grens ligt voor VDSL bij Online is, weet ik niet.
Schijnt geheim te zijn. Ik ben na al die jaren er nog niet achter.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lexzie

Quote

I R Baboon schreef:

Je zit ongeveer op 1267 meter volgens die waardes.
Dat zit heel dicht bij de BBNed afstand en ik denk dat dit ook juist is.

In principe is VDSL2 mogelijk met die afstand.
Heb je gevraagd wat de limiet (afstand) is voor VDSL diensten?
Je zal wel net buiten de maximale afstand zitten om in aanmerking te komen voor VDSL.
Waar de exacte grens ligt voor VDSL bij Online is, weet ik niet.
Schijnt geheim te zijn. Ik ben na al die jaren er nog niet achter.


Eén kilometer dus blijkbaar.
Maar bij KPN ligt die grens hoger (ik dacht 2 km) en ik zit dus zoals gezegd op het Bitstreamnetwerk van KPN, Online heeft geen eigen switch in deze wijkcentrale (Dordrecht-Groote Lindt).
Ik heb meermaals contact gehad maar ze willen het niet omzetten omwille dat ik dan een slechtere verbinding zou krijgen.
Ook is KPN bezig switches te gaan plaatsen in wijkkasten, zodat je dan weer dichter daarbij zit.
Wat ik het vervelendste vind is dat ik dacht meer upload te gaan krijgen, maar had nu beter bij Standaard Internet kunnen blijven, scheelt toch 5 Euro in de maand.
Of ik had over kunnen stappen naar bijv. Tele2 die toen max. 20/1 (meer haal ik toch niet) aanbood voor minder.
SuperSnel Internet klinkt mooi. In de praktijk kan dat dus toch niet iedereen krijgen ook al zei de postcodecheck van wel.
 
I R Baboon
Je bent een beetje het slachtoffer van een lichtzinnig aansluitbeleid van providers vroeger.
Toen VDSL op de markt kwam, werden veel langere afstanden aangesloten op de VDSL2 norm.
Anderhalve kilometer was geen probleem bij veel providers.
Verkopen, verkopen en verkopen was het devies.

Alleen schuilt in VDSL een duiveltje.
Het is veel gevoeliger voor lijnstoringen dan ADSL of ADSL2+.
Dus veel klanten gingen klagen en moesten teruggezet worden naar ADSL2+.
Dat kost nu eenmaal geld om al die monteurs rond te sturen.
En zo werd de limiet verkleint naar bijvoorbeeld die ene kilometer van Online.
Het is dus een geld kwestie, zoals zo vaak bij bedrijven.

Als je werkelijk graag VDSL2 wilt hebben, zal je moeten overstappen naar een andere provider.
Wellicht dat andere providers een andere limiet hanteren.
Of dat je de mogelijkheid hebt om aangesloten te worden op de buitenring van KPN.
Andere mogelijkheden zie ik niet voor je als je internet via de telefoonlijn wilt ontvangen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lexzie
Overstappen wordt lastig als je nog meer dan een jaar te gaan hebt op een twee-jarig contract.

Maar ook vreemd dat KPN beweerd dat zelfs 46 MB/s haalbaar is.
Blijkbaar zit daar dus een verkoper achter de metingen?
SuperSnel Internet klinkt mooi. In de praktijk kan dat dus toch niet iedereen krijgen ook al zei de postcodecheck van wel.
 
I R Baboon
Ik vermoed dat dit een buitenring snelheid is.

Wat zegt de postcodecheck op KPN/Telfort/Xs4all?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lexzie

Quote

I R Baboon schreef:

Ik vermoed dat dit een buitenring snelheid is.

Wat zegt de postcodecheck op KPN/Telfort/Xs4all?


XS4All:
Op uw adres is beschikbaar
Internet tot 50 Mbit/s, Televisie in HD en Bellen. Geen glasvezel.

Telfort:
Op uw adres zijn de volgende diensten leverbaar:

- Interactieve TV
- Internet Instap en Standaard
- Voordelig Vast bellen

Maximaal haalbare snelheid op jouw adres: 21 MB/s.

KPN
Basis Thuis is beschikbaar op jouw adres. (10 Mb/s)
Met als optie:
Extra Snelheid 50
Upgraden naar 50 Mb/s download en 5 Mb/s upload snelheid
Extra Snelheid 80
Helaas is het op jouw adres niet mogelijk om extra internetsnelheid toe te voegen aan jouw pakket.
SuperSnel Internet klinkt mooi. In de praktijk kan dat dus toch niet iedereen krijgen ook al zei de postcodecheck van wel.
 
I R Baboon
Lijkt inderdaad erop dat je de mogelijkheid hebt, om aangesloten te worden op de buitenring.
Als er VDSL uit de nummercentrale moet komen (zoals nu bij Online), schat ik dat er max. 25Mbit download te halen is.
30 of meer zit er echt niet in met die afstand.
Dus alles wat substantieel hoger zit, kan alleen maar buitenring zijn.

Maar ik zou dat wel bevestigd willen hebben door KPN, als je gaat overstappen.
Databases kunnen het fout hebben en de verkoopdesk kijkt naar dezelfde gegevens als de postcodecheck.
Zie je dat Telfort een afwijkende snelheid aangeeft? Dat is een aanwijzing dat er iets niet helemaal in orde is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lexzie
Tja, Kassa heeft er niet voor niks een onderzoek naar gedaan.

Probleem is dus dat de neuzen niet dezelfde kant uit wijzen.
Of kan Telfort als volledige dochter van KPN geen gebruik maken van die buitenring net zoals de concurrentie (in dit geval dus Online)?

Maar zoals ik al zei kan ik niet overstappen tenzij ik in één keer een jaar abonnement afkoop lijkt me.

Het is in ieder geval wel zeker dat Online geen gebruik kan maken van die buitenring?
SuperSnel Internet klinkt mooi. In de praktijk kan dat dus toch niet iedereen krijgen ook al zei de postcodecheck van wel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke snelheid zal ik halen max ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Advertentie