Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
Random Disconnects van het Internet
|
|
SReusing |
Geplaatst op 29 september 2013, 14:01
|
Activiteit » Zaltbommel » 5301 DA » Huawei HG655D Berichten: 15 Lid sinds: 28 sep 2013 |
Dienst Omschrijving Snelheid (max.) ADSL KPN ATM DSL 8Mb/1Mb ADSL2+ KPN ATM DSL 20Mb/1Mb SDSL KPN ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb Wijkcentrale Naam:Zaltbommel-Centrum Code:Zbm-C Afstand:± 2050 meter |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 29 september 2013, 14:26
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 dec 2008 |
De intrainwaardes wijken nogal af van wat je zou kunnen verwachten. Ik denk dat je het probleem niet op je eigen netwerk moet zoeken. En aangezien je al een nieuw modem hebt gekregen, kunnen we daar een defect uitsluiten. De enige optie die nog overblijft, is of je in een appartement/flat/studentenhuis woont of in een standaard huis/woning. Wellicht is dan ergens nog een telefoonaansluiting in een centrale hal/kelder/buiten. Dan zouden we daar de oorzaak moeten zoeken naar het probleem. Gewijzigd door I R Baboon op 29 september 2013, 14:32 Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
SReusing |
Geplaatst op 29 september 2013, 14:28
|
Activiteit » Zaltbommel » 5301 DA » Huawei HG655D Berichten: 15 Lid sinds: 28 sep 2013 |
Ik woon in een rijtjeshuis, gewoon een standaardwoning dus. Dus u zegt dat er ergens anders nog een aansluiting bevindt en hem daar aansluiten en kijken of dat het probleem oplost? |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 29 september 2013, 14:36
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 dec 2008 |
Als je in appartementen/flat/studenthuis woont, is vaak centraal ergens het echte hoofdaansluitpunt. Daar gaat men van de grondkabel over naar een normale telefoonkabel naar de woningen toe. En daar moet je als eerste naar kijken als er problemen zijn met je verbinding. Maar bij een rijtjeshuis is dat zeer onwaarschijnlijk dat dit ook zo is. Vermoedelijk is dit een standaard wandcontactdoos aansluiting in de woonkamer. Je kan dat gemakkelijk zien als je de wandcontactdoos openmaakt. Dan moet je een heleboel draden uit een vingerdikke blauwe of grijze kabel zien komen. Dat is de grondkabel namelijk. En dat bepaald het hoofdaansluitpunt. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
SReusing |
Geplaatst op 29 september 2013, 14:45
|
Activiteit » Zaltbommel » 5301 DA » Huawei HG655D Berichten: 15 Lid sinds: 28 sep 2013 |
Heb even een foto gemaakt van de contactdoos |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 29 september 2013, 15:00
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 dec 2008 |
Dat is inderdaad een wandcontactdoos. Alleen is die voor electra. Je moet een telefoon wandcontactdoos hebben. Derde van links: Hier een linkje over een handige site waar het een en ander uitgelegd wordt. En daar zie je ook zo een grondkabel. http://www.robkalmeijer.nl/techniek/t...index.html Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
SReusing |
Geplaatst op 29 september 2013, 15:05
|
Activiteit » Zaltbommel » 5301 DA » Huawei HG655D Berichten: 15 Lid sinds: 28 sep 2013 |
Holy S#%! ... Ik heb de van de verkeerde een foto gemaakt... Oke ja die 3e met 4 ingangen die hebben wij onder degene die ik heb gepost zitten |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 29 september 2013, 15:16
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 dec 2008 |
Je zal moeten bellen met de helpdesk. Zoals ik het inschat, is alles correct aangesloten. Dan moet er een onderzoek gedaan worden naar de lijn zelf. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
SReusing |
Geplaatst op 29 september 2013, 15:18
|
Activiteit » Zaltbommel » 5301 DA » Huawei HG655D Berichten: 15 Lid sinds: 28 sep 2013 |
Oke, ik kan hiervoor gewoon naar de helpdesk bellen met de vraag of dat ze naar de lijn kunnen komen kijken? |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 29 september 2013, 15:37
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 dec 2008 |
Ja, je moet een zo nauwkeurig mogelijk omschrijving geven van de klacht. Zet gerust enkele punten op papier als geheugensteuntje. En dan gaan zij de verbinding onderzoeken op fouten/eigenaardigheden. Zij kunnen meer/beter zien hoe je verbinding ervoor staat dan wij. Ik ga ervan uit dat ze snel zullen zien dat er iets niet klopt. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Random Disconnects van het Internet', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! | Algemeen | : 1 | 16 aug 2021 |
ZyXel en Wifi zonder internet verb. | WiFi | : 3 | 15 nov 2020 |
Online maximaal internet pakket | Snelheid | : 2 | 18 mrt 2020 |
Overgestapt maar geen internet | Algemeen | : 2 | 05 jan 2020 |
Internet valt steeds weg | Storing | : 4 | 18 nov 2019 |
Advertentie