obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Upgraden abonnement
jgs
Ik wil mijn Online abonnement upgraden naar 30/3Mb maar dat lukt niet zonder een vinkje te plaatsen bij een nieuw gratis modem waarvoor vervolgens wel weer 1 euro per maand betaald moet worden. Hoezo gratis?

Alleen ik heb dat modem helemaal niet nodig, ik gebruik een Fritzbox die dat prima aan kan.

Ik wil dus een sneller abonnement, maar mijn eigen modem blijven gebruiken.

Overigens, uitermate irritant dat ik bij vrijwel iedere optie om per mail contact op te nemen wordt verwezen naar een betaal nummer. Gezien mijn werk is de bel mij terug optie niet echt handig.

Ik wil dit dus gewoon online kunnen regelen. Indien niet mogelijk, zie ik mij genoodzaakt een andere provider te zoeken.
 
Tiger
Ik denk dat je dan toch op zoek moet naar een andere provider want voor zover ik weet doet Online geen zaken via mail.
Verder weet ik niet welk abonnement je nu hebt en welke intrainwaarde je hebt en als je te ver van de wijkcentrale zit weet ik ook niet of je daadwerkelijk er veel op vooruit gaat wat snelheid betreft.
Maar je gaf al aan dat je alleen alles via online wilt regelen en dat gaat niet zoals je al aangaf.
En wat dat betaalnr. betreft dat valt reuze mee voor misschien die enkele keer dat je dat nodig hebt.
Modem is volgens mij nog altijd gratis of dat moet sinds kort gewijzigd zijn bij de livebox was dat vroeger wel maar die is niet meer in het pakket.
Wens jou in elk geval succes met je zoektocht.
 
jgs
Als ik akkoord ga met een totaal overbodig nieuw modem waarvoor vervolgens toch iedere maand een euro extra betaald moet worden kan alles wel online. Nu het 10Mb abonnement, maar het gaat vooral om de snellere upload en dat mag geen probleem zijn. Alleen het 50Mb is niet mogelijk.

Service bij online is toch al net de sterkste kant. Heb ook Canal Digital, maar nee hoor, dat kan niet gekoppeld, U had het al.

Had nog een oud mailtje uit de tijd dat er nog wel mail contact mogelijk was, en zowaar een bevestiging gekregen dat het in behandelin is.
 
I R Baboon
Voor zover ik weet, krijg je de extra kosten van de modemhuur weer als korting op je factuur bijgeschreven.
Dus per saldo kost het je niets.

Een wat vreemde constructie moet ik zeggen wel zeggen.
Wellicht in het leven geroepen, doordat de Huawei in bruikleen is.
Dus na afloop abonnement is de bedoeling dat je het modem terugstuurt naar Online.

Als je graag 30 Mbit wilt halen, zijn daar voorwaarden aan verbonden, zoals Tiger al aangaf.
Deze snelheden zijn uitsluitend te behalen met VDSL2.
Dan moet je aan de voorwaarden voldoen qua afstand centrale <-> huis en je hebt een geschikt VDSL2 modem nodig.
Welk model Fritz heb je?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jgs
Meerdere, maar de 7390 maakt de verbinding. Het gaat me niet zozeer om de download alswel om de upload.

De site vraagt toch echt om een vinkje bij gratis modem en akkoord voor 1 euro extra ivm met nieuw modem....
 
jgs
Zowaar op zondag antwoord van Online:

Geachte heer/ mevrouw



het modem is inbegrepen in de afgesproken abonnementsprijs. Als wij bijvoorbeeld refereren naar een abonnement van €29,95/maand dan is dat inclusief de €1 modemhuur. De modemhuur zit in alle abonnementen en wordt op de nota weergegeven vanwege transparantie.


U kunt de instellingen en de Fritzbox blijven gebruiken uit de oude e-mail. Mocht de Fritzbox dan weigeren heeft u een reservemodem alvast klaarliggen.



Met vriendelijke groet,
Online

_______________________________

Blijft natuurlijk wel dat het verspilling is een modem te sturen aan iemand die dat niet nodig heeft, en dat vrijwel zeker verouderd is en dus waardeloos als het abonnement eindigt.
Transparant is in ieder geval dat het modem niet gratis is, maar 1 euro per maand kost.

Maar goed, de abonnementprijs is mij OK en als Online geld wil verspillen is dat hun zaak (al maakt het mijn abonnement onnodig duurder.
Benieuwd of ze nog vragen het huidige nog niet eens uitgepakte modem terug vragen....

Maar het modem wordt dus gratis vervangen, want die huur gold volgens mij ook voor het vorige.
 
I R Baboon
Hoe ver zit je van de centrale?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jgs
Niet al te ver, maar vreemde is dat NADAT je het hebt afgesloten ze ineens WEL kunnen zeggen dat je een snelheid van 18-22 Mb zult halen op basis van ervaringen gebaseerd op de postcode.

Dat ze dat nou niet van te voren zeggen.....

Maar goed, gaat om de upload snelheid.

Als jij nog die site weet die de afstand tot de centrale geeft..... wacht------ google-------674 meter.
 
I R Baboon
Bij die afstand is VDSL prima mogelijk.
Het is altijd even afwachten wat de verbinding exact gaat doen, maar ik verwacht geen problemen.
Afstand en Fritz zijn in orde.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Upgraden abonnement', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Wijziging abonnement Algemeen : 29 04 jun 2017
DSL-instellingen abonnement "Snel"? Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 feb 2014
[HELP!]Welke instelling hoort bij welk abonnement voor mijn eigen router / modem? Frequently Asked Questions : 17 20 mei 2013
Abonnement verandering vlgs online concept Veranderingen : 2 23 apr 2013
Advertentie