obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Waarschuwing! Update niet zelf uw ZyXEL modem
tcom
Beste allen,

Zoals u in het onderwerp al ziet is dit niet een vraag maar een waarschuwing. Vandaag heb ik het firmware van mijn zyxel modem naar de laatste firmware geupdate. Helaas had ik na de succesvolle update geen internetconnectie meer. Na veel gepruts had ik toch maar Online gebelt. Zij wisten al snel wat er aan de hand was aangezien dit een bekend probleem is. Het blijkt dus dat er een custom firmware wordt meegeleverd met het modem en wannneer je de modem update dit probleem dus voorkomt. De custom firmware is nergens te downloaden. En er moet dus een nieuw modem gestuurd worden. Hopelijk is deze snel binnen.

Update uw zyxel modem dus niet!

****

Voor alle duidelijkheid!
Hier wordt bedoeld dat men een Online ZyXEL modem niet update met een firmware van de ZyXEL site.
Dus een handmatige handeling van de user/klant zelf.
Firmware updates die Online zelf uitvoert op het modem, zijn niet van toepassing in dit topic.

****

Gewijzigd door I R Baboon op 02 maart 2015, 14:00
 
Tiger
Het is een slechte zaak dat Online hier geen info over geeft als dit probleem bij hun bekend zou zijn.
En dit is maar 1 van de vele minpunten die ze hebben als je goed op dit forum leest.
Ben benieuwd wanneer ze de problemen onder controle krijgen die met hun tv gebeuren te maken hebben.
Ze verkopen iets waarmee ze de klanten met veel problemen opzadelen dus zijn ze niet klantvriendelijk.
En blijkbaar is er geen instantie die bij hun kan afdwingen om goed functionerende produkten te leveren.
 
I R Baboon
Waarom het modem updaten?
Het modem is niet je eigendom.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
tcom
Tja achteraf bekeken was het ook geen slimme zet.
Daarom wil ik graag ook andere voor deze beslissing.
 
I R Baboon
Had je dan een probleem met de ZyXEL?

Normaal gesproken zou de ZyXEL ook met een generieke firmware internet moeten hebben.
Ben benieuwd waarom het bij jou niet functioneerde.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
tcom
Het was meer een update omdat het kon, net als dat je al je apps op je telefoon update, maar het kon blijkbaar dus niet..
 
Ano

Quote

I R Baboon schreef:

Had je dan een probleem met de ZyXEL?

Normaal gesproken zou de ZyXEL ook met een generieke firmware internet moeten hebben.
Ben benieuwd waarom het bij jou niet functioneerde.

Misschien om dat de default Zyxel instellingen niet die van Online zijn...
De meeste gebruikers van een kant-en-klaar modem van de ISP zullen niet gewend zijn dat ze zelf het ding moeten configureren.

Persoonlijk zou ik juist blij zijn als ik er generieke firmware op kan zetten, wellicht minder kans op bugs dan in een custom firmware die minder vaak wordt geupdate...
 
I R Baboon
Nog een minpunt is dat met de generieke firmware de remote access verdwijnt van de helpdesk.
Als je dus een probleem krijgt, kunnen ze niet meer het modem vanaf een afstand beheren.
En dat is een eis als je geholpen wilt worden bij problemen.

Aan zich zou het een goed idee zijn dat Online toch die speciale Online firmware online zet.
Dan kan ja altijd nog terugkeren naar de oorspronkelijke setup.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
annemiekvanderhorst
ik heb ook het probleem na het updaten van de modem dat ik dus geen tv bijna meer kan kijken. Maar bij mij deed hij de update automatisch dus dat is helemaal raar dat je niet kan kiezen of je het wel wilt of niet. en terug zetten naar fabrieksinstellingen gaat dus niet.
 
Tiger
Inderdaad erg vreemd dat hij automatisch update dit wordt normaal door de provider aangestuurd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waarschuwing! Update niet zelf uw ZyXEL modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Advertentie