Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
Thomson st706 probleem
|
|
Mexwall |
Geplaatst op 25 March 2015, 13:06
|
Activiteit » IJsselstein » 3404 vm Berichten: 5 Lid sinds: 25 Mar 2015 |
Hallo, Mijn Thomson st706 heeft last van onregelmatige herstarts. De modem is verbonden met een pc en een router. Dit heeft goed gewerkt tot we er achter kwamen dat we telefonisch voor de buiten wereld onbereikbaar waren. Na een telefoontje naar Online bleek dat er een software update was geweest en we de modem moesten resetten. Hierna werkte de telefoon weer. Echter kreeg ik nu last van verbroken verbindingen met de DSL lijn. Deze verbroken verbindingen bleken later herstarts van de modem te zijn. Dit was vervelend maar sporadisch. Sinds vandaag start de modem om de zoveel tijd ( geen vaste tijd ) opnieuw op. Vanaf van ochtend tot nu heb ik zo'n 25 herstarts geteld . Er lopen geen downloads en er zijn niet meer apparaten aangesloten als voor het probleem en ik heb helaas ook geen andere modem om een defect daaraan uit te sluiten. Tevens zie ik net dat er bij apparaten een ip adres staat wat ik niet ken, 85.151.77.1. Als ik hier een whois op los laat dan kom ik uit op een plek hier in de buurt. Mijn eigen ip is 85.151.77.24. Is dat een verzamelpunt of iets dergelijks? Ook al een aantal onderwerpen hier gelezen, maar geen antwoord of oplossing. Iemand een suggestie Koppelingsinformatie Actief: 0 dagen, 0:02:42 DSL-type: G.992.5 annex A Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.022 / 14.507 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/kB]: 120,00 / 166,00 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 24,5 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 8,5 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Verbindingsverlies (extern): 0 Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0 FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.324 / 0 Op het moment dat ik dit plak is er weer een herstart. waarvan dit het log is, hierboven staat de een na laatste Koppelingsinformatie Actief: 0 dagen, 0:02:31 DSL-type: G.992.5 annex A Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.022 / 14.574 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/kB]: 121,00 / 134,00 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 24,5 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 8,5 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0 Verbindingsverlies (extern): 0 Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0 FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 7 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.334 / 0 In het gebeurtenis logboek staan deze meldingen 00:02:16 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 14.160.33.246 Dst ip: 85.151.77.24 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable Info 00:01:49 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69 Waarschuwing 00:01:05 (since last boot) DHCC lease ip-address 85.151.77.24 bound to intf Internet Waarschuwing 00:01:05 (since last boot) DHCC IP address 85.151.77.24 (255.255.255.0) set on intf Internet: ok. Info 00:01:05 (since last boot) FIREWALL event (1 of 26): created rules Info 00:01:03 (since last boot) FIREWALL event (1 of 5): deleted rules Info 00:01:03 (since last boot) xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 14574 kbit/s, upstream: 1022 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 24.5 dB, Up: 12.0 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 10.5 dB ) Fout 00:00:55 (since last boot) [CWMP: 0:00:55.770] waiting 0 seconds for random boot delay Info 00:00:43 (since last boot) xDSL linestate down Info 00:00:21 (since last boot) LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.65) Waarschuwing 00:00:21 (since last boot) DHCS server up Info 00:00:20 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): deleted rules Info 00:00:15 (since last boot) FIREWALL level changed to Standard. Info 00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules Info 00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): created rules Fout 00:00:02 (since last boot) [CWMP: 0:00:02.360] setting cwmp defaults Waarschuwing 00:00:01 (since last boot) KERNEL Cold restart Info Mar 25 13:54:29 (since last boot) SNTP Synchronised to server: 194.134.35.53 Fout Mar 25 13:54:29 (since last boot) SNTP Systemtime update: time setting 00:05:33 > new time setting: 13:54:29 Info 00:01:43 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69 Waarschuwing 00:01:07 (since last boot) DHCC lease ip-address 85.151.77.24 bound to intf Internet Waarschuwing 00:01:07 (since last boot) DHCC IP address 85.151.77.24 (255.255.255.0) set on intf Internet: ok. Info 00:01:05 (since last boot) FIREWALL event (1 of 26): created rules Info 00:01:03 (since last boot) FIREWALL event (1 of 5): deleted rules Info 00:01:03 (since last boot) xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 14507 kbit/s, upstream: 1022 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 24.5 dB, Up: 12.0 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 11.5 dB ) Fout 00:00:55 (since last boot) [CWMP: 0:00:55.790] waiting 4 seconds for random boot delay Info 00:00:43 (since last boot) xDSL linestate down Info 00:00:21 (since last boot) LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.65) Waarschuwing 00:00:21 (since last boot) DHCS server up Info 00:00:20 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): deleted rules Info 00:00:15 (since last boot) FIREWALL level changed to Standard. Info 00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules Info 00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): created rules Fout 00:00:02 (since last boot) [CWMP: 0:00:02.370] setting cwmp defaults Waarschuwing 00:00:01 (since last boot) KERNEL Cold restart Fout Mar 25 13:46:53 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 117.246.3.92 Dst ip: 85.151.77.24 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable Info Mar 25 13:45:20 (since last boot) SNTP Synchronised to server: 194.134.65.196 Gewijzigd door Mexwall op 25 March 2015, 14:27 |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 25 March 2015, 18:29
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
@Mexwall, De thomson speedtouch 706 is een modem dat is uitgekomen in 2006 en we zitten nu in 2015 dus een behoorlijk overjarig model dat z'n beste jaren achter de rug heeft en aan vervanging toe is. |
|
|
mwjvl |
Geplaatst op 25 March 2015, 18:47
|
Activiteit Berichten: 20 Lid sinds: 17 Jun 2013 |
Zelf heb ik sinds vandaag ditzelfde probleem met de THOMSON ST706. Via een programma dat de verbinding controleert blijkt dat de verbinding ongeveer iedere 10 minuten wegvalt (KERNEL Cold restart). Na telefonisch contact met de Klantenservice blijkt dit een bekend probleem en zal dit binnen 72 uur moeten zijn opgelost. Er werd mij geadviseerd de website (gedeelte storingen) in de gaten te houden. Het vervelende is echter dat deze storing verder niet op de website vermeld staat. Informatie betreffende dat IP-adres wat je ziet vindt je hier: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_44754 Gewijzigd door mwjvl op 25 March 2015, 18:57 |
|
|
Mexwall |
Geplaatst op 25 March 2015, 20:47
|
Activiteit » IJsselstein » 3404 vm Berichten: 5 Lid sinds: 25 Mar 2015 |
Quote mwjvl schreef: Zelf heb ik sinds vandaag ditzelfde probleem met de THOMSON ST706. Via een programma dat de verbinding controleert blijkt dat de verbinding ongeveer iedere 10 minuten wegvalt (KERNEL Cold restart). Na telefonisch contact met de Klantenservice blijkt dit een bekend probleem en zal dit binnen 72 uur moeten zijn opgelost. Er werd mij geadviseerd de website (gedeelte storingen) in de gaten te houden. Het vervelende is echter dat deze storing verder niet op de website vermeld staat. Informatie betreffende dat IP-adres wat je ziet vindt je hier: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_44754 Bedankt voor de info. Nadat ik eindelijk contact gehad had met de klantenservice, ding gaat ook via de modem werd mij idd ook verteld dat het probleem bij thomson lag en dat en er hard mee aan het werk is. Ik wacht af met mijn oude overjarige thomson die nog niet aan pensioen toe is |
|
|
Awap |
Geplaatst op 26 March 2015, 10:50
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 26 Mar 2015 |
Sinds 25-03 in de ochtend ook problemen met mijn Thomson712 modem. Hier echter een Kernel warm restart elke 5 -10 minuten. Online klantenservice gaf aan dat dit een algehele Thomson storing was die binnen 48 uur opgelost behoorde te worden (dus voor 27-3 in de ochtend). Over 9 dagen worden de mensen met meldingen terug gebeld over de status van de klacht. Afwachten dus. |
|
|
mwjvl |
Geplaatst op 26 March 2015, 17:33
|
Activiteit Berichten: 20 Lid sinds: 17 Jun 2013 |
Ter info: nu 24 uur verder en (na een modem-reset) nog steeds iedere 5-10 minuten een 'KERNEL Cold restart' op mijn THOMSON ST706. |
|
|
nejero |
Geplaatst op 26 March 2015, 18:05
|
Activiteit » Speedtouch 706 WL Berichten: 7 Lid sinds: 26 Mar 2015 |
Hier ook met de 706ST om de haverklap uitval.. ik wacht het nog een dag af en dan ook maar contact met de klantenservice... |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 26 March 2015, 18:10
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Het modem de ST706 waar nu zoveel problemen mee zijn is dit modem door Online geleverd of heeft men dit zelf aangeschaft ???. |
|
|
mwjvl |
Geplaatst op 26 March 2015, 18:15
|
Activiteit Berichten: 20 Lid sinds: 17 Jun 2013 |
Quote Tiger schreef: Het modem de ST706 waar nu zoveel problemen mee zijn is dit modem door Online geleverd of heeft men dit zelf aangeschaft ???. Bij mij door Online geleverd (nadat m'n LiveBox defect was geraakt).... |
|
|
Mexwall |
Geplaatst op 26 March 2015, 19:34
|
Activiteit » IJsselstein » 3404 vm Berichten: 5 Lid sinds: 25 Mar 2015 |
Quote mwjvl schreef: Quote Tiger schreef: Het modem de ST706 waar nu zoveel problemen mee zijn is dit modem door Online geleverd of heeft men dit zelf aangeschaft ???. Bij mij door Online geleverd (nadat m'n LiveBox defect was geraakt).... Same here. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson st706 probleem', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl | Onopgeloste aangemelde problemen bij Online | : 1 | 27 Jul 2019 |
probleem TV | Algemeen | : 3 | 13 Jan 2018 |
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? | Zyxel configuratie en problemen | : 30 | 06 Dec 2016 |
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie | Zyxel configuratie en problemen | : 17 | 11 Apr 2016 |
probleem met openen Huawei configuratiescherm | Huawei configuratie en problemen | : 10 | 29 Feb 2016 |
Advertentie