obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Thomson router icm wifi repeater
Yash
Ik heb in de woonkamer een Thomson router staan en haal 12 mbit. Op de eerste etage haal ik 10 mbit, maar op zolder haal ik maar 2 mbit. Tot voor kort, had ik via een utp kabel die langs de trap liep naar zolder, een oude router aangesloten die diende als acces point. Hierdoor haalde ik de volle snelheid. Nu moet de utp kabel weg omdat deze tot gevaarlijke situaties leidt op de trap. Mijn vraag is kan ik de acces point ook wireless aansluiten en een mini usb kopen voor de desktop op zolder? Of is het handiger om een wifi repeater te kopen en deze te plaatsen op de eerste etage met een wifi usb voor de desktop boven op zolder? Op zolder maak ik veel gebruik van het internet en soms ook op meerdere apparaten tegelijkertijd, dus een stabiele wifi is gewenst. Ook zou ik graag horen welke eventuele repeater het "beste" is. Ik zit wel op 2,4 Ghz.
 
Lutz
Een slimmere oplossing is een homeplug systeem. Ermee kan je dicht bij de Thomson router een eerste adapter plaatsen en via ethernet kabel met de router verbinden. Op zolder plaats je een tweede adapter, en je kan het oude routertje via ethernet aansluiten.

Deze oplossing heeft als voordeel dat je op de begane grond en op zolde de volle snelheid kan hebben. Ieder repeater halveert de snelheid.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Yash
Moet op zolder de oude router ook gaan dienen als acces point? Daarnaast gebruik ik op zolder veel internet, is elke (goedkope) homeplug toereikend? Ze verschillen aanzienlijk in prijs. Ik hoef maar 12 mbit te halen via 2,4 Ghz voor op zolder.
 
Tiger

Quote

Yash schreef:

Moet op zolder de oude router ook gaan dienen als acces point? Daarnaast gebruik ik op zolder veel internet, is elke (goedkope) homeplug toereikend? Ze verschillen aanzienlijk in prijs. Ik hoef maar 12 mbit te halen via 2,4 Ghz voor op zolder.

Ja de oude router kan dienen als accespoint en wat je de aanzienlijke prijsverschillen noemt dat valt reuze mee kijk maar eens op centralpoint € 48 voor een set met gratis verzending
Gewijzigd door Tiger op 25 juni 2015, 17:25
 
Lutz
Ik zal voor kwaliteit gaan. in feite verschillen ze kwa snelheid. Voor de rest weet ik het ook niet. Ik heb echte kabel liggen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Yash
Ik heb afgelopen week TP-LINK AV500 Nano Powerline starterkit 500 Mbit/s gekocht (mede op advies van Lutz) en haal op zolder nu 8 mbit van de 11 mbit. Ik ben er erg tevreden over (tot nu toe).

Bedankt iedereen voor de hulp!
 
Tiger

Quote

Yash schreef:

Ik heb afgelopen week TP-LINK AV500 Nano Powerline starterkit 500 Mbit/s gekocht (mede op advies van Lutz) en haal op zolder nu 8 mbit van de 11 mbit. Ik ben er erg tevreden over (tot nu toe).

Bedankt iedereen voor de hulp!

In ieder geval weer iemand blij met de hulp op dit forum hoop dan ook dat je tevreden blijft.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson router icm wifi repeater', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Advertentie