obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Snelheid inperken?
Maria1990
Hoi, bedankt voor de antwoorden,

Lutz, die afstand is niet veranderd. Voordat ik bij Online kwam zat ik bij Tele2. Tele2 gaf mij trager internet maar ik had daar geen problemen met de stabiliteit. Zodra ik overstapte naar Online begon dit probleem zich voort te doen en is dat nog niet veranderd. Er zijn trouwens plusminus 18 verschillende monteurs langs geweest omdat ik zo'n vervelende klant ben die niet houd van problemen. Whistl ... Ik gebruik echter alleen internet van Online, en verder niets. Welke modem zou jij mij aanraden om te kopen?

Baboon, de telefoonlijn komt binnen en gaat dan in een splitter. Van daaruit gaat één naar de telefoon en de ander naar het internet. Ik heb echter geprobeerd de splitter er tijdelijk uit te halen om vervolgens de kabel direct op de modem aan te sluiten. Dit wierp geen vruchten af. Hetzelfde probleem bleef zicht voortdoen. Ditzelfde probleem is er ook als ik in beveiligde modus de ping uit voer.

Tiger, tijdens Tele2 speelde ik ook deze spellen zonder probleem. Ik weet niet of dat er mee te maken heeft...

Zoals jullie zien heb ik al heel veel geprobeerd over de jaren heen. Dus deze 'theorie' zoals Lutz het noemde is mijn enige hoop. Grin Ik ben er ondertussen al van overtuigd dat goedkoop wederom duurkoop is.
 
Lutz
Mijn Huawei hangt in de meterkast, maar binnen twee weken na mijn overstap naar Online had ik een eigen kwaliteitsmodem gekocht.

Wat ik heb staat links onder mijn naam.
[url]
http://nl.avm.de/producten/fritzbox/[/url]

Indien je echt alleen Internet afneemt dan zal ik een DSL/VDSL modem kiezen. Zodra je een type hebt gekozen kan je kijken wat het kost.

Er zullen ongetrwijvelt meer kwaliteitsmodems op de markt zijn.

Je kan ook kijken of je mijn modem ergens tweedehands kan vinden.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger

Quote

Maria1990 schreef:
Tiger, tijdens Tele2 speelde ik ook deze spellen zonder probleem. Ik weet niet of dat er mee te maken

Het was maar een suggestie maar je gaf verder aan dat je de telefoonlijn eerst op een splitter aan had gesloten.
De telefoonlijn MOET altijd direct op de modem aangesloten worden en niet eerst op de splitter.
En waarom je bij Tele2 geen probleem had bij dezelfde snelheid en bij Online wel daar heb ik geen verklaring voor.
 
I R Baboon

Quote

Maria1990 schreef:


Baboon, de telefoonlijn komt binnen en gaat dan in een splitter. Van daaruit gaat één naar de telefoon en de ander naar het internet.


Dus je gebruikt nog een analoog KPN abonnement naast je ADSL aansluiting. Het zogenaamde line-sharing?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maria1990
Dank jullie voor de reacties. Een Fritzbox heb ik goede dingen over gehoord. Dat is het overwegen in ieder geval meer dan waard. Kan hem altijd later nog gebruiken met een ander abonnement bij een andere provider.

Tiger, ik had bij Tele2 een lagere snelheid. Dat de enige variabel dat ik mij kan bedenken in het verschil van provider. Ik heb net in mijn meterkast gekeken en zie dat de splitter er tussenuit gehaald is door de laatste monteur. Allemaal draadjes, weet niet wat dat betekend.

Baboon, dat klopt. Grin



PS: Geheel terzijde hoor, maar ik ben geslaagd voor mijn HBO diploma! Hiep hiep hoera! Feestje bij mij thuis.
 
Tiger
Dat is goed nieuws proficiat met je diploma en maak er een gezellig feest van.
Hoop verder ook dat je slaagt met de oplossing van je probleem.
 
I R Baboon
Proficiat! Cheer



Allemaal draden???

Maak eens een foto van je ISRA en van die draden.


Nu weet ik niet meer zeker of je wel of geen splitter moet gebruiken met de Huawei.
Dacht van niet. Want die heeft een al een ingebouwde splitter.
Ik probeer dat nog te achterhalen.

** Edit:

Wel de splitter gebruiken dus, maar alle aansluitingen lopen over de Huawei.
Dus modem op DSL en Line op Line aansluiten. Dan gaat de telefoon op TEL1.
Bij een normale setup gaat de telefoon direct op de Line uitgang van de splitter. Dat is anders bij de Huawei.
Gewijzigd door I R Baboon op 24 augustus 2015, 16:54
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maria1990
Dank allen, en bedankt voor de tijd en moeite die jullie in mijn probleem willen steken. Ik stel het enorm op prijs!

Ik heb de meterkast opengedaan om de foto's te maken. En daar kwam ik erachter dat ik twee draadjes hadden die de kast in kwamen. Een witte en een zwarte. De witte ging naar mijn ISDN kastje, en vervolgens naar een KPN Telecom kastje. De zwarte ging direct door naar mijn modem van Online. Dus het aantal draadjes valt reuze mee. Oeps! Blush
 
Tiger

Quote

Maria1990 schreef:

Dank allen, en bedankt voor de tijd en moeite die jullie in mijn probleem willen steken. Ik stel het enorm op prijs!

Ik heb de meterkast opengedaan om de foto's te maken. En daar kwam ik erachter dat ik twee draadjes hadden die de kast in kwamen. Een witte en een zwarte. De witte ging naar mijn ISDN kastje, en vervolgens naar een KPN Telecom kastje. De zwarte ging direct door naar mijn modem van Online. Dus het aantal draadjes valt reuze mee. Oeps! Blush

Maar je hebt geen foto van de situatie voor Baboon waar die om gevraagd heeft ?.
 
Lutz

Quote

Maria1990 schreef:

Dank allen, en bedankt voor de tijd en moeite die jullie in mijn probleem willen steken. Ik stel het enorm op prijs!

Ik heb de meterkast opengedaan om de foto's te maken. En daar kwam ik erachter dat ik twee draadjes hadden die de kast in kwamen. Een witte en een zwarte. De witte ging naar mijn ISDN kastje, en vervolgens naar een KPN Telecom kastje. De zwarte ging direct door naar mijn modem van Online. Dus het aantal draadjes valt reuze mee. Oeps! Blush


En doe je nog wat met ISDN, of is dat misschien niet meer in gebruik? Wij proberen te achterhalen, wat de situatie is. Zonder foto werkt mijn glazen bol niet goed. Waar hangt je telefoon aan?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid inperken?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
ADSL download snelheid gezakt van 10Mb/s naar 1Mb/s Storing : 15 05 okt 2015
Advertentie