obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Portforwarding VMG8324-B10A
Heatsink
Hallo allemaal!

Als eerste dank voor de keren dat ik hier oplossingen mocht vinden voor problemen waar ik tegenaan liep. Thumbs Up Tot nu toe was het niet nodig om een account aan te maken echter zit ik nu met een probleem waarmee ik niet uit de voeten kom en hopelijk kunnen jullie me erbij helpen.

ik heb enige tijd de Zyxel VMG8324-B10A met firmware versie 1.00(AASL.0)C1

Ik probeer, net als bij mijn vorig modem (huawei hg655d - hetgeen ook lukte) 2 poorten te forwarden en wel 27960 en 27961 om vrienden toegang te geven tot een gameservertje (Wolfenstein ET, heerlijk nostalgisch :-)

Ik heb beide poorten toegevoegd, mijn pc (waarop de server draait) heeft een statisch IP adres (192.168.2.10) en de boel ziet er als volgt uit: http://prntscr.com/a0sooc

Echter, met online port check tools lijkt het dat de poorten met de beste wil niet open willen en ook de lijst van servers in Wolfenstein ET laten mijn server niet zien.

Zo ook als ik mijn ISP IP-adres volledig laat scannen, wordt vermeldt dat er geen enkele poort open staat. Ik heb mijn pc in de DZM geplaatst, firewall uitgezet maar helaas, het wil gewoonweg niet lukken.

Mijn vraag: Is het uberhaupt mogelijk om deze of andere poorten open te zetten? Zo ja, welke/hoe?

Het hoeven niet perse bovenstaande poorten te zijn, andere mogen ook echter als ik andere poortnummers probeer lukt het ook niet.

Hopelijk kan iemand me uit de brand helpen. Smile
Gewijzigd door Heatsink op 09 februari 2016, 13:27
 
I R Baboon
192.168.2.10 is normaal gesproken geen ip adres uit de DHCP pool van de ZyXEL.
De ZyXEL werkt normaal op een 192.168.1.xxx reeks.
Dus je hebt het verkeerde ip adres ingesteld of je hebt nog een extra router ertussen zitten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Ronnos
Goedemorgen,
Is het inmiddels al gelukt? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Wil een VPN opzetten/ mijn NAS extern benaderen, en een webserver opzetten. Ik krijg met geen mogelijkheid de poorten naar deze devices open. Heb al 2x met online gebeld, 1ste keer vertelde ze me dat ISP heel veel poorten bewust blokken, dus mijn webserver verhaal viel af Ik zou wel met gemak een VPN moeten kunnen opzetten. Echter als ik deze poorten open zet in mijn router, gebeurd er wederom niets. 2e keer dus gebeld om te vragen WELKE poorten er vrij zijn, zodat ik deze kan openzetten: werd me verteld dat alles makkelijk open te zetten zou moeten zijn?!?! Maar dat werkt dus ook niet.

Het lijkt mij dat online behoorlijk wat poorten blokkeert in de firmware.

Heeft iemand een oplossing?

Groet, Ron
 
Tiger

Quote

Ronnos schreef:

Goedemorgen,
Is het inmiddels al gelukt? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Wil een VPN opzetten/ mijn NAS extern benaderen, en een webserver opzetten. Ik krijg met geen mogelijkheid de poorten naar deze devices open. Heb al 2x met online gebeld, 1ste keer vertelde ze me dat ISP heel veel poorten bewust blokken, dus mijn webserver verhaal viel af Ik zou wel met gemak een VPN moeten kunnen opzetten. Echter als ik deze poorten open zet in mijn router, gebeurd er wederom niets. 2e keer dus gebeld om te vragen WELKE poorten er vrij zijn, zodat ik deze kan openzetten: werd me verteld dat alles makkelijk open te zetten zou moeten zijn?!?! Maar dat werkt dus ook niet.

Het lijkt mij dat online behoorlijk wat poorten blokkeert in de firmware.

Heeft iemand een oplossing?

Groet, Ron

Stuur eens een prive bericht naar Heatsink die heeft nog geen antwoord gegeven op het antwoord van Baboon op de 11e februari of hij al verder is.
 
Ronnos
Bedankt, Ik heb hem inmiddels een forum post gestuurd. Ook heb ik via Facebook contact opgenomen met Online. Erg vervelende situatie, zij blokken een aantal functies van mijn router, waardoor ik als voorbeeld geen toegang heb tot remote access control. Daarnaast werken alle NAT's niet en zeggen ze mij dat ze geen ondersteuning hierop bieden. Terwijl het een product van hun is, wat niet werkt... Waarschijnlijk komt dit door eigen firmware.
 
Lutz
Voor alleen internet kan je ook een eigen modem aanschaffen. De vraag echter is wordt het door het modem geblokd of door de ISP?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Ronnos
Ik heb alles in een, dus ook telefonie. Lijkt me dat ik modem van online moet gebruiken? Online zegt me dat ik gewoon poorten moet kunnen forwarden in mijn modem, maar dat werkt dus niet. Ik weet bijna zeker dat het hun firmware of firewall is omdat het zon simpele handelingen vanuit mijn kant zijn. Online verwijst me telkens naar online fora, dus ik zou graag van iemand horen die dit voor elkaar heeft gekregen.
 
dutch flash

Quote

Lutz schreef:

Voor alleen internet kan je ook een eigen modem aanschaffen. De vraag echter is wordt het door het modem geblokd of door de ISP?


Sorry Lutz, Ook als je telefonie hebt kan je een eigen modem gebruiken.
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
dutch flash

Quote

Ronnos schreef:

Ik heb alles in een, dus ook telefonie. Lijkt me dat ik modem van online moet gebruiken? Online zegt me dat ik gewoon poorten moet kunnen forwarden in mijn modem, maar dat werkt dus niet. Ik weet bijna zeker dat het hun firmware of firewall is omdat het zon simpele handelingen vanuit mijn kant zijn. Online verwijst me telkens naar online fora, dus ik zou graag van iemand horen die dit voor elkaar heeft gekregen.


Je kan ook een ander(eigen) modem gebruiken met telefonie.
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
Ronnos
Vanochtend direct een ander modem geprobeerd (Experiabox V8), helaas werkt dat niet. Telefoon geeft geen kiestoon. Ik weet dat Online poort 30005 open houdt om te communiceren met mijn modem, dat werkt natuurlijk niet op een ander modem. Zie ik iets over het hoofd?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding VMG8324-B10A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Advertentie