obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Meer snelheid, wijkcentrale?
kristiannu
Bij online.nl heb ik een internet abbo "Snel 10 Mb/s" download. Dat is de theoretische snelheid.
Omdat we 2.5km van de wijkcentrale wonen houden we maar 8 Mb/s over.

Wat gebeurd er als we het abonnement upgraden, naar bijvoorbeeld die van een theoretische snelheid van 30 Mb/s?
Blijft deze dan alsnog hangen op 8 Mb/s of zal die dan wel iets stijgen?

Ligt het aan online.nl of kan bijv. telfort, kpn ook maar 8 Mb/s leveren?

Hopelijk heeft iemand antwoord.

Kristian
 
I R Baboon
De afstand tot de centrale bepaalt nu je maximale snelheid.
Daar kan een sneller abonnement niets aan veranderen.

Pas als er aanpassingen zijn geweest of nog komen aan het telefoonnetwerk, kan je
wellicht overstappen naar een straatkast dichterbij.

Gooi je postcode en huisnummer in deze pagina en copy/plak de uitkomst hier neer.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/a...ommit=Zoek

Misschien kunnen we dan iets meer zeggen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kristiannu
Bedankt voor het antwoord. Het heeft dus geen zin om over te stappen naar een andere aanbieder of het snellere abbonement te nemen.

Hieronder en beter leesbaar in de bijlage de gegevens van de website.

Hopelijk kun je iets zien in de gegevens.
Is er iets wat ik kan doen om bijvoorbeeld VDSL2 of Bonding te kunnen gebruiken?


Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Ed-ADA, Ed-C
Internet Snelheid
75 Mbit/s
iTV
2 HD


Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
10 Mbit/s
VDSL2*
36 Mbit/s
Bonding*
75 Mbit/s

Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-

*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
kristiannu voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Er is een straatkast actief dichter bij je woning dan de nummercentrale.
Alleen is de vraag of Online ook over die straatkast kan leveren.
De straatkast is Ed-ADA en je nummercentrale waar je nu op bent aangesloten is Ed-C.
Dat zijn je twee distributiepunten.

Wat zegt de postcodecheck van Online?
Welke abonnementen kan je uit kiezen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kristiannu
Dat is informatie waar we denk ik iets mee kunnen.
Als ik op online.nl internet kies en dan de postcode selecteer krijg ik de keuze uit 30 en 50 mb/s. Zie opnieuw bijlage.

In de praktijk haal ik dus nu 8Mb/s.

Hoe kan ik zorgen dat ik op de andere straatkast zit? Wat die kan een snellere verbinding aanbieden begrijp ik?
kristiannu voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Als ze ook 50 Mbit/s aanbieden, is het zeer aannemelijk dat ze ook via de straatkast kunnen leveren.
Alleen mag je dan geen 50 Mbit/s verwachten.
Fourstack verwacht 36 Mbit/s VDSL2 en daar moet je rekening mee houden.

Online heeft nu (nog) geen bonding mogelijkheid.
Misschien later wel. Dus die snelheid krijg je niet via Online.
Via een KPN aanbieder wel.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kristiannu
Hartelijk dank voor je hulp en meedenken. Even ter contole of ik het goed gegrijp.

Ik zit nu dus zeerwaarschijnlijk nog op de verre(Ed-C) straatkast aangesloten.
Denk je dat online.nl na een telefoontje me ook op de andere(Ed-ADA) kast kan aansluiten of is dit een verloren zaak?

Als ik nu(in huidge situatie) kpn zou nemen, zou deze snelheid dus wel hoger liggen of gegrijp ik dat verkeerd? Of moeten ze mij dan ook eerst nog omleggen naar een andere wijkkast.

Hopelijk kun je dit nog even verhelderen. Dan weet ik wat mijn opties zijn.
 
I R Baboon
Als eerste geldt altijd hoe je huidige contract erbij staat.
Zit je nog in je vaste contractperiode?
Als die voorbij is, heb je de vrijheid om te kiezen.

Als je blijft bij Online, zou ik gaan voor een 30/3 abonnement.
De 50/5 heeft nu geen nut, want Online kan die snelheid niet leveren in verband met geen bonding.

Als je overstapt naar een KPN provider (KPN,Telfort, Xs4All) kan je hoogst waarschijnlijk wel die hogere
snelheid krijgen, want zij hebben wel bonding.
Bij bonding worden twee telefoonlijnen tegelijkertijd ingezet voor je internetverbinding. Daarom de hogere snelheden.
Online biedt dat (nog) niet aan.

Dus bij Online maximaal 36 Mbit en bij KPN maximaal 75 Mbit.
Overigens zijn deze snelheden geen garantie, maar een indicatie wat je kan verwachten.

Ik zou eerst eens bellen met Online. Je kan gratis bellen of je laten bellen door Online en aanhoren wat zij zeggen.
Dan kan je altijd nog beslissen wat je precies wilt.
Voor hetzelfde geld is de straatkast helemaal vol en gaat het feest niet door.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kristiannu
Ik heb vandaag met online.nl contact gehad.
Ze kunnen alleen VDSL aanbieden aan nieuwe klanten nog niet aan huidige. Ergens in 2016 (nog onduidelijk wanneer) gaat dat wel gebeuren. Dus ik moest volgens de medewerker opzeggen en een nieuw online.nl contact nemen. Dan had ik VDSL verbinding en dus 36 mb/s ipv 10 mb/s.

Ik weet dus wat me te doen staat. Opzeggen en dan of weer bij online.nl aankloppen of bij een andere vdsl aanbieder.

Bedankt I R Baboon voor je hulp en kennis.
 
Tiger
Zou je opzeggen en een nieuw contract (VDSL) nemen bij Online dan moet je zeker zijn dat ze je niet op de bestaande aansluiting omzetten van ADSL naar VDSL maar verifieer dat ze je nieuwe contract op de straatkast in de buurt aansluiten anders stapelt de ellende zich op met je verbinding en heb je niets aan de omzetting.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meer snelheid, wijkcentrale?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen. Zyxel meer apparaten aansluiten : 1 23 sep 2019
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Advertentie