obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Hoge ping
Zwollenaar
Beste forum gebruikers,

De afgelopen dagen heb ik last in meerdere games van een hogere ping 80-90 wat normaal gesproken rond de 14 is.
Hier een tracert naar www.google.nl :
1 5 ms 3 ms 1 ms 192.168.1.1
2 63 ms 66 ms 63 ms bng1-asd68.nl.euro.net [194.134.5.68]
3 62 ms 63 ms 65 ms 194.134.161.0
4 64 ms 66 ms 63 ms 194.134.161.223
5 65 ms 62 ms 67 ms p1366.asi.euronet.nl [194.134.26.102]

Ik heb nog niet de klantenservice gebeld maar die probeer ik ook liever te vermijden naar aanleiding van lange nutteloze telefoongesprek.
"Het ziet er naar uit dat uw router nog op een oude versie draait" vervolgens 1 uur lang bezig met router eindelijk weer aan blijkt die nog steeds dezelfde versie te runnen. Overigens is de download snelheid ook gehalveerd.
Iemand anders hier last van?

Overigens geen updates gedaan. Router meerdere malen gereset en DNS server gewijzigd naar die van google allemaal niks geholpen

Update : 's nachts is het goed nog steeds niet download snelheid die ik normaal had maar wel hoger en ping normaal. Als ik 's ochtends wakker word is het wel weer slecht.
Gewijzigd door Zwollenaar op 12 juni 2016, 16:15
 
Tiger
Als je downloadsnelheid ook gehalveerd is zal je toch een ticket moeten laten aanmaken door de helpdesk hoe vervelend je dat ook vindt maar ik neem aan dat je wel je probleem opgelost wilt hebben.
 
Dmn013
Ik heb precies hetzelfde probleem..
Heb het 30mbit pakket, normaal 18 ping in games.
Download nu echter met MAX 5mbit en heb 70~80 ping.
Helpdesk gebeld en ze hebben een melding gemaakt naar de mensen "op de achtergrond".
Ze nemen binnen 3 tot 5 werkdagen contact op.

Wanneer dit is gebeurd zal ik meer laten weten

Heb overigens hetzelfde zyxel modem als degene die dit gepost heeft.
Gewijzigd door Dmn013 op 12 juni 2016, 17:43
 
Zwollenaar

Quote

Dmn013 schreef:

Heb overigens hetzelfde zyxel modem als degene die dit gepost heeft.


Ik denk niet dat het aan het modem ligt eerder aan online.
Is het bij u ook dat het vooral 's nachts beter is dan overdag?
 
europlast
Heb hetzelfde probleem hier hoge ping gisteren en een download van MAX 6mbit, nu een ping rond de 60-70.
Lijkt inderdaad later op de avond, dan wel 's nachts sneller te zijn.

Vind het vreemd dat dit pas sinds een paar dagen is.

Iemand al een idee wat te doen of wat het probleem is?
 
I R Baboon
Mijn advies is altijd dat iedereen die last heeft van dit probleem, dit moet melden aan Online.
Via de helpdesk of via de sociale media.
Want alleen dan weet Online dat er een groter probleem speelt, dan alleen enkele klanten met snelheidsproblemen.

Zelf kan je verder weinig doen. Zo te lezen ga ik ervan uit dat ergens in de pijpleiding van Online wat fout gaat.
Meer dan herstarten en resetten kan je zelf niet doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Dmn013
Momenteel is mijn verbinding weer uitstekend.
http://www.speedtest.net/my-result/5402563259

Heb niets veranderd in het netwerk, had me er simpel bij neergelegd en doet het nu weer prima.

En ja I R Baboon, probleem ligt waarschijnlijk niet bij ons. Echter heb ik naar informatie in mijn modem gezocht en kwam op hetzelfde uit als de helpdesk medewerker: "Er word gewoon 35mbit geleverd op het modem dus het lijkt ons een probleem binnen UW netwerk".

Dus ik ben een hele avond bezig geweest met van alles en nog wat te veranderen, alles gedisconnect, alleen bekabelt, alleen wifi, niets leek te helpen. Tot op een of ander moment de verbinding opliep naar 20mbit.
Had echter nog wel wat lag met gamen en flinke ping spikes.
Nu is alles prima en is alles weer stabiel!

Conclusie: Heb wat geduld Pfft
 
europlast
Ik zal proberen geduld te hebben, het probleen heb ik echter nu al langer als een week. Zowel bekabeld als via wifi.

Nu weer betere snelheid maar dat is elke keer zo 's avonds.
Gewijzigd door europlast op 14 juni 2016, 23:42
 
Zwollenaar
Ziet er naar uit dat online het gefixed heeft
 
Tiger

Quote

Zwollenaar schreef:

Ziet er naar uit dat online het gefixed heeft

Fijn dat je probleem nu opgelost is hopelijk blijft dat ook zo omdat dit probleem in het verleden vaker is voorgekomen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoge ping', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Blizzard servers Online.nl 150ms ping Storing : 4 20 aug 2017
Hooge Ping, Latency - wat te doen? Huawei configuratie en problemen : 22 11 apr 2016
Hoge ping huawei. Huawei configuratie en problemen : 4 05 okt 2015
Plotseling hoge ping Storing : 118 24 sep 2014
HG655d hoge ping, lage snelheden Snelheid : 20 28 jul 2014
Advertentie