Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
ADSL statistieken
Wanabo
@birdman, dat moet idd beter kunnen! Reset je livebox eens een paar keer en lees de waardes uit. Probeer ook eens op een rustig moment de LB te resetten. Dan stelt de LB zich hoger in doordat er minder storing / ruis op de koperdraadjes zit. Na 0000 of tussen 0700 en 0800 is rustig.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
loepie
afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1261 meter

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15580 Kb
Afname Dichtbij : 26.8 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 15
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0

CRC errors lopen bij 1 per kwartier op, ik zal later vanavond de post bijwerken.

ik heb 3 jaar lang een speedtouch 516 gebruikt met plitter, en in mijn gangkast zonder problemen tot afgelopen week, lifebox na 3,5 jaar aangeloten, en na 40 minuten patch & reset werk was mijn firmware weer bij :)

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_22204A
Referentie 3202WNLB_22204A

ik heb de complete bekabeling bij mij in huis vervangen en de lifebox staat nu aangesloten rechtstreeks op de draadjes van de kpn (wie kent ze niet)
nu leek het erop dat het lek gedicht was, en mijn internet het weer normaal zou doen, maar helaas niets is minder waar. ik om net thuis, geen verbinding.
na een telefoontje naar de helpdesk krijg ik te horen dat mijn case in behandeling is door de technische dienst, en ze mij helaas niets kunnen melden.
na het telefoon gesprek, lifebox uit en aangezet, en zie hier weer verbinding.
nu vraag ik me alleen af, wat is er nu aan de hand? zijn de snr marges goed? offe mankeerd daar toch nog iets aan, ik meen me te herrinneren dat ik eerst een download had van 17Mbit, en dat is nu al terug geschroeft naar 15 :(
Gewijzigd door loepie op 31 May 2007, 17:28
 
loepie
bijna 24 uur verder en ziehier het resultaat:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15580 Kb
Afname Dichtbij : 26.8 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 10020
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 686
ES-teller van 1 dag 0
 
loepie
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15628 Kb
Afname Dichtbij : 26.8 (dB)
Ver weg : 8.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 204512
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 9980
ES-teller van 1 dag 0

contact gehad met de technische afdeling van orange, ze sturen me een nieuwe lifebox toe. nah nu maar afwachten.

die HEX errors & crc errors zijn echt skyhigh :(
 
nightwing

Quote

vdrijver schreef:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 36.3 (dCool
Ver weg : 18.9 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 18 (dCool
Ver weg : 12 (dCool
HEC-teller 486
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 370
ES-teller van 1 dag 0


en dat voor 26 uur online zijn.lijn word steeds stabieler.hebben ze bij Orange eindelijk het licht gezien?



Wat is nu de beste manier om te resetten ?

1. Stroom eraf reset knop inhouden.

Of

2. Gewoon stroom eraf even wachten en stroom er weer op.

Of

3. Resetten via het livebox menu zelf ?



Ik twijfel wat nu de beste manier is.Shock
high speeds will never end.........
 
rob31
514 meter van de centrale in hartje Rotterdam, al een keer een nieuw modem gehad, lijnmeting door KPN en orange zelf (is perfect) en rond de 30 keer de helpdesk aan de lijn gehad (a 20ct/minuut, reken maar een 10 minuten per keer = 60 euro ). Elke keer wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Heb je de kabeltjes niet omgedraaid ? Sjonge ik ben mcse gecertificeerd en heb Cat6 liggen thuis....

Laatste keer gebeld: vorige week nadat drie keer de modem spontaan hing 's ochtends. Lekker als je 2 websites draait + email.

Hiervoor altijd 10mbit down en 1mbit up gehad met het bbned netwerk. Nooit problemen tot deze hell.

4 maanden bezig nu, vanaf 5 juni 2007, terwijl alle medewerkers tot nu toe meteen zeggen: "Goh die upload snelheid heb ik nog nooit gezien, zo laag !".

Daar gaan we wat aan doen, NOT.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 384 Kb
DownStream 9808 Kb
Afname Dichtbij : 25.8 (dB)
Ver weg : 13.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 17003
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3211
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door rob31 op 07 October 2007, 07:59
 
mesa57
Mensen, deel je afname dichtbij eens door 13.8, dan krijg je de daadwerkelijke afstand zoals het modem die ziet. 13.8 is de weerstand van normaal koperdraad. Een uploadsnelheid onder de 1000 duidt op kabelproblemen. Zoeken dan maar.
Gewijzigd door mesa57 op 07 October 2007, 09:44
 
rob31
Hoe kan het dan dat ik jaren lang geen problemen heb gehad met zowel download als upload, altijd maximaal, laatste adsl2+ 10mbit was ook 10mbit up en 1024 down. Niks veranderd in mijn huis, de modem gaat direct op het isra punt, met een kabeltje dat meegeleverd is. Dit kabeltje ook meerdere malen vervangen, plus de modem. zou wel vaag zijn als tijdens het overzetten ineens een goede kabel slecht wordt.
 
mesa57
Een te lage upstream duidt op kabelproblemen.
 
benaldi
Ik heb sinds kort problemen met internet en telefonie.
Dit zijn mijn ADSL statistieken:
Upstream 1020 Kb
DownStream 2896 Kb
Afname Dichtbij : 15 dB
Ver weg : 6,1 dB
SNR-marge Dichtbij : 7 dB
Ver weg : 8 dB
HEC-teller 280
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1032 <= ophogend met 20 per sec.
ES-teller van 1 dag 0

Verder met speedtest:
download 347kbps
upload 756kbps
connection 150 per min
ping 18 ms

Al drie keer met helpdesk gebeld....
Als ik bel valt de telefoon na 2-3 min weg, doet dit al een week
Nieuwe telefoon idem dito

Sinds gisteravond valt internet ook weg. Livebox webpagina status geeft continue "verbonden" / "niet verbonden"

Weg kan ik nog controleren? Moet ik nieuwe kabels gaan trekken?
Deze gebruik ik al jaren, nooit problemen gehad....

Zijn mijn ADSL waarden acceptabel? HELP Shock
Gewijzigd door benaldi op 07 March 2008, 08:52
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL statistieken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DSL statistieken Zyxel configuratie en problemen : 4 02 Jan 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 Dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 Aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 Feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 Dec 2016
Advertentie