obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Lage snelheid met Zyxel modem
JWas
Goedenavond,

Sinds kort over naar het nieuwe netwerk van KPN. Sinds gisteren is ook mijn nieuwe VDSL2 abbo ingegaan van 50Mb/s. Nu haal ik via de speedtest net de 20Mb/s. Hulpdesk gebeld maar werd ik ook niks wijzer van.


Actual Net Data Rate: 10.448 Mbps 51.998 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 18.2 dB 21.6 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: 8.1 dBm 12.6 dBm
Receive Power: -7.8 dBm -5.6 dBm
Actual INP: 54.0 symbols 55.0 symbols
Total Attenuation: 16.0 dB 18.2 dB
Attainable Net Data Rate: 39.533 Mbps 105.793 Mbps
============================================================================
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D1 D2 D3
Line Attenuation(dCool: 6.8 20.7 30.6 N/A 12.6 26.4 40.7
Signal Attenuation(dCool: 6.8 20.5 29.9 N/A 14.5 26.2 40.7
SNR Margin(dCool: 18.8 20.0 17.2 N/A 21.6 21.6 21.6
Transmit Power(dBm):- 1.6 2.0 6.4 N/A 8.6 7.7 7.1
============================================================================

Dit zijn de gegevens iemand die een idee heeft?
 
Lutz
Indien ik naar je eerste regel kijk dan heeft het modem bijna 52Mbps downlink en meer dan 10Mbps uplink. Dus de beloofde snelheid is er. In de laatste regel staat wat de de maximaall lijn snelheid is.

Hoe heb je speedtest laten lopen? Met kabel of zonder?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ronald1975
Wat Lutz zegt lijkt inderdaad te kloppen.

Bij mij zijn er sinds de overschakeling naar het KPN netwerk wel degelijk lagere snelheden.

Voorheen haalde ik met speedtest bekabeld ruim 13 mbps sinds 28/10 kom ik niet verder dan 9.98.

Omdat wij (te) ver wonen van de wijkcentrale zijn hier helaas geen hogere snelheden mogelijk. Een drop van 25% komt dan hard aan.
 
JWas
Heb de speedtest met kabel gedaan. De snelheid is er inderdaad wel met de modem maar het komt niet boven de ADSL snelheid die wij voorheen hadden. Nu het nieuwe abbo is ingegaan zouden we toch die 50 mbps moeten halen aangezien op ons adres 100 mbps mogelijk is volgens de postcode check en via kpn fourstack.
 
Lutz
Het modem haalt de download snelheid. Maar kan je computer dat aan? Wie gebruikte ook nog je aansluiting op het moment dat je een snelheidscheck hebt gedaan?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ronald1975
nou dan moet je wel een heel oude computer hebben als hij dat niet aankan ....
 
JWas
Dat soort dingen als trage computer enzo zijn allemaal uitgesloten. Het lijkt wel alsof ons profiel nog steeds staaf ingesteld op die 20 mbits die we eerst hadden. Vanmiddag komt er een monteur bij kijken hopen dat die wat kan vinden.
 
ronald1975
Huh? Een monteur?
 
JWas
Jup volgens klantenservice kan er in een straatkast wel iets fout zitten oid.
 
ronald1975
hihi ... smoejes :-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lage snelheid met Zyxel modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie