obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
ADSL/VDSL instellingen
bouman4
ik kom hier deze instellingen tegen
https://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=10


terwijl mijn modum zegt


Verbindingsinstellingen

Info PVC (VPI.VCI): 8.35

Type: ETHoA

TCP/IP-instellingen

IP-adres:

Standaardgateway: 85.150.0.1

Primaire DNS: 194.134.216.6

Secundaire DNS: 194.134.216.70

is die lijst oud of moet een eigen modum via een andere weg
 
Lutz
Welk modem heb je dan? Een modem van Online zal automatisch de juiste verbindingsoptie kiezen. Het is alleen zo dat ieder eigen modem andere worden kan gebruiken.

ETHoA betekent vermoedelijk Ethernet over ATM, werkt dat dan?

Indien ik in de lijst kijk dan komt ETHoA niet overeen met de VPI en VCI waarden.

Oplossing: haal de voor jouw van toepassing zijnde waarden uit je officieel modem en neem dat dan over in je eigen modem.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
bouman4
ETHoA is inderdaad Ethernet over ATM

ik ben er intussen achter dat de instel lijsten niet meer kloppen
en dat dit het goede is
Default Gateway : 85.150.0.1
Primary DNS : 194.134.216.6
Secondary DNS : 194.134.216.70

wat erop neer komt dat ik dit nu heb in gesteld.
Channel:2, VPI:8, VCI:35, Protocol:MPoA/1483 Bridged IP LLC, Modulation:Multimode, DHCP Client

ik heb een vigor2820 die was al ingeteld maar wegens een nodzakelijke reset werkte hij niet meer wat kwa nieuwe instellingen wel logisch is.
ETHoA is een standaard template in veel modums ik hebnog een oude eminent en die had dat ook hoefde ik alleen de vci vpi goed te zetten.
Intussen werkt bij mij alles weer hoop dat andere ook wat aan me middagje modum gerommel hebben die op het zelfde probeem stuite als ze de waardes van de online help overnemen.
 
Lutz
Gateway, submask en DNS servers hoef je niet in te stellen, die geeft Online aan je door. RFC1483 heb je al zelf uitgevogeld.

Channel 2 duidt op je wifi kanaal.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
bouman4
Channel 2 is me instellingen kanaal en de dns heb ik in moeten voeren omdat hij hem anders niet pakte staat ook bij de online help alleen dat zijn dus de oude instellingen.
maar ik meen me te herineren dat het over het algemeen niet hoeft die in de router vast te zetten.

ik kan nog veel meer instellen gateway me ip
ppoa ppoe 2de wan naar een modum wan over een usb uitgang 3x vwan
maar dat word me allemaal wat ingewikkeld en zijn allemaal rezerve optie,s

vraag me nu alleen nog af hoe ik op me vigor2820 een 2de dhcp ip range kan draaien routed kan wel maar maar vreemd genoeg krijg ik die niet naar buiten gegooid

warom een 2de range heel simpel me wifi router heeft gast wifi maar die gaat recht naar de gateway wan als ik die los in me netwerk hang wan terug lus naar een poort de wan instel op me 2de range is het geschijden.
maarja dat zoek ik wel opppo een dayteckvigor forum
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL/VDSL instellingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Outgoing mail instellingen icm VPN Email : 2 11 mrt 2019
email instellingen Algemeen : 2 02 feb 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen : 14 08 nov 2018
Advertentie