obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet
thebestgames
Hallo,

Ik wil graag helemaal overstappen naar de Fritzbox 7581 nu krijg ik alleen de internet verbinding niet aan de praat.
Ik heb de stappen van jms319 al gevolgd maar dit heeft ook niet geholpen.
Ik heb een VDLS alles in 1 verbinding van online.nl

Ik heb wel de SIP Gebruikers naam en wachtwoord maar dit heeft volgens mij niks te maken met het krijgen van een internet verbinding.
Maar alleen voor het gebruik van de telefoon.
thebestgames voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door thebestgames op 19 maart 2018, 19:38
 
jms319
Waarschijnlijk krijgt je FB van Online (nog) geen IP-adres toegewezen. Misschien helpt het om de FB een nachtje aan te laten en te kijken of het probleem zichzelf oplost. Je kunt proberen om niet zelf de IP-adressen van de DNS-servers op te geven (zoals dat van Google, 8.8.8.8 - mijn voorkeuren) maar de DNS-servers door Online te laten opgeven (Use DNSv4 servers assigned by the Internet service provider (recommended) aanvinken). De andere instellingen heb je goed gedaan. Zou moeten werken (dat doet het bij mij ook, maar ik heb een FB7390 met die instellingen). IPv6 support heb ik overigens niet aangevinkt, die staat bij mij uit. Misschien kun je ook proberen of je IPv6 juist wel moet aanzetten in jouw geval.

Kijk ook even of alles met de modem die je van Online hebt gekregen wel goed werkt (sluit hem nog eens aan om dat uit te proberen). Je weet dan in ieder geval of het (voorlopig) aan de FB ligt of dat de modem van Online ook problemen heeft met de verbinding. In dat geval ligt het niet aan je FB (of de instellingen daarop).

Telefonie en TV krijg je waarschijnlijk niet aan de praat op de FB. De SIP-gegevens van telefonie heb je inderdaad nodig om telefonie aan de praat te krijgen. Daarvoor heb je gebruikersnaam en wachtwoord nodig maar die krijg je van Online niet. Voor de internetverbinding zelf heb je die in elk geval niet nodig. Die instellingen had je al goed ingesteld (zoals ze bij mij werken). Voor zover ik in de log zag, werkt je internetverbinding wel (je modem traint wel in) maar krijg je geen IP-v4-adres.

Groet en succes,

jms319
 
thebestgames
Bedankt voor u snelle reactie.
Ik ga proberen om de Fritzbox vannacht aan laten staan en laat de DNS servers door Online opgeven.
Zal dan ook even kijken het wel werkt als ik IPv6 support wel aanvink .

Tevens werkt alles wel als ik het zyxel modem van Online gebruik dus daar kan het niet aan liggen.
 
jms319
Hoi,

Ik hoop dat je internetverbinding inmiddels wel vanzelf werkt. Misschien heb je ook wat aan dit draadje:

https://online.gebruikers.eu/forum/vi...ad_id=6075

Met wat geluk krijg je de verbinding wel. Ik heb alleen internet van Online, geen bellen en TV. Ik hoop niet dat bij alles in 1 het MAC-adres van de ZyXel wordt geregistreerd zodat alleen die modem toegang krijgt.

Groet en succes,

jms319
 
thebestgames
Hoi,

Internet verbinding werkt sinds 1:00 ik moest dus gewoon wat meer geduld hebben. Bedankt voor u info anders had ik nooit zo lang gewacht.
 
thebestgames
Hoi,

Heb nu het internet en de telefoon werkend.
Nu vraag ik me alleen af hoe ik de IPTV werkend krijg.
thebestgames voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
thebestgames
Hoi,

IPTV heb ik nu ook werkend heb dit gedaan zoals dit werd beschreven door timterhorst via https://online.gebruikers.eu/forum/vi...10#navmark
Heb nu dus internet , telefoon en iptv werkend gekregen. Smile
 
jms319
Hallo Thebestgames,

Dat heb je goed gedaan, zeg. Internet en bellen en TV en enkel een Fritz!box als internetmodem. Fijn om te weten dat alles goed werkt zo!

Kun je de andere modem koesteren op zolder voor het geval je support nodig hebt door bijvoorbeeld een storing in de centrale. Support krijg je (uiteraard) niet met een eigen modem. In dat geval ligt iedere storing aan de eigen apparatuur, helaas.

Bedankt voor het terugkoppelen van hoe je het hebt kunnen oplossen! Daar hebben anderen ook weer wat aan.

Groet en veel plezier met je werkende FB!

jms319
 
thebestgames
Hallo jms319 ,

Bedankt voor u compliment.
En zal inderdaad het oude Zyxel modem nog bewaren ingeval van nood.
Tevens is het ook zeker mijn intentie om anderen met een FRITZ!Box te helpen.
Ben er zelf ook blij mee dat alles werkt op de FRITZ!Box
 
vangrails
Dag thebestgames, hoe heeft u de telefoon aan het werk gekregen? Ik krijg van Online gebruikersnaam en wachtwoord niet. Hoor het graag zodat ik mijn FB ook weer kan inschakelen. Hoor het graag,

H.gr.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie