obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Zeer trage internet
Gamy
Goedenavond lezers,

mijn internet (50 Mbit) van Online.nl was nooit problemen geweest in jaren maar vandaag ineens wel door omgezet (naar KPN netwerk dacht ik) is de oorzaak.
Hele dag internet is vreselijk traag. Modem (Huawei HG655d) stekker uit halen, wacht paar minuten en weer in, helaas niet verholpen en met resetten helaas ook niet.

Getest via Speedtest.net gedaan, lang wachten en hier het resultaat:

4ngvvc8jb6lv9


Ontving vandaag ochtend (5 januari 2017) een e-mail bericht van Online.nl:


"Ons kenmerk: E05M-omzetting
Uw klantnummer: 8941xxxx
Met een nieuw netwerk ook een verbeterde Mijn Online.nl

Beste meneer xxxxx,

Gefeliciteerd! U bent nu aangesloten op ons nieuwe netwerk. Hierop zijn op termijn snelheden mogelijk tot wel 100 Mb/s. Het is de start van een nieuw tijdperk, een nieuw begin!

Mijn Online.nl

Op onze site kunt u inloggen op uw vernieuwde persoonlijke pagina: Mijn Online.nl. Hier kunt u uw nota’s inzien, instellingen wijzigen of een verhuizing doorgeven. Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn ongewijzigd gebleven.

Uw gebruikersnaam is uw Online.nl e-mailadres: (xxxxxxxxxx@online.nl).

Vragen?
Heeft u nog vragen over onze diensten? Onze Klantenservice staat online 24/7 klaar om u te helpen.

Staat het antwoord er niet bij? Dan kunt u ook bellen met ons speciale team op 088 003 85 85 (bereikbaar maandag t/m zaterdag van 9.00 - 21.00 uur, lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,
Serviceteam Online.nl"



En hier andere bericht (op 4 november 2016):

"Ons kenmerk: E02M-omzettingsdatum-bev
Uw klantnummer: 8941xxxx
Omzetting naar ons nieuwe netwerk

Beste meneer xxxxx,

In de loop van 28-11-2016 wordt u op ons nieuwe netwerk aangesloten, waarmee snelheden tot wel 100 Mb/s mogelijk worden.

Modem aan laten staan
Het kan zijn dat u tijdens de omzetting even geen verbinding heeft. Dit zou maximaal een uur mogen duren. Als we u aansluiten, is het belangrijk dat uw modem aanstaat.

Stekker-eruit-stekker-erin
Normaal gesproken komt uw internetverbinding vanzelf weer tot stand na de omzetting. Mocht u geen verbinding hebben, haal dan 30 seconden de stekker van uw modem uit het stopcontact. Steek de stekker er weer in en na 5 minuten bent u weer online.

Mocht de verbinding van uw interactieve TV niet tot stand komen, haal dan de stekker van uw TV ontvanger uit het stopcontact en steek deze er na 30 seconden weer in.

Speciaal team
Brengt de stekker-eruit-stekker-erin actie niet het gewenste resultaat? Neem dan contact op met ons speciale team op 088 003 85 85 (bereikbaar maandag t/m zaterdag van 9.00 - 21.00 uur, lokaal tarief). Houd bij telefonische vragen uw klantnummer (8941xxxx) bij de hand zodat we u snel verder kunnen helpen.

Vragen?
Heeft u nog vragen? De meeste antwoorden leest u eenvoudig online op online.nl/nieuw_begin.

Met vriendelijke groet,
Het Online.nl Serviceteam"



Wat moet ik nu doen met zeer trage internet? Het is zeer onprettig werk!

Met vriendelijke groet,
Gamy

Gewijzigd door Gamy op 06 januari 2017, 00:08
 
Tiger
Het eerste wat je moet doen is toch contact opnemen met het speciale team maak je probleem kenbaar en als er geen verbetering is stel ze dan in gebreke.
Ik denk dat er met de omzetting iets fout is gegaan het speciale team kan meteen checken of je de goede aansluiting hebt dus laat je maar eens verrassen welk antwoord je krijgt.
Na het omzetten was ik 60% in snelheid terug gegaan maar dat probleem heb ik niet meer.
 
Gamy
Bedankt voor het antwoord en de tip.

Ik zal morgen in de overdag proberen.

Gewijzigd door Gamy op 06 januari 2017, 15:29
 
Lutz
Druk eens met een paperclip het verzonken knopje aan de linker kant in. Ongeveeer een halve minuut gedrukt houden, totdat de lampjes uit zijn. Dan voert het modem een fabrieksreset door.

Nadat je modem weer verbonden is herstart je je computer.

Kijk dan in de gegevens van je modem welk van de vier profielen, die er ingepakken zijn, bij jouw aktief is.

Welke downloadsnelheid voorspelt de online.nl site op jouw adres? Het Huawei modem kan maar tot 60Mbps. Misschien wil Online je nu alvast een nieuw modem sturen?

Maar ik vrees dat bij de omzetting je profiel foutief is ingesteld. Dat kan alleen Online verhelpen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Gamy
Ik heb het gedaan wat u schreef, niets verholpen helaas.

Hierbij profiel van mijn modem:
3lj6lplgzzfbv

En straks naar Online bellen. In de avond horen jullie nog van mij.
 
Gamy
UPDATE: heb naar ze gebeld.

Er is veel klanten hebben ook probleem in mijn woonplaats (Rotterdam).

Ze beweren: is aan KPN liggen en ze gaan het regelen. Nu kunnen ze niks voor mij betekenen? Sad
Want profiel over mijn abonnement is in orde.

En as woensdag komt monteur bij ons langs.
 
Tiger
Erg vreemd als jij na het omzetten door Online op het KPN netwerk een trage verbinding hebt dat een monteur naar jou moet komen. De oorzaak ligt toch bij de omzetting en niet bij jou.
Pas maar op dat ze straks niet zeggen dat de oorzaak bij jou ligt waardoor je dan de rekening krijgt gepresenteerd.
 
Lutz
Kann je nog kijken welk profiel bij netwerk staat?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Gamy
v4aakffppxw98

Zo goed?

En nog een keer via Speedtest.net gedaan, is nu stukken beter maar nog niet helemaal perfect.


xqmlrmwxiqrrc
 
Lutz
De bedoeling is om informatie van de tab netwerk te verkrijgen. Daar kan men zien of je wel VDSL hebt gekregen...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer trage internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie