obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Internet valt steeds weg
Fazliserin
Sinds vandaag valt mijn internet om de 5 minuten weg. Vervolgend wacht ik een minuut of 10 en het komt weer terug. Resetten etc heb ik al geprobeerd niks helpt.



Dit is zowel kabel als draadloos.

Iemand tips?


Ps: net gebeld en werd gezegd dat mijn dsl kabel te lang is(5m)
Gewijzigd door Fazliserin op 16 maart 2017, 16:46
 
Lutz
wat zie je in de logfiles staan?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Fazliserin
Log is altijd leeg, of kijk ik verkeerd?

Bij system log staat er niks.


Edit: nieuwe dsl kabel heeft niet geholpen
Gewijzigd door Fazliserin op 17 maart 2017, 13:58
 
Lutz
misschien moet je logging aan zetten
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Fazliserin
Hierbij de logfiles:

13 2017 Mar 18 00:46:04 DHCP server notice DHCP server information has been modified
14 2017 Mar 18 00:46:01 Internet notice Internet Down.
15 2017 Mar 18 00:46:01 XDSL notice xDSL PTM link down.
16 2017 Mar 18 00:44:26 IGMP notice Adding if: ptm0.1 with idx 33
17 2017 Mar 18 00:44:26 IGMP notice Adding if: br0 with idx 15
18 2017 Mar 18 00:43:58 DHCP server notice DHCP server information has been modified
19 2017 Mar 18 00:43:57 Internet notice Internet Up. connection type=ptm0.1 IP=xxx.xxx.x.xx
20 2017 Mar 18 00:43:57 DHCP client notice Receive DHCP acknowledgement with interface:ptm0.1, assigned ip=xxx.xxx.x.xx netmask=xxx.xxx.x.xx gateway=xxx.xxx.x.xx nameserver=xxx.xxx.x.xx staticroute=
21 2017 Mar 18 00:43:57 DHCP client notice Send DHCP request to xxx.xxx.x.xx
22 2017 Mar 18 00:43:57 DHCP client notice Receive DHCP offer from xxx.xxx.x.xx
23 2017 Mar 18 00:43:57 DHCP client notice Send DHCP discovery to WAN
24 2017 Mar 18 00:43:55 DHCP client notice Send DHCP discovery to WAN
Gewijzigd door Fazliserin op 18 maart 2017, 00:57
 
Lutz
Een keer per dag wordt de verbinding door Online onderbroken en gelijk nieuw opgebouwd. De vraag is nu hoe vaak gebeurd dat per dag?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Fazliserin
Dit gebeurd letterlijk om de 5 min en de verbinding blijft soms een half uur weg. Vervolgens heb ik weer internet voor 3 min en dat gaat het weer weg.

De hele dag door, elke dag.


Ik heb ook met online gesproken, een monteur komt dinsdag langs

Ps: kan ik hier niks aan doen?.
 
Lutz
Het is of een kapot modem of een slechte verbinding naar jouw huis toe. Kijk eens met welke snelheid het modem ieder keer intraint.

Ik denk niet dat je zelf iets kan doen. Indien Online zal vermoeden dat het misschien een kapot modem zou kunnen zijn sturen ze gelijk een nieuw modem op. Maar heeft de verbinding met Online vroeger wel goed gewerkt?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Fazliserin
Wanneer ik wel internet heb is de snelheid gewoon goed(max)

Mijn internet viel altijd wel weg alleen toen was het 1x per dag of 1x per twee dagen
 
Lutz
Ik vrees een lijn probleem. Dat zal de monteur moeten kunnen bevestigen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie