obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online
Aqua-Life
Goedemiddag beste mensen,

Graag zou ik jullie hulp & expertise vragen voor het volgende;

Recent zijn we overgestapt van analoge telefonie van kpn naar internet telefonie van Online. Daarnaast hebben we ook een internet abonnement bij Online.
Na het bericht dat we succesvol zijn overgestapt ben ik gaan proberen de FritzBox 7490 zodanig aan te sluiten en in te stellen dat we zowel internet als telefonie weer kunnen gebruiken.
De status nu is dat internet werkt. Echter geeft telefonie nog problemen. Als we ons nummer bellen krijgen we namelijk de melding dat het nummer niet in gebruik is. Ook uitgaande gesprekken werken niet. Nu weet ik niet wat je precies moet instellen / wijzigen in de FritzBox om telefonie werkend te krijgen.

Hoe heb ik de FritzBox aangesloten?
Zie bijgevoegd bestand "Aansluitschema".

Hoe heb ik mijn FritzBox op dit moment ingesteld?
Instellingen die ik heb gedaan in de FritzBox om te proberen telefonie aan de praat te krijgen, zijn de volgende;

1) Een telefoonnummer registreren via de tab "Telephony" --> "Telephone numbers" --> "New Telephone number".
Dit zijn de instellingen die ik heb gebruikt naar veel zoeken op internet. Echter weet ik niet of dit juist is.



Enter here the login data you received from your Internet telephony provider.
Use Internet telephone number  Checked
Telephony provider  Other provider
Telephone Number for Registration*  ons 10 cijferig telefoonnummer zonder landcode of speciale tekens
Internal Telephone Number in the FRITZ!Box* ons telefoonnumer zonder onze regio code
Display name   leeg gelaten
Other Telephone Numbers

Account Information
User name  Account e-mail adres van "mijn online"
Password  Wachtwoord wat bij het account van "mijn online" hoort
Registrar  sip.sipnl.net
Proxy server  sip.sipnl.net
STUN server   leeg gelaten


Telephone Number Format
Precede the number dialed with these prefix numerals:
Country code    None   
Area code    With prefix (0**)
Relay outgoing emergency calls without prefixes   Checked
Relay special rate numbers without prefixes   Checked
Telephony provider with North American number plan (NANP)   Unchecked
(international prefix 011 instead of 00)
Relay local telephone number in international telephone number format   Unchecked
Suffix for Internet telephone numbers


Additional Settings
DTMF transmission  Automatically
Suppress outgoing Caller ID (CLIR)  CLIR via display name
Caller ID   Disabled
Use telephone number for registration   Checked
Provider supports call-back on busy (CCBS) in accordance with RFC 4235   Unchecked
Packet size in milliseconds in send direction   30
Always register via an Internet connection   Checked
If your Internet provider reserves a separate Internet connection for your own telephone numbers, enable this option for any telephone numbers from another provider.
Provider supports MWI (RFC 3842)  Checked
Provider does not support REGISTER-fetch Unchecked


Na het instellen van deze instellingen wordt de verbinding automatisch getest en dit verliep goed. Nu is er een groen bolletje zichtbaar bij dit telefoonnummer.
Echter, zoals gezegd, kunnen we nog altijd niet bellen. Wat ben ik vergeten, wat heb ik verkeerd ingesteld en wat moet ik nog doen?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

Gr,
Dennis
Aqua-Life voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Lutz
Vroeger, ten tijden van de Huawei modem, werden de voip gegevens naar het modem gepushed, maar je kon (en dat staat ergens in de FAQ) je gegevens uitlezen en in je eigen modem zetten. Geen idee of dat nog werkt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Techguy
In de zyxel kan je je configuratie downloaden en je sipgegevens zien. Maar... het sip-wachtwoord is encrypted. Als je die niet unencrypted weet kan je dit niet overzetten naar een ander modem.

Ik ben bang dat je dit niet helemaal in je eentje gaat lukken en ik betwijfel of Online.nl je hiermee gaat helpen (Als je sip-gegevens worden gehackt uit je fritzbox draai je mogelijk op voor alle voortvloeiende kosten)

Fritzbox was onlangs ook in het nieuws vanwege een lek in de firmware, las ik ergens. Zou je firmware ook even dubbelchecken.
 
bsdzilla
Mag ik vragen hoe je de 7490 zelf aan de praat gekregen hebt op de verbinding? Bij ons lukt dat maar niet. (met en zonder vlan=1001 instellingen enzo). Zou je de settings willen publiceren?
 
Lutz
Er is een topic hierover:

https://online.gebruikers.eu/forum/vi...=0#navmark

Ik weet niet op dat nog werkt, ik zit niet meer bij online.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
bsdzilla
Dank! Die thread had ik al gevonden, maar een vlan 1001 instellen helpt niet helaas. Een prima DSL verbinding krijgen en dan vervolgens geen ip-adres van de online DHCP server is wel frustrerend. Ik las ergens ook nog iets over MAC-adres filtering. Doen ze dat nu wel of niet?
 
Lutz
Vroeger kon je een MAC adres kloonen. Misschien kan dat de Fritz!Box nog?

Dus je haalt het MAC address uit je Zyxel modem (staat eventueel op een stikker op het modem) en je configureert de Fritz!Box met deze MAC address.

Success ermee!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
bsdzilla
Helaas bijna ondoenlijk tegenwoordig. AVM haalt alles wat maar uit de verte op tweakingmogelijkheden lijkt uit de code. :-(
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Advertentie