obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S
moonraker
Aangezien de snelheid van ADSL Extra op mijn adres problematisch is, heb ik (voor € 1,-- meer) ADSL Internet besteld, hierbij zou ik ca. 50% meer snelheid krijgen. Ik hoop dat dat klopt, tot nu toe is de snelheid dramatisch ( 6.88 Mbps download en 0.81 Mbps upload), het is dus het proberen waard.
Ik wil graag de instellingen weten, want ik gebruik een Fritz box 7490.
Wie kan mij daarbij helpen?
 
Tiger
Met de instellingen van de Fritz box kan ik je niet helpen maar hoe kom je aan de wijsheid dat je voor 1 euro meer 50% meer snelheid krijgt.
Zelf ben ik bij Online weggegaan om de lage snelheden en de voortdurende prijsverhogingen onder het mom van stabiel internet.
Als je een lage download en upload hebt hoe ver zit je je dan van de wijkcentrale of straatkast ? want die afstand bepaald in grote mate je snelheid en uiteraard de instelling/aansluitingen van je configuratie.
 
moonraker
zie de site, ADSL Extra Family en ADSL snel, verschil in abonnement is € 1,--, snelheid 50% hoger, dus ik hoop dat er voor mij ook 50% verhoging in zit, dan ga ik van 6.88 Mbps naar ca. 10 Mbps, het is het proberen waard en zo niet dan zie ik wel verder.
 
Tiger
Prima laat dan maar eens weten hoeveel je er dan op vooruit bent gegaan.
 
hessel
Het vierde modem in een periode van enkele maanden. Altijd dezelfde Zyxel VMG8324-B10A. We worden er helemaal ziek van. Steeds weer uitval, hele periodes geen internet en oudere serie-nummers dan ons eerste modem. Het lijkt erop dat terug gestuurde modems gewoon een reset krijgen en weer als nieuw verpakt worden. Alleen het laatste (vierde) modem heeft nu een nieuwer serienr. Afstand tot de wijkcentrale is ca. 300 meter. Met een professionele meet-modem geeft het modem inderdaad die afstand aan als meting, op basis van direct aansluiting op ISRA punt. Zodra het Zyxel modem aangesloten wordt geeft de meting achter de Zyxel 2.500 meter als afstand aan!!! Het feit dat ONLINE.NL er alles aan doet om het gebruik van welk ander modem dan ook vreselijk moeilijk, zo niet onmogelijk, te maken doet bijna vermoeden dat de Zyxel modems moedwillig vertraging in de lijn brengen om de beloofde snelheid naar beneden te brengen ter bescherming tegen overbelasting van hun netwerk. Feit is in ieder geval dat de 2 laatste modems een gemiddeld ping echo doorgeven van 35-45ms terwijl rechtstreeks op de lijn een ping meetbaar is van 11-15ms! SAMENVATTING: ACHTER ZYXEL Modem lijkt afstand naar wijkcentrale 2500 meter (ipv de echte 300 meter) en PING 35-45ms (ipv 11-15ms direct). Daardoor dus nooit meer dan 2Mbps up- en 16Mbps download! (ipv max. haalbare 3/30Mbps)!

Toevoeging: via het laatste/vierde modem een lichte verbetering van ping echo altijd boven 40ms naar ping echo vanaf 35ms (zie afbeelding)
hessel voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door hessel op 25 augustus 2017, 22:15
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie