Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
Kan niet gebeld worden
|
|
BenV |
Geplaatst op 14 December 2006, 04:37
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 22 Sep 2006 |
Ben er gisteren achter gekomen dat wij niet gebeld kunnen worden, althans vaak niet. Als ik mijn eigen nummer bel met de mobiel krijg ik te horen dat alle lijnen bezet zijn. Is dit een probleem van Orange of van de LB? Geen idee wat ik hiermee aanmoet maar het is wel erg vervelend |
|
|
Optimist |
Geplaatst op 14 December 2006, 08:08
|
Donateur » Diemen - The Netherlands Berichten: 376 Lid sinds: 11 Dec 2006 |
Het lijkt me in elk geval een probleem van Orange te zijn! Kan je wel gewoon gebruik maken van Internet als je niet bereikbaar bent per telefoon? Indien dat zo is, dan zou ik een call loggen bij de helpdesk. Optimist |
|
|
Wanabo |
Geplaatst op 14 December 2006, 14:16
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles in 1 » Zyxel VMG8324-B10A » Asus RT-AC87U » TV Basis Berichten: 1762 Lid sinds: 05 Feb 2006 |
Vermoedelijk werkt alles weer na een reset van de livebox. Als je de LB 'zwaar belast' dan wil die zichzelf nog wel eens ophangen. Mocht je veel downloaden met b.v. p2p of via nieuwsgroepen, probeer het dan eens iets rustiger aan om te zien of het daar door komt.
|
|
|
Richard |
Geplaatst op 14 December 2006, 17:40
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Kan ook wel zijn dat het netwerk bij Orange misschien te zeer belast is. Laatst kregen we hier ook van iemand te horen die ons belde (toen over mobiel) dat hij de melding "alle lijnen bezet" kreeg te horen toen hij ons probeerde te bellen. Ik was toen aan het internetten dus internet werkte verder prima. Lampje op de Livebox gaf ook "hoorn op de haak" weer dus feitelijk zoude we bereikbaar moeten zijn. Een kwartiertje later werkte alles weer vanzelf zonder dat ik iets gewijzigd of nagekeken had. Dus als meer mensen dit op die manier ervaren zou het ook nog wel eens kunnen wijzen op capaciteitsproblemen. Greetings, Richard.
|
|
|
BenV |
Geplaatst op 14 December 2006, 22:26
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 22 Sep 2006 |
Internet werkt wel altijd, tot nu toezonder problemen al ben ik niet helemaal tevreden met de maximaal te halen snelheid maar dat ligt aan de afstand tot de centrale dus daar kan orange niks aan doen. Vandaag de helpdesk gebeld en hier kreeg ik te horen dat ik de LB maar moest resetten omdat er nieuwe software beschikbaar was die de problemen zou oplossen versie 045 !! De LB gereset maar er wordt niet geupdated, geen idee waar dit aan ligt. Zowel een soft als een hard reset gedaan. Maar eventjes in de gaten houden en kijken hoe het verder gaat. Dank aan de posters voor de antwoorden |
|
|
Richard |
Geplaatst op 15 December 2006, 16:39
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Voor zover mij bekend is 045 nog niet vrijgegeven, toch? Greetings, Richard.
|
|
|
Lizard |
Geplaatst op 15 December 2006, 19:32
|
Beheerder Berichten: 373 Lid sinds: 13 May 2006 |
Zoals ik eerder al een keer ergens zei denk ik niet dat Orange vlak voor de feestdagen een nieuwe firmware gaat uitbrengen. Gewoon om het feit dat resources tijdens de feestdagen bij elk bedrijf krapper zijn. |
|
|
Richard |
Geplaatst op 15 December 2006, 23:17
|
Activiteit » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Ja dat meende ik me ook te herinneren, maar ik vroeg het me toch even voor de zekerheid af omdat in de tekst van BenV stond dat de helpdesk het volgende gezegd zou hebben: Quote Vandaag de helpdesk gebeld en hier kreeg ik te horen dat ik de LB maar moest resetten omdat er nieuwe software beschikbaar was die de problemen zou oplossen versie 045 !! En uiteraard verbaast mij dan zo'n uitspraak van de helpdesk. Greetings, Richard.
|
|
|
BenV |
Geplaatst op 17 December 2006, 08:26
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 22 Sep 2006 |
Nou de helpdesk medewerker zei toch echt dat die versie beschikbaar was en dat de LB die vanzelf moest binnenhalen, weet het natuurlijk ook niet maar ben wel steeds meer overtuigd van de slechte kwaliteit van welke heldesk dan ook. Volgens de helpdesk van mijn vorige provider, @HOME, was zelfs mijn windows een keer versleten !! dat gebeurde door veelvuldig gebruik. Terwijl later bleek dat zij een grote storing in hun netwerk hadden. Nouja we zien wel, wachten rustig af tot de volgende versie echt beschikbaar is en hoop dat het probleem dan opgelost is, maar vervelend blijft het wel zeker omdat je nooit weet wanneer het wel en niet werkt. Gewijzigd door BenV op 17 December 2006, 08:28 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan niet gebeld worden', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet | Eigen modem configuratie en problemen | : 5 | 05 Feb 2022 |
e-mail komt niet binnen | : 1 | 12 Jan 2021 | |
Inbuild chromecast niet gevonden | Algemeen | : 1 | 16 Jun 2020 |
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook | Helpdesk | : 2 | 15 Sep 2019 |
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? | Zyxel configuratie en problemen | : 5 | 09 Jul 2019 |
Advertentie