obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Welke Router aan te raden achter Livebox (Orange Family)
WickedGame
Hallo,

Ik zit in een dilemma en tegelijk uiteraard een uitdaging. Ik draai op dit moment met een Casema Cable Premium abbo 8Mbit en ga vanaf 14 december 2006 (vandaag dus) over op Orange Family 20Mbit. Deze snelheidsverhoging heeft tot gevolg dat de WLAN poort van mijn USR8003 router het niet trekt, of te wel knijpt.

En dat is dus iets wat we niet willen.

De thuissituatie is als volgt:

3 kamers hebben een desktop staan met allemaal een UTP verbinding naar de meterkast. Dus daar komen 3 UTP kabels uit voor op een router. Nu was de USR Router niet draadloos en is er een USR8054 bijgekomen voor de 4 laptops in huis. Nadeel van de 8054 is net als de 8004 dat de WLAN poort niet die snelheid aan kan.

Het mooiste is om toch nu een totaaloplossing te zoeken die zowel bedraad als wireless aan kan en gekoppeld kan worden aan een Wanadoo Livebox. En natuurlijk niet te vergeten ook de snelheid haalt zodat die 20Mbit ook echt doorgegeven wordt.

Even nog wat wensen:

- Wireless en LAN in 1
- VPN mogelijkheid
- Ingebouwde Firewall
- Uitgebreide instelmogelijkheden
- Budget: max. 200,- euro

Ik ben benieuwd welke routers zijn aan te raden. Andere oplossingen mogen ook aangedragen worden.
Gewijzigd door WickedGame op 14 december 2006, 09:44
 
Richard
Linksys WRT54G, GL of GR lijken me daar geschikt voor.
Maar wellicht zijn er ook nog wel andere....
Greetings, Richard.
 
Richard
Anderzijds kun je ook nog een Belkin overwegen, die zijn ook goed en hebben vele instelmogelijkheden.
Persoonlijk vindt ik de Linksys (dochter van Cisco) en Belkin iets beter van kwaliteit dan SMC, maar het kan allemaal.

Greetings, Richard.
 
Puma
zullen we geen router doen, maar een switch, is veel handiger.

gewoon een switch kopen, kost maar 3 tientjes ofzo maar werkt veel beter dan een router van wat voor merk ook.

Livebox is namelijk al een router, dus 2 routers is niet noodzakelijk en zeker niet handig
 
Puma
Dan kan hij een acces point kopen. Kost evenveel als een router, maar is veel makkelijk in omgang. een router om zetten naar een switch is ook mogelijk. Genoeg info te vinden hier op forum orange.

Want zodra het een switch is, hoef je verder niets aan te doen, wifi blijft gewoon werken en switch ook, maar router functie is uitgeschakeld.
Gewijzigd door Puma op 23 december 2006, 16:50
 
Optimist

Quote

Puma schreef:
Livebox is namelijk al een router, dus 2 routers is niet noodzakelijk en zeker niet handig


Heu... soms kan een extra routertje tóch handig zijn... Je zou alle poorten vanaf de Livebox naar de router kunnen forwarden en dan eventueel de UPnP faciliteit van de tweede router kunnen gebruiken. Misschien dat er in de router ook nog wel een eenvoudigere/meer begrijpelijke firewall zou kunnen zitten...

Het prijsverschil tussen een switch/AP en een router is zeer klein en als je dan een aantal extra's krijgt...

Optimist
 
Richard
Ik ben het met Optimist eens Puma.
Ga maar eens tellen. Pak een beetje switch, 20 euro. Tel daar de prijs van een Accespoint bij op, beetje fatsoenlijke van linksys zit je inderdaad aan de prijs van een router, dus 50 euro, zit je al aan 70 euro.
In dat geval kun je beter gewoon in 1x een Linksys router kopen. De WAP54g was verleden week (misschien nu ook nog) in de aanbieding bij P....digit voor 59 euro. Dan heb je draadloos en switch in 1 en die router kun je altijd later nog eens gebruiken.

En als je dhcp van de LB uit schakelt en alle poorten forward naar de WAN poort van je router, kun je ook alles via de router regelen.

Ben je goedkoper uit en ook nog uitgebreider.

Greetings, Richard.
 
mesa57

Quote

Richard schreef:
En als je dhcp van de LB uit schakelt en alle poorten forward naar de WAN poort van je router, kun je ook alles via de router regelen.

Ik heb zelf ook eerst voor een switch (accesspoint) gekozen omdat ik las dat de livebox wel als bridge kon worden ingesteld, maar die instelling alleen via telnet kon en verloren zou gaan na een reset.
Dat schiet niet op natuurlijk. Het idee van alle poorten forwarden is echter lumineus. Zo maak je van de livebox in feite een bridged verbinding ! En kun je m.i. inderdaad een willekeurige router er achter hangen. Of het daadwerkelijk werkt weet ik niet. Heeft iemand al een dergelijke oplossing draaiend ?
 
Optimist

Quote

mesa57 schreef:
Het idee van alle poorten forwarden is echter lumineus. Zo maak je van de livebox in feite een bridged verbinding ! En kun je m.i. inderdaad een willekeurige router er achter hangen. Of het daadwerkelijk werkt weet ik niet. Heeft iemand al een dergelijke oplossing draaiend ?


Ik heb al zo'n soort configuratie draaien, maar dan (nog) niet bij Orange. Mijn huidige provider is Demon. Ik gebruik een Thomson modem/router en daarachter nog een SMC router. Werkt prima hoor... Smile

Je moet wel rekening houden met een heel klein beetje extra latency omdat de extra router toch even de IP pakketjes moet verwerken (een paar milliseconden, daar merk je in de praktijk niets van).

Optimist
Gewijzigd door Optimist op 24 december 2006, 08:45
 
Richard

Quote

En kun je m.i. inderdaad een willekeurige router er achter hangen.

Ja dat klopt, daarom dat je ook uit meerdere merken kunt kiezen, de vraag is alleen welke de beste oplossing is qua prijs/kwaliteit verhouding.
En dat het werkt kan ik je ook garanderen, er zijn al meer mensen op het forum die dat hebben werken zo, zoek maar eens op Linksys, er moet een topic bij zijn van iemand met een Wap54g of zoiets.
En er zijn er meerdere, sommigen gebruiken de router in switchmode anderen gewoon als router.

Zelf heb ik hier (lees het Linux onderdeel) exact de oplossing toegepast waarvan jij je afvraagt of dat werkt. Alleen heb ik er dan geen router achter gehangen maar een Linux pc die alle routing en firewalling doet en dat werkt perfekt.

Je hebt gelijk, je maakt zo in feite een bridged verbinding dus ook een soort bridge van de Livebox, maar het heeft 2 voordelen.
1.) Als je telefonie hebt blijft dat ook werken, dat is niet zo met de telnet methode waarbij hij echt in bridgemode gezet wordt.
2.) Na een gewone reset of stroom eraf en stroom er weer op, blijven de instellingen gewoon bewaard dus hoef je ze niet steeds opnieuw te doen. De gaan pas verloren bij een harde reset en die doe je normaliter niet zo vlug.


Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke Router aan te raden achter Livebox (Orange Family)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Advertentie