obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Wii, Livebox en internet ......
Sylvia
Beste leden van Forum Orange. Afgelopen week heb ik een Wii gekocht, fantastsich ding. Mijn kinderen kunnen niet wachten om via de Wii van het internet oude gamecube spellen te dowloaden, maar de Livebox geeft niet thuis, hoewel de wifi adapter (van orange) het lifebox accespoint wel bespeurt. De Wii vraagt om een encryptiesleutel -WEB- sleutel. Ik heb de lange code ingevoerd die in de configuratie v/d livebox staat maar die wordt geweigerd. Wat moet ik doen? Een router toevoegen? De cD van de livebox in de Wii stoppen? De LED onderop de Lifebox indrukken en het dan proberen?Volgens de folder moet de Livebox het interactieve centrum van het huis worden, maar nergens staat hoe. De orange helpdesk heeft nog geen antwoord. Wie wel? Met vriendelijke groeten, S
 
Jerooney
heb je de REG knop ingedrukt zodat de Livebox een verbinding toestaat?
Als je daarna de code invoert zou die hem wel moeten accepteren.
Gewijzigd door Jerooney op 18 december 2006, 23:45
 
Wanabo
Inderdaad moet de regknop zoals Jerooney aangeeft ingedrukt worden! Op de Livebox zelf staat de encryptie sleutel!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Sylvia
Hartelijk dank voor de aanwijzing. Ik ga het proberen. Groeten S&kinderen
 
Sylvia
Ik wil ter afsluiting melden dat de suggesties juist waren. Hartelijk dank voor de oplossing. Smile Sylvia.
 
Wanabo
Nou de vakantie in bij Sylvia kan niet meer stuk! De kids vermaken zich wel!

Fijne feestdagen! En zegt het voort!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
Poorten hebben er niks mee de maken.
Mac adres op de wii uitschakelen maakt het alleen nog maar erger, dan registreert de LB het mac adres niet.
Heb je de op de wii de wep/wap key wel ingevuld ?
 
rrozema
Orange gebruikt in Nederland enkel de Sagem F@st3202 (of zoiets).
 
nero038
Er is ook een adapter te koop, USD naar LAN voor de Wii. Misschien een oplossing?
 
rrozema
Hij moet 'm gewoon goed weten te registreren. Waar woon jij nero? Als je zo snel opgeeft en iets nieuws koopt, kun je je nieuwe spullen die niet werken dan in het vervolg bij mij afgeven? Grin

Er zijn al een paar goeie suggesties gegeven in deze thread, je ziet gewoon nog iets over het hoofd. Even op een rijtje:
- het mac adres van je wii uitzetten? niet doen, die is nodig voor de verbinding,
- dezelfde wep key als in de livebox moet ingevoerd worden in de wii,
- met de reg knop moet je de wii registreren op de livebox (als alternatief schijn je ook het mac adres van de wii in te kunnen voeren via het config scherm),
- staat de dhcp server in je livebox aan?
- weet je zeker dat de wifi van je livebox werkt? (heb je bijv. al een ander apparaat dat wel werkt?)
- om een draadloze verbinding met de livebox te kunnen maken hoef je geen port mappings te maken in de livebox, dat heeft er niets mee te maken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wii, Livebox en internet ......', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie