Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)
hetbeest
En wat dan? UPC heb ik al heel lang mijn buik van vol en over Ziggo hoor ik erg slechte verhalen.
Gewijzigd door hetbeest op 01 October 2009, 17:02
 
TCP_IP

Quote

hetbeest schreef:
Draadloos, 802.11g. En ja, 17Mbps haalde ik bekabeld, maar 802.11g moet toch snel genoeg zijn om niet de bottleneck te zijn? Er zijn op dat moment geen andere computers aan het communiceren en de signaalsterkte is uitstekend.


Met wireless G bleef ik meestal steken op zo'n 1,2 MB ( ca 12mbit) ofzo.
Maar dat verklaard het wel, je Wireless is je bottleneck....

Je kunt scannen met inSSIDer (software) en eens kijken of er iets bij je stoort ofzo, ander netwerk op zelfde kanaal.
Maar goed, denk dat het niet veel meer word hoor.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
hetbeest
Dank i.i.g. voor alle support. Ik heb nu toch maar een harde reset gedaan. SSH werkt nu. Kijken of morgen het ook nog zo is.
 
hetbeest
Nacht 2 zonder spooktelefoontje Smile
 
dreke1967

Quote

hetbeest schreef:
Speedtouch is binnen, maar nu heb ik het volgende probleem. Het ip-adres van de router is 192.168.1.254. Van de livebox was het 192.168.1.1. Ik wil de Speedtouch ook op 192.168.1.1 hebben, om redenen van moeilijke herconfiguratie van een aantal andere apparaten. Ik ben in het moden gekomen via telnet en username HELPuser, maar dan heb ik blijkbaar niet genoeg rechten. Weet iemand de een username en wachtwoord met de juiste rechten? (ja, vast nu het verkeerde forum)

btw, mijn snelheid is nog steeds een schamele 8 Mbps.


Ik heb dus ook een speedtouch ontvangen. Alles goed aangesloten en ik dacht, YES, na 12 dagen nog geen spooktelefoontjes.
Toen ineens twee nachten achter elkaar en drie dagen later weer!!!

Ik had online tot eind september de kans gegeven om dit probleem te verhelpen. Niet gelukt dus heb ik een overstap gemaakt naar Ziggo. Ik weet het. Het is overal wat, maar dit vond ik toch wel héél vervelend.
Gewijzigd door dreke1967 op 03 October 2009, 00:01
 
Kabuto

Quote

dreke1967 schreef:
Ik heb dus ook een speedtouch ontvangen. Alles goed aangesloten en ik dacht, YES, na 12 dagen nog geen spooktelefoontjes.
Toen ineens twee nachten achter elkaar en drie dagen later weer!!!

Ik had online tot eind september de kans gegeven om dit probleem te verhelpen. Niet gelukt dus heb ik een overstap gemaakt naar Ziggo. Ik weet het. Het is overal wat, maar dit vond ik toch wel héél vervelend.


Oké...dus ook met de speedtouch zijn nog spooktelefoontjes mogelijk...
Succes met je overstap.

Zelf heb ik mijn livebox weer draaien en helaas ook weer tweemaal wakker geworden van de telefoon. Was ook een gok, was er zelf niet vanuit gegaan dat het na een paar rustige nachten helemaal over zou zijn...maar gehoopt had ik het wel.

Voor mijzelf wacht ik nog even de aankomende nieuwe firmware update af...ik neem aan dat die de spooktelefoontjes-problematiek structureel oplost. Als dat niet gebeurt dan zal ik ook overstappen naar een andere provider...want na ruim twee maanden wachten op een oplossing is het dan ook voor mij genoeg geweest...

Kabuto...
 
Jeff
hier nog geen last van spook telefoontjes
heb een nieuwe livebox gekregen met de beruchte firmware, wat wel opvallend is is dat het een sagem is en gefabriceerd door jungo??
en de versie is 4.0
livebox2.th
 
rrozema
Interessant , dat wist ik ook nog niet. Dank je, Mule. Blijkbaar is deze firmware gemaakt door Jungo. Blijkbaar is de oude firmware ook door hen gemaakt; ze werkten volgens de logo's onderaan hun pagina ook al met 'Orange' samen...

Over de model naam: LB staat vast voor LiveBox, maar waar staat de IGD in de model naam dan voor?

 
I R Baboon
Volledig uitgeschreven staat er: Sagem Livebox Internet Gateway Device
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Kabuto

Quote

Het Online Service Team schreef:
Beste Online klant,

Naar aanleiding van ons bericht van afgelopen donderdag, willen we u hierbij opnieuw op de hoogte brengen van de stand van zaken omtrent de ghost calls.

We hebben samen met KPN geen snelle oplossing kunnen vinden. Daarom zijn we nu bezig om nieuwe firmware voor de Livebox te testen. Zodra we weten of deze firmware voldoet aan onze eisen stellen we hem beschikbaar aan onze klanten met ghost call problemen. We zullen u uiterlijk aanstaande maandag 5 oktober opnieuw informeren over de stand van zaken.

Wij vinden het erg vervelend dat we u tot op heden geen oplossing kunnen bieden. We werken nog steeds met man en macht om het probleem zo snel mogelijk uit de wereld te helpen en zullen u op de hoogte blijven houden van onze vorderingen.

Nogmaals excuses voor het ongemak.
Online


Iemand al iets gehoord van het Online Service Team over een oplossing?

Kabuto...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 Sep 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 Jul 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 Oct 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 Jul 2019
Advertentie