Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Snelheidsprobleem na VDSL migratie verzameltopic
|
|
Lutz |
Geplaatst op 24 November 2012, 08:50
|
Beheerder Donateur » bij Den Haag Berichten: 1533 Lid sinds: 10 Aug 2011 |
Er is nog een oplossing, maar die kost centen. Je laat Online een servicemonteur sturen. Is er een storing aan de kant van Online, dan is dat gratis. Ligt de storing aan jouw kant, dan kost het geld. Maar je hebt grote kans dat het na het bezoek van de monteur opgelost is. Zelf ben ik geen storingmonteur en niet werkzaam bij Online. "Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
Xaverius |
Geplaatst op 24 November 2012, 11:14
|
Activiteit » Witmarsum » 8748 GJ » Alles in 1 » Huawei HG655D Berichten: 13 Lid sinds: 23 Nov 2012 |
Hoi, Voorstel van de HD is dat ik het eerst probeer met een ander modem! ('misschien kunt u een modem bij de burren lenen?':)) Nou, ik heb zowaar iemand gevonden die me z'n kpn experia box (geschikt voor vdsl2) wil lenen. Volgend weekend gaat het gebeuren. Ik ben benieuwd. Ik laat het hier wel horen wat de uitkomst is. In de tussentijd als iemand met verstand van het Huawei modem een suggestie heeft GRAAG! Volgens mij is er niet zoveel mis met m'n modem. Na oplevering heb ik een paar uur 19 Mbps gehad, daarna volgede de drop naar 4 Mbps. Intussen zelf al heel veel verschillende instellingen van het modem geprobeerd. Met reset kun je toch steeds weer terug naar de fabriekswaarden. Zonder resultaat. Groet, Xaverius |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 24 November 2012, 11:26
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
De intrainwaardes zien er prima uit. En er is volgens mij niets mis met je modem. Dat je eigen pc's de oorzaak zijn, sluit ik vrijwel zeker uit. Want je bent niet de enige met vergelijkbare klachten. Als jij en ook andere leden het goed vinden, gooi ik alle vergelijkbare topics in een verzameltopic. Want er is iets gaande bij Online... De clou van het hele verhaal is om Online te overtuigen dat dit waarschijnlijk een probleem is in het hun netwerk. Tot nu toe kom je niet verder bij de helpdesk. Zij zien dit als een user probleem. En dat is ook bij vergelijkbare zaken ook vaak het probleem. Alleen is hier specifiek iets aan de hand. * Klant migreert van ADSL naar VDSL. * Klant traint prima in met modem. * Doorvoersnelheid is bij alle probleemgevallen ronde de 4 MBit download. * Alle klachten zijn van de laatste paar weken. Als tip kan ik je het advies geven om de helpdesk te vragen om je lijnkaart in de centrale een reset te geven. Als dat niet de oplossing brengt, moet deze case doorgegeven worden aan de technische boys van Online. Die moeten dan een technisch onderzoek uitvoeren naar de oorzaak. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 24 November 2012, 11:31
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Misschien interessant voor jullie: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_43049
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
DynaGlide |
Geplaatst op 24 November 2012, 18:04
|
Activiteit » Alles in 1 » Huawei HG655D Berichten: 4 Lid sinds: 23 Nov 2012 |
I R Baboon, Zou het zeer op prijs stellen als jij vergelijkbare topics in een verzameltopic doe. En ik hoop dat jij ze kan overtuigen met de verzamelde topics. Vandaag nog maar eens een reset uitgevoerd, zonder resultaat. Snelheid nog steeds traag. Weer de helpdesk gebeld en verteld over de trage lijn. Uiteindelijk gaan ze ervoor zorgen dat de technische dienst van Online hier naar gaan kijken. Ze zouden mij op de hoogte gaan houden. Als ik meer weet dan hou ik jouw en ook de mensen die hetzelfde ondervinden op de hoogte. Fingers crossed. |
|
|
Xaverius |
Geplaatst op 25 November 2012, 17:49
|
Activiteit » Witmarsum » 8748 GJ » Alles in 1 » Huawei HG655D Berichten: 13 Lid sinds: 23 Nov 2012 |
Dank je I.R. Baboon, Lijkt er zeer op dat dat hetzelfde probleem is. Ik zal het aan de helpdesk voorleggen. Gek dat ze het patroon zelf nog niet herkend hebben. Als er nieuws is zal ik het posten. Nogmaals dank, ik voel me in ieder geval niet meer zo eenzaam :-) Xaverius |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 25 November 2012, 23:37
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Bij deze een poging tot een verzameltopic. Ik hoop dat alles goed is gegaan. De berichten zijn chronologisch gesorteerd. Als er toch iets niet goed is, moet je dat even kenbaar maken via een PB. Misschien kunnen jullie Online nu wel duidelijk maken dat je niet alleen staat. Ik gok op een bug in de software van een router. Het kan helpen om zichtbaar te maken of dit een lokaal of landelijk probleem is. Je hoeft dan alleen maar de postcode aan te geven. Gewijzigd door I R Baboon op 25 November 2012, 23:58 Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Xaverius |
Geplaatst op 26 November 2012, 11:00
|
Activiteit » Witmarsum » 8748 GJ » Alles in 1 » Huawei HG655D Berichten: 13 Lid sinds: 23 Nov 2012 |
Dank je Baboon, Ik heb de HD middels een klachtenformulier (e-mail) op dit topic geattendeerd. Ik kan niet nog eens een halve dag met ze aan de telefoon hangen. Moet ook nog werken. Kan natuurlijk geen kwaad als anderen ook nog even 'klagen'. Groet, Xaverius |
|
|
DynaGlide |
Geplaatst op 27 November 2012, 19:36
|
Activiteit » Alles in 1 » Huawei HG655D Berichten: 4 Lid sinds: 23 Nov 2012 |
I R Baboon, Gistermiddag 26 nov. kreeg mijn vrouw een telefoontje van Online dat het verholpen zou moeten zijn. Gisteravond getest, maar helaas geen verbetering. Gisteravond mijn laptop met een andere harddisk schoon geinstalleerd en getest. Noppes. Vandaag 27 nov. eind van de dag Online gebeld en duidelijk gemaakt dat het opgelost moet worden, daar ze anders mijn ADSL lijn maar weer terug moeten geven. Ze vertelde dat ze het weer bij de technische afdeling gaan neerleggen. Ik vroeg wat ze afgelopen dagen hadden getest, maar dat kon (wil) hij niet vertellen. To be continued. |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 27 November 2012, 22:49
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Ben benieuwd wat uit dat technisch onderzoek gaat komen. Voor zover mijn (beperkte) kennis reikt, vermoed ik een probleem in de DSLAM of een router in het netwerk van Online. Maar het is en blijft puur gissen van deze kant. Ik hoop dat dit niet te lang gaat duren. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsprobleem na VDSL migratie verzameltopic', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres | Helpdesk | : 2 | 14 Apr 2020 |
Glasvezel migratie van Fiber naar Online | Online Alles-in-1 met Glasvezel | : 7 | 21 Aug 2019 |
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) | Snelheid | : 68 | 19 Sep 2017 |
ADSL/VDSL instellingen | Frequently Asked Questions | : 5 | 31 Dec 2016 |
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk | Storing | : 16 | 05 Dec 2016 |
Advertentie