obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
incasso zonder melding
beast99
Ik kreeg vorige week ineens een brief van Intrum justitia.
Zonder enige melding, maar wel met 80 euro kosten, de melding dat ik orange niet betaald had.
Nu kan het dat het niet afgeschreven is, net andere auto gekocht..kan gebeuren toch.

Maar nu... ik krijg geen bericht van orange dat een afschrijving is mislukt maar meteen een incasso bureau aan me reet.

Is dit normaal?

Ik heb overigens meteen het openstaande bedrag Direct naar orange overgemaakt, en geen incasso kosten, ben niet helemaal gek.

Wat een provider orange...kots!
 
Optimist
Het lijkt me niet helemaal normaal dat het zo loopt. De meeste dienstverleners zouden toch eerst een herinnering sturen indien een automatische afschrijving mislukt. Dat lijkt me ook klantvriendelijker.

Heb je al contact gezocht met de administatie van Orange om opheldering te krijgen? Er kan sprake zijn van een misverstand aan de zijde van Orange of aan jouw zijde.

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van zo'n brief, maar baseer je mening over Orange nu niet direct op een eerste ervaring, maar probeer even wat meer uit te zoeken.

Sterkte, Optimist
 
Richard
Volgens mij mogen ze niet eens in 1x een incassobureau opdracht geven als er geen herinnering naar de klant is gezonden.

Ik las het volgende stukje:

Quote

2. Jurisprudentie leert dat je na de factuur 2 x een herinnering dient te versturen waarna je vervolgens een invorderingstraject kunt starten.

In de laatste herinnering dien je hen altijd in gebreke te stellen indien er niet per omgaande betaald wordt. Deze ingebrekestelling (Burgelijk wetboek) geeft je eigenlijk alle mogelijkheden om na het niet betalen direct de overeenkomst te ontbinden en hen aansprakelijk te stellen voor alle gemaakte kosten, naast de overeengekomen diensten, die het invorderingstraject met zich mee zullen brengen (de echte kosten inclusief de wettelijke rente).


MAAR.... volgens mij stuurt Orange zo'n herinnering dan per email, en dat kan dan wel eens mis gaan.
Het is aan verzender om aan te tonen dat jij zo'n herinnering ontvangen hebt. Als het zover komt zou ik een jurist inschakelen.

Doch allereerst zou ik netjes zoals Optimist aangeeft contact zoeken met Orange zelf. Maak in elk geval zelf -geen- afspraken met het incassobureau.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'incasso zonder melding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
geluid van M7 afspelen zonder TV aan te zetten Frequently Asked Questions : 8 17 sep 2015
3 weken zonder tv Klacht over Online : 15 09 jun 2015
Geen Interactieve TV. Melding: Starting TV decoder... Verder niet! Opleveringsproblemen : 3 03 mrt 2015
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Advertentie