obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
linksys spa 3000 met voipbuster
mariob
FrownHallo,
Wie kan mijn uit de nood helpen ik had vorig jaar een linksys spa 3000 gekocht bij MM met abel software erop, heb hem toen gereset en toen heb ik er niets meer mee gedaanen in de kast gelegd, door tijd gebrek. Heb hem weer uit de kast gehaald naar een halfjaar en heb voipbuster ingesteld geld gestort er op nog wat instellingen gedaan. En wat denk je hij doed het niet, heb toen de zelf instellingen over genomen van een vriend en die werkt ook met een orange livebox modem. En ook zonder probleem werkt het bij hem met de livebox, ik heb ook een livebox in de kamer want daar komt de kabel binnen. Vanaf de de livebox gaat een kabel naar een andere kamer. Daar staat een swits aan de kabel en daar is de linksys aan gekoppeld maar het werkt niet. De telefoon geeft constant een toon als of je de linksys gaat resetten ik heb vanalles al geprbeerd, is dit een probleem met de livebox of wat dan ook. Wie kan mij helpen met eventueel een mail hoe ik dat kan oplossen want bellen met voipbuster is beter tochFrown

mvgr Mariob
 
rrozema
Probeer eens of je spa dezelfde toon geeft als je de netwerk kabel er uit trekt? Of misschien zelfs zonder netwerk stekker er in opnieuw opstart. Indien hij dan dezelfde toon laat horen in je telefoon (wat ik wel verwacht) dan ligt het probleem zeker niet aan de livebox maar in je spa.

Trek voor de zekerheid ook de line aansluiting ook eens los en probeer het dan nog eens.

Probeer daarna eens een andere telefoon met een andere kabel aan te sluiten. Liefst die van je vriend, die werkt namelijk wel.
 
Puma
Ook ik heb zo'n spa 3000 onder handen gehad en wat een rot apparaat zeg!

Totaal onlogisch menu, met veels te veel functies.
Ik wil puur een VOIP lijn opzetten met 1 toestel en dat duurde gewoon veels te lang.

Ze moeten een menu maken. basic en advanced. Dan is het een stuk overzichtelijker.

Ik heb het ingeruild voor een Siemens C450 IP telefoon.
Wat een heerlijk apparaat. Lekker simpel en het blijft werken!
Kost wel iets meer dan de spa.
 
rrozema
Beschrijf die toon eens wat beter en probeer eens of je hem terug kunt vinden in de manual? Mogelijk wil de spa je er iets mee vertellen. Het kan natuurlijk ook dat jouw spa gewoon defect is, maar daar wil ik nog even niet van uit gaan.

Ik schreef al eerder, zoek uit wanneer je de toon wel hebt en wanneer niet. Schrijf je resultaten hier op, zodat anderen met je mee kunnen denken.

Bijv: Wanneer je jouw spa terug brengt naar z'n fabrieksinstellingen, houd je dan nog steeds die toon? Of probeer de spa van je vriend eens aan jouw bekabeling te hangen, doet die het dan wel of geeft die dan ook die toon?

Puma zei het al, er zijn erg veel mogelijkheden in de instellingen van de spa-3000, het kan lastig zijn om de juiste te vinden Wink. Ikzelf heb de mijne dan wel werkend, maar dan loopt m'n livebox weer vast. Misschien is het op te lossen door de spa anders in te stellen maar ik kan het ook nog niet vinden.

Ik zou in ieder geval vanaf een gedefinieerd punt proberen te beginnen: de fabrieksinstellingen en dan eerst in basic mode (ja, Puma, die zit er echt op Cool) proberen de boel werkend te krijgen. Pas als je het dan werkend hebt, moet je gaan proberen om het dial plan en de geluidskwaliteit etc te gaan fine-tunen in de advanced mode. Want anders raak je i.d.d. al gauw verstrikt in de vele mogelijkheden.

Er zwerft trouwens ook een firmware update rond op de linksys site, ik heb er wel de toenmalig meest recente in gezet. Weet zo de versie niet meer. Maar kijk zelf even op de site en update je spa naar de nieuwste versie, misschien werkt de jouwe nog niet helemaal goed.

http://www.linksys.com/servlet/Satell...6143006B05 linksys heeft ook behoorlijk wat info op z'n support site staan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'linksys spa 3000 met voipbuster', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
voipbuster met de Zyxel-modem? Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 31 jul 2016
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk Huawei configuratie en problemen : 3 14 jun 2014
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen? Huawei configuratie en problemen : 9 22 aug 2013
HG655d icm Linksys WRT160n Huawei meer apparaten aansluiten : 3 22 mei 2013
Advertentie