obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Livebox draadloos
jannus63
Hallo Allemaal,

Ook ik ben gefopt door Orange. Tijdens verkoopgesprek heb ik duidelijk gevraagd of mijn SMC ADSL Barricade zou kunnen blijven functioneren achter de Livebox. Antwoord: jawel hoor!!! Vervolgens sturen ze ná de week bedenktijd het spul thuis en.....dus niet. SMC heeft ADSL aansluiting en Livebox heeft Netwerkaansluiting. Nu ligt er dus 30 meter kabel door het huis die één PC bedient terwil ik 2 PC's en Labtop draadloos had. Overigens geeft Technische Dienst van Orange zélf aan dat WiFi zéér onbetrouwbaar is. Heeft iemand tóch een oplossing voor mijn probleem? Concreet: kan ik met mijn SMC iets verzinnen om direct op de Livebox uitgang aan te sluiten zodat ik weer betrouwbaar draadloos ben?
Groet,

Jannus
 
rrozema
Ja hoor, lees de FAQ paginas en kies de 'router als switch' methode. Je laat dan het modem en WAN gedeelte van je SMC ongebruikt.

Alleen het LAN gedeelte en de wireless gebruik je nog als een soort switch met ingebouwd wireless access point.

In het kort komen de instructies er op neer dat je het LAN adres van je SMC in hetzelfde netwerk laat vallen als de LAN kant van je livebox, 192.168.1.x, m.u.v. 192.168.1.1 en 192.168.10 tot en met 192.168.1.50. Daarna steek je een netwerk kabel vanaf een van de utp poorten van de livebox in een LAN poort van je SMC.
 
uranus1963

Quote

jannus63 schreef:
Hallo Allemaal,

Ook ik ben gefopt door Orange. Tijdens verkoopgesprek heb ik duidelijk gevraagd of mijn SMC ADSL Barricade zou kunnen blijven functioneren achter de Livebox. Antwoord: jawel hoor!!! Vervolgens sturen ze ná de week bedenktijd het spul thuis en.....dus niet. SMC heeft ADSL aansluiting en Livebox heeft Netwerkaansluiting. Nu ligt er dus 30 meter kabel door het huis die één PC bedient terwil ik 2 PC's en Labtop draadloos had. Overigens geeft Technische Dienst van Orange zélf aan dat WiFi zéér onbetrouwbaar is. Heeft iemand tóch een oplossing voor mijn probleem? Concreet: kan ik met mijn SMC iets verzinnen om direct op de Livebox uitgang aan te sluiten zodat ik weer betrouwbaar draadloos ben?
Groet,

Jannus


Ik werk met Orange Unique waarbij ik een telefoon van Orange erbij heb gekregen, die op WiFi zoiu moeten werken. Nu werk ik zelf ook met draadloos internet. Dat WiFi juist het probleem is bij die Liveboxen wist ik pas toen ik via WiFi met mijn nieuwe Uniquetelefoon ging werken. Veel storing en hele tijden doet hij het niet. Dan is het gewoon teveel voioir de WiFi om en een telefoon en een PC van de nodige WiFi behoefte te voorzien. Dat kan je ook hebben met twee WiFI aansluitingen van 2 PC's. Nu dat de WiFi bagger is op die Liveboxen weet ik en dat hoeft geen uitleg. Beter maken doen ze niet of T-Online moet met een oplossing komen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox draadloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen : 8 31 jan 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Geen draadloos netwerk Huawei configuratie en problemen : 4 30 dec 2014
Advertentie