obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
snelheidprobleem
rene
weet er iemand of orange de poort 119 knijpt

want sinds 2 dagen is de snelheid zeer laag tussen de 150 en 300 kb en zeer instabiel
normaal heb ik 900kb stabiel
heb een payserver dus daar ligt het niet aan tevens al na gevraagd
als ik een bestand dl via ftp haal ik maximale snelheid


greetz
rene
 
rrozema
't zou kunnen dat er geknepen wordt, maar ik denk het niet. Waarom zou Orange dat doen? Met behulp van het tracert commando kun je kijken waar de vertraging optreedt. Probeer eens om naar je payserver te tracert-en. Waarschijnlijk zul je zien dat het je pay server zelf is. Maar misschien zit de vertraging toch wel ergens onderweg hoor...
 
Lizard
Welke pay-server heb je?

grotere payservers (giganews) hebben soms ook een europese mirror zodat de latency verbetert. Dan hoef je niet meer de grote plas over. Smile
 
mesa57
Orange knijpt poort 119 niet. Bij Ewaka heb ik nog steeds 2.09 mb download, zo'n beetje het maximum wat via Orange haalbaar is,
 
rene
probleem zat bij payserver
beheerder had bij hun ff alles naar gekeken en reader 4 opnieuw gestart
en weg was probleemGrinGrin

had een trace gedaan en bij de 1 en 2 had ik time out rest niet
 
rrozema
Goed zo. Kennis geeft macht!

Dat hop 1 en 2 een time out geven is normaal voor een Orange aansluiting met een livebox. Dat zijn resp. je livebox zelf en de router/dslam van Orange die geen antwoord geven op het verzoek van tracert.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheidprobleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie