Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
Wireless routers als AP gebruiken
|
|
rrozema |
Geplaatst op 06 July 2007, 11:32
|
![]() Activiteit ![]() » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Wanneer je (een deel van) je netwerk draadloos wilt aansluiten, kun je Orange bellen en de wireless optie bijbestellen. Je betaalt dan aan Orange per maand een vast bedrag en je krijgt een wireless kaartje in je livebox. Als je het echter zelf wilt regelen, dan kun je ook je bedrade netwerk uitbreiden met een wireless access point (AP). Dit AP verbindt het bedrade netwerk met het draadloze netwerk. Wireless access points zijn echter vrij duur en ook lang niet alle winkels hebben ze direct op voorraad. Wireless routers zijn vaak goedkoper en wel op voorraad. Sommige mensen hebben er zelfs al een thuis liggen van een vroegere broadband aansluiting. Deze kun je meestal ook prima gebruiken om je netwerk met wireless uit te breiden. Je sluit de wireless router met een utp kabel aan op de livebox. De truuk is dat je de kabel niet aan de WAN poort van de router aansluit, maar aan (een van) de LAN poort(en) van de router. De details plus een stappenplan vindt je in de faq pagina's van deze site. Er staan 2 methoden beschreven: deze "router als switch" methode plus de "router achter router". Laatste methode is alleen geschikt voor echte wireless routers en niet voor wireless modem+routers, de eerste kan echter met beiden. Er zijn echter ook routers waar ook de router-als-switch niet bij werkt. In deze thread vind je een lijstje met routers waar de 'router als switch' methode zeker bij werkt, maar belangrijker: eerst de routers waar het niet bij werkt. De router-als-switch methode werkt NIET bij: - Sagem F@st-3202 (livebox) De router-als-switch methode werkt WEL bij: - USR808054 van US robotics (4 poorts router met 54g wlan) Mocht je zelf positieve of negatieve ervaring hebben met een ander merk, type of model, meld dat dan even in deze thread. Dan vul ik de beide lijsten aan met het door jou gemeldde merk en type. Gewijzigd door rrozema op 08 July 2007, 13:36 |
|
|
MarcelWil |
Geplaatst op 31 July 2007, 07:13
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 4 Lid sinds: 29 Jul 2007 |
Wij hebben sinds 2005 een draadloos netwerk met de livebox. Maar er zijn wel steeds problemen mee. 2006 was ook niet probleemlooss met de livebox. Toen uiteindelijk een nieuwe gekregen. Nu hebben we sinds begin 2007 regelmatig problemen met de livebox. Blijkt na een half jaar dat er al reeds een nieuwe software voor was, maar daar geven de mannen van de helpdesk ook niet direct een advies toe. Pas sinds kort hebben wij 2x over medewerkers aan de lijn gehad die wisten waar ze echt zelf over spraken, ( trouwens wil ik niet discrimineren, maar deze spraken voor mij gewoon duidelijk nederlands ) Toen kregen we medewerking om de nieuwe software op cd thuis te ontvangen. Wij blijven echter problemen houden met de goede instellingen, wat volgens een ( betaalde netwerkinstallateur ) veroorzaakt wordt door een niet goedwerkende sagem kaart in de livebox. Kan iemand mij vertellen op welke manier ik zeker kan zijn dat ik een nieuwe goedwerkende livebox met draadloze verbindingsmogelijkheid door orange toegestuurd kan krijgen. Je betaald er wel iedere maand voor, het werkt niet en als je hulp wilt zijn ze nog brutaal ook. Groetjes Marcel ![]() |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 31 July 2007, 17:14
|
![]() Activiteit ![]() » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
En hoe heeft dit te maken met wireless routers als accespoint gebruiken? m.a.w. waarom plaats je dit in deze thread i.p.v. een eigen thread aan te maken? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wireless routers als AP gebruiken', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Eigen apparatuur gebruiken | Huawei configuratie en problemen | : 7 | 11 Oct 2017 |
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? | Eigen modem configuratie en problemen | : 125 | 30 Nov 2016 |
AC750 Wireless Dual Band Gigabit ADSL2+ Modem Router | Eigen modem configuratie en problemen | : 2 | 22 May 2016 |
No Wireless (huawei hg655d) | Algemeen | : 3 | 17 Sep 2015 |
Huawei hg655d als bridge gebruiken | Huawei configuratie en problemen | : 7 | 14 Jun 2014 |