obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
VOIP/SIP van derde via de livebox: gesprekskwaliteit
siliconaddict
Zojuist weer gebeld met de Orange ADSL helpdesk, volgens hun gebruikt Orange in onze regio voor VoIP ook SIP (en geen H.323 zoals ik had gehoopt), en ook SIP poort 5060. Net als de goedkope VSP's (VoipCheap, FreeCall etc.) in mijn SPA3102, die sinds we over zijn van Speedlinq naar Orange (op 3 december j.l.) dus niet meer werkt... Frown

Ik heb de Orange ADSL helpdesk (verschillende medewerkers) een aantal keren gevraagd om onze SIP gegevens (die ik bij mijn vorige provider Speedlinq zonder problemen kreeg), zodat ik de SPA3102 kan programmeren en gaan gebruiken i.p.v. de ATA in de LiveBox, maar die kan (wil) Orange dus pertinent niet vrijgeven Sad !

Ik heb daarom zojuist een KPN BelBudget abo voor € 10,50/mnd aangevraagd "Geschikt telefoonabonnement als je weinig belt en toch bereikbaar wilt zijn. De gesprekstarieven liggen hoger dan bij een BelBasis of BelVrij abonnement." Omdat 95% van onze gesprekken toch via de Linksys SPA3102 lopen zal me dat een zalige zorg zijn, en de kosten van de nieuwe aansluiting (we waren natuurlijk al weg bij de KPN) hebben we er in een maand weer uit door de veel lagere gesprekskosten. Ons telefoonnummer wordt geporteerd van Orange naar KPN.

Bedankt Orange Nederland! Nou verdienen jullie dus helemaal niets aan ons, alleen tot 3/12/2008 de € 5/mnd voor het telefonie abo. Dom dom dom :p .

Al met al zijn we nog steeds goedkoper uit dan bij Speedlinq, alleen niet zo goedkoop als ik had gedacht... En ons nieuwe Orange abo is wel sneller dan het oude Speedling abo, dus we zijn er sowieso op vooruit gegaan.

Zucht...
Gewijzigd door siliconaddict op 06 december 2007, 11:10
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP/SIP van derde via de livebox: gesprekskwaliteit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie