obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Rare storing
hollander00
Hallo allemaal,

sinds kort ben ik weer terug in mijn woning na een renovatie.
Aangezien Orange Family overzetten naar tijdelijk woning 200(!) euro ging kosten, heb ik besloten om de aansluiting gewoon te laten zitten. Bij terugkomst begon het feest.

Ik had een paar aanpassingen t.o.v. de vorige setup van kabels etc.

Er zit nu direct een wireless router achter de livebox (eerst zat hier nog een PC tussen)
Kabel van livebox naar "Waar de telefoonstekker in het stopcontact moet" ander kleurtje en langer.

Sindsdien valt de verbinding om de haverklap weg, en is telefonie & ADSL dood.

Orange gebeld, deze mevrouw wist me te vertellen, dat mijn kabel van LB naar stopcontact te lang was (Maximaal 1,5 meter).
Vanmiddag dus kabel van 1 meter erachter, en toen bleek dat alles dood was! KPN werkte niet eens meer!

KPN gebeld, ik werd later teruggebeld aangezien hun systeem er uitlag. Ze hebben een meting gedaan en volgens hun was alles in orde. Monteur kon langs komen, maar mocht het niet KPN's fout zijn kon ik een rekening verwachten. Nog maar even wachten dus.

Ander telfoontoestel geprobeerd, direct op de KPN lijn, nog steeds dood.

Ten einde raad maar op zoek gegaan naar mijn KPN telefoonnummer en gebeld om te zien wat er gebeurde (Je moet toch wat). Telefoon ging over vanwaar ik belde, maar niks te horen thuis.

Toen begon het raadsel. Ik hoor in de Livebox enkele minuutjes later een klik, en vervolgens keek ik naar de livebox, maar het @ bleef knipperen zoals 'ie altijd doet als Orange plat ligt Angry

Vervolgens nog maar een keer gebeld en ineenkeer ging de telefoon over! Let wel, mijn KPN nummer via de Livebox.

5 minuten later weer alles normaal Orange (wel 400k max download) en telefonie weer ok!

Ik rekende mezelf al gelukig tot 30 minuten later Orange er weer uit lag (knipperend @ lampje met alles erop en eraan.)

Toen ik Mijn KPN nummer belde, bleek alles in enkele seconden weer normaal te zijn.
Kortom als ik storing heb, zo'n tig keer per dag op dit moment, en ik bel mijn KPN nummer werk de LB na een reset weer, zonder belletje niet.

Iemand enig idee hoe dit kan? En of dit te verhelpen is want ik word Shock
 
rrozema
Heb je toevallig nog een splitter liggen (bijv van je tijdelijke adres)? Zet deze eens voor de livebox. Er zijn de laatste tijd erg veel LB's met een defecte splitter. Als dat het probleem oplost kun je Orange vragen om een nieuwe LB, want dit is een probleem dat ze veel vaker gemeld krijgen. en je krijgt in de nabije toekomst vast nog meer problemen met deze LB.
 
hollander00
Even een update, sinds de laatste keer 40 euro aan bellen en een nieuwe Livebox verder:
Livebox valt niet meer uit, maar waarden blijven beroerd.
Binnenkort wordt de woning nagekeken, het schijnt dat ik geen ISRA punt heb, maar dat de kabel van buiten direct binnen in mijn telefoonstekker gaat, mag dit wel?
 
Richard

Quote

maar dat de kabel van buiten direct binnen in mijn telefoonstekker gaat, mag dit wel?

Dat mag inderdaad en dan is die wandcontactdoos (om het eens netjes te zeggen) je ISRA punt.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Rare storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
storing Storing : 1 14 aug 2019
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing : 6 27 feb 2018
Storing Algemeen : 1 05 nov 2016
Storing Online/Kpn Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 23 26 okt 2016
voip ligt eruit bij huawei hg655d van online na ''storing''. Eigen modem configuratie en problemen : 5 31 aug 2016
Advertentie