obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Livebox draadloos èn bedraad
Hans van den Hoorn
Op dit moment gebruik ik de niet-draadloze versie van de Livebox. Er loopt dus een kabel van mijn Livebox naar mijn PC. Deze kabel wil ik graag blijven gebruiken. Binnenkort krijg ik een laptop en daarom wil ik een draadloos setje bij mijn Livebox kopen. Kan ik straks tegelijktijdig van mijn kabelverbinding gebruik maken en van de draadloze wifi-verbinding? Of moet ik kiezen: beide computers draadloos of met een kabeltje aansluiten?
 
mesa57
Bij mij kan dat in ieder geval. Een uitgang van de livebox is direct met de pc verbonden. Op de 2e uitgang een wireless accesspoint (dlink dwl 2100ap) dat alle ander pc's thuis van een draadloze verbinding voorziet.
 
rrozema
Mesa57 heeft weer eens helemaal gelijk. Je hoeft niet te kiezen, je kan gewoon beiden gebruiken.

Als je nog moet gaan kopen, orienteer je dan eerst even hier op het forum wat voor jou de beste keuze is. Lees in de WiFi sectie en de FAQ pagina's (linker navigatie balk) eens wat artikelen door. In principe heb je genoeg aan een wireless access point (aka: WAP of AP) om je netwerk uit te breiden met een draadloos deel.

Veel posts hier op het forum gaan echter ook over wireless routers. Dat is omdat veel mensen al zo'n wireless router hebben en ze deze willen her-gebruiken als access point. Omdat er wat meer fout kan gaan in deze situatie, zie je meer posts over routers dan over access points. Een extra router heb je niet nodig, de livebox is zelf al een multi-pc modem + router. Dus tenzij je al zo'n wireless router hebt, of heel goedkoop aan een wireless router kan komen, ga dan voor een access point.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox draadloos èn bedraad', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen : 8 31 jan 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Geen draadloos netwerk Huawei configuratie en problemen : 4 30 dec 2014
Advertentie