obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
sagemsoftware verwijderen
ismhoogenboom
ik heb al ruim een maand problemen, voornamelijk met de telefonie. Maar word ik gebeld, dan verdwijnt mijn internetverbinding en uiteindelijk wordt de verbinding verbroken.
Anyway, uiteindelijk afgelopen zaterdag een nieuw modem gekregen.

Ik probeer de cdrom te installeren, maar krijg een fout 1 melding.
Orange gebeld, blijkt dat er oude wifi en sagemsoftware op de pc staat. Ik krijg deze echter niet verwijderd!
De volgende melding krijg ik: fout bij het decomprimeren van ondersteuningsbestanden. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Orange zegt dat het probleem bij Microsoft zit. Ik heb ook Sagem al gebeld en die verwijzen me (net als Microsoft) toch weer terug naar Orange. En ze hebben gelijk, denk ik. Orange pretendeert dat hun ADSL en telefonie ook op het besturingssysteem van microsoft werkt...dat doet het dus niet.

Het kost me nu ontzettend veel frustraties, uren en geld (belkosten) en nog werkt het niet.
Heeft iemand enig idee hoe ik de software wel kan verwijderen?
Frown
 
OrangeExpert
Zou de software van je pc afhalen en je livebox benaderen via de IE adresbalk op 192.168.1.1. Je het namelijk helemaal geen software nodig voor je livebox. Alleen maar onnodige ellende op je pc.

Krijg je de software er niet af kan je altijd nog diverse progjes vinden die het wel voor je kunnen doen.

Je kan ook eens kijken op je C schijf bij program files of daar iets staat van orange of je livebox.

Succes
 
ismhoogenboom
Het lukt me dus al niet om de software eraf te halen (zie bovenstaande meldingen). Als dat wel zou lukken, zou ik de cdrom
voor de nieuwe livebox kunnen installeren. Ook via 'program files' krijg ik een melding dat ik het niet kan verwijderen....

Ik snap er geen fluit van...da's wel duidelijk.

Je hebt toch software nodig voor het contact tussen de dongle en de livebox??? Op 192.168.1.1 kom ik niet zomaar, dat heb ik al geprobeerd.
Frown
Gewijzigd door ismhoogenboom op 17 september 2007, 14:46
 
ismhoogenboom
Even voor de volledigheid: Als ik de software via 'deze computer-program files' wil verwijderen krijg ik de volgende melding:
'Kan wlanutl.exe niet verwijderen. De toegang is geweigerd.'

Als ik trouwens de nieuwe livebox aanzet, brandt het 1e lampje en knippert het @lampje. Ik hoopte dat het misschien wel zou lukken met de oude software en de nieuwe livebox, maar die vriendschap wil niet erg lukken...
FrownFrown
 
OrangeExpert
Als het eerste lampje brand is er iets niet goed met je livebox en kun je hem beter laten omruilen. Voor de dongel software moet ik je een antwoord verschuldig blijven. Ik dacht dat je bedoelde de software die op de standaard cd zat bij de live box.

Maar als je de dongel op je computer hebt staan hoef je daar in princiepe niks aan te veranderen. Het is ook zo dat je het reg klopje op de livebox moet indrukken als je voor het eerst weer contact maakt met een nieuwe modem. Zodat je mac adres weer hetkent wordt.

Succes en hopelijk heb je hier wat aan anders hoor ik het wel.
 
Lizard
Welk lampje noem je het eerste lampje? Die waar de antenne bijstaat of die met het waarschuwingsbord?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sagemsoftware verwijderen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Rangschikken en verwijderen "loze" tvzenders Zyxel configuratie en problemen : 2 29 okt 2015
Advertentie