obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Splitter nodig ?
abcd
Ben een en ander naast elkaar aan het leggen om te bepalen of ik orange al dan niet ga nemen als internetprovider.Klopt het dat je de verbinding moet maken zonder een splitter voor de livebox?
Ik wil eigenlijk mijn huidige lijn blijven gebruiken als "noodlijn ",aangezien de voip verbinding weg kan vallen, wat in mijn geval absoluut geen optie is .Daadwerkelijk bellen zal dus gaan gebeuren via het modem ( indien het wel werkt) , uitgaande van geen voip verbinding wil ik dus via mijn huidige kpn ( budgetbellen ) lijn kunnen bellen.

Volgens de gebruiksaanwijzing van de livebox dient er geen splitter gebruikt te worden.

Klopt mijn verhaal of zijn er gebruikers die tot goede ervaringen hebben met het gebruik van een splitter ?
 
mesa57
Als je de KPN lijn blijft houden, kun je de telefoon via de splitter IN de livebox gewoon verbinden. Het verdient niet de aanbeveling NOG een splitter voor de livebox aan te sluiten omdat dan de internet verbindingssnelheid zakt.
 
abcd
Even nog voor de duidelijkheid, kpn lijn, splitter die een keer naar de telefoon gaat en de andere naar de livebox.Livebox ethernetuitgang en telefoonuitgang .Krijg je , indien je gebruik maakt van orange adsl + bellen buiten je gewone nummer van de kpn ( zonder nummerbehoud ) een nieuw internet nummer ( heb op dit moment via tiscali ) .In mijn geval dus twee aparte nummers ?

Klopt bovenstaand verhaaltje ?
 
mesa57
Zou kunnen, maar je internet snelheid gaat in ieder geval omlaag.
 
rrozema

Quote

abcd schreef:
Even nog voor de duidelijkheid, kpn lijn, splitter die een keer naar de telefoon gaat en de andere naar de livebox.Livebox ethernetuitgang en telefoonuitgang .Krijg je , indien je gebruik maakt van orange adsl + bellen buiten je gewone nummer van de kpn ( zonder nummerbehoud ) een nieuw internet nummer ( heb op dit moment via tiscali ) .In mijn geval dus twee aparte nummers ?

Klopt bovenstaand verhaaltje ?


Volgens mij klopt het bijna, het nummer van KPN moet je echter al hebben, dat zal niet zomaar veranderen als je van ADSL provider verandert. Maar ik krijg een beetje het gevoel uit jouw vraagstelling dat tiscali op dit moment jouw lijn beheert en dat je dus op het moment helemaal geen kpn lijn hebt... In dat geval kon het wel eens zo worden dat je eerst entree-kosten moet betalen aan KPN voor een nieuwe KPN aansluiting (om een kpn nummer te krijgen) en pas daarna weer een nieuwe adsl aansluiting van Orange moet nemen om 2 nummers te krijgen.

Je krijgt van Orange wel een (extra) nieuw nummer als je al een kpn aansluiting hebt en je Orange NIET je lijn laat overnemen. Als je je lijn wel door Orange laat overnemen, stellen ze je in de gelegenheid om je oude nummer te houden of een nieuw nummer te krijgen, maar dan houd je aan het eind geen KPN nummer meer over.
 
abcd
Tiscali beheert alleen mijn tiscali internet/telefoonnummer en het internetten, de daadwerkelijke lijn heb ik via de kpn,Mijn opzet is mijn kpn nummer bijv 1234 behouden en daarnaast ook een internet nummer via orange bijv 4321 ( op dit moment heb ik dit via tiscali ) Via deze twee nummers kan ik tegelijkertijd bellen en gebeld worden ,kan dit ook in mijn mogelijk nieuwe situatie ?Het kpn nummer wil ik kost wat kost blijven gebruiken en behouden.
Gewijzigd door abcd op 15 oktober 2007, 22:42
 
hearakris
Amekalala, je hebt het over een 'speciale' splitter, omdat het niet met alle splitters zou werken. Wat voor splitter bedoel je daarmee? Op dit moment heb ik problemen met de interne splitter in de Livebox, waardoor mijn KPN lijn niet vrij wordt gegeven als iemand voordat ik de telefoon oppak de telefoon neerlegtFrown, dus zou dit graag oplossen met een splitter voor de livebox.
Abcd is het bij jou gelukt?
 
TCP_IP
Als je problemen hebt met de interne splitter van de livebox kun je ook gewoon de helpdesk bellen, probleem voorleggen en om een nieuwe livebox vragen.
Je huurt hem tenslotte van Online, dan word deze ook kosteloos vervangen als er een defect blijkt.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Splitter nodig ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d dagelijks reboot nodig Huawei configuratie en problemen : 4 18 sep 2015
Traces nodig ivm hoge latency naar bijvoorbeeld gameservers. Storing : 10 24 jun 2014
Het kleine splitter topic ... Helpdesk : 4 09 dec 2012
hulp nodig: Probleem met Online internet Klacht over Online : 2 30 okt 2011
Geen internet... modem blijkbaar het problem? Hulp nodig! Speedtouch 706 configuratie en problemen : 22 10 nov 2010
Advertentie