obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Prima
trapm
Enkele weken geleden, 8 mei, vroeg ik ADSL family incl telefonie aan.
Vandaag heb ik mn modem kunnen ophalen op t postkantoor. Ik was een paar dagen niet thuis.

De verbinding was op 24 mei opgeleverd.
Vandaag het modem opgehangen, korte draadje in de telefoonstekker, telefoonstekker in de contactdoor (=Isra), even wachten en ....signaal.
Toen even moeten lopen kloten om wireless aan de praat te krijgen...lopen pielen met WEP en WPA en steeds maar niks voor elkaar krijgen :( tot ik het reg knopje maar eens indrukte en VOILA ...draadloos internte ook nog.

Zelfs bijna 6Mb down op zolder. Dat is heel wat meer dan ik voorheen haalde. Max 4Mb wireless. Signaal kwaliteit boven is ook uitstekend.

Modem statistieken:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18276 Kb
Afname Dichtbij : 23.7 (dB)
Ver weg : 7.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 1291
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 95
ES-teller van 1 dag 0

Het lijkt erop dat eea best wel lekker werkt hier :)

En dat voor, zoals de concurrent die momenteel zoveel personeel moet ontslaan plachtte te zeggen, een LOUSY Ç29,95 (excl 2,95 voor het wireless)

De prestaties van het wireless kaartje (icm de bestaande 2200BG en een ZYXEL USB dongle) verbazen mij en komen dicht in de buurt van het door mij voorheen gebruikte SENAO AP!

Telefonie draaide ook meteen zonder enig mankeren.

Alleen werkt de Nummerherkenning op de KPN EN op de Wanadoo ogenschijnlijk niet. Zal wel te maken hebben met FSK protocol van de telefoon. Morgen maar eens even de andere eraan hangen en kijken wat er dan gebeurt.


Al met al, een zeer tevreden nieuwe abonnee.
Gewijzigd door Puma op 29 mei 2006, 23:53
 
Puma
zo, lekkere waardes. met een bedrade verbinding moet je wel 1.8 MB halen dus ruim 1800 KB/s. uiteraard niet via speedtest.nl maar dat is oud nieuws.

gebruik ook TCP optimizer voor optimale resultaten voor zowel wifi als UTP bekabeling.
 
Wanabo

Quote

Alleen werkt de Nummerherkenning op de KPN EN op de Wanadoo ogenschijnlijk niet.


Hier werkt het ook niet meer Sad, terwijl het wel gewerkt heeftAngry
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Funny2k
De waardes zien er idd goed uit. Daar kan ik alleen nog maar van dromen. Wink verder dat van kpn zou ik niet weten aangezien ik geen nummerweergave heb op het kpn abbo van mij.
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
Richard
Op het kpn abo heb ik geen nummerweergave maar op die van Wanadoo wel en die werkt ook. Ook na de nieuwste upgrade kort geleden.

Het is wel vreemd te noemen dat het bij sommigen niet werkt, zelfs bij mensen zoals Wanabo waar het voorheen wel gewerkt heeft. Lijkt er inderdaad op dat ze misschien iets met die FSK ofzo protocollen gewijzigd hebben.
Misschien eens proberen er een gewone oude analoge telefoon met nummerweergave of het dan wel werkt?
Bij mij hangt er zelfs een oude analoge telefooncentrale op de LB waarbij 1 uitgang van die centrale ook nummerweergave ondersteunt en dat werkt dus.

Het lijkt mij ook niet leuk als het eerst wel gewerkt heeft en dan opeens niet meer. Hopelijk zoekt Wanadoo daar een oplossing voor.
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Prima', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet werk prima telefonie valt 1 kant op weg Livebox en telefoon netwerk : 10 19 apr 2007
Advertentie