obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geef hier je wensen aan. Wat ontbreekt er?
 Onderwerp afdrukken
Betere bescherming database
Wanabo
Originele post:

Quote

de pessimist schreef:
Wanabo schreef:
Ik zie geen mogelijkheid (of ben niet op de hoogte) om per seconde een backup te maken. Ik laat me in deze graag door je adviseren.


In ben in de vorige eeuw (1982-1987) Fortranprogrammeur geweest voor technische meetsystemen, daarna ben ik (na een lasercursus) in de lasertechniek verzeild geraakt. De tijd als programmeur is zo lang geleden, dat ik mij al lang geen deskundige meer mag noemen.

Ik zie geen technisch probleem om bij een eigen programma een automatische backup van elk afzonderlijk bericht te realiseren (Bij een mailserver gaat toch ook niets verloren?). De extra systeembelasting is gering. De hoeveelheid programmeurswerk hangt af van de struktuur van het programma en het gebruikte systeem. Er is waarschijnlijk een commercieelprogramma gekocht en dan moet je aanpassen aan de mogelijkheden. Misschien zijn er commerciele programma's met een automatische backup-mogelijkheid. Je beschikt waarschijnlijk over weinig geld en dan zijn de mogelijkheden beperkt en dan is mijn kritiek niet te recht.


Quote

Franklin schreef:
Zie hier een mogelijkheid tot automatisch backuppen van de database voor PHP Fusion:

http://www.web-bureau.com/automated-d...ps-r41.htm

Er zullen er waarschijnlijk nog wel meer zijn. Maar dit was een van de eerste google resultaten Wink

Maar goed, mij lijkt het niet de bedoeling dat we hier nu over censuur, backup mogelijkheden of andere zaken van dat soort aard gaan kletsen Wink Hoe interessant het ook is.

--------


De trieste werkelijkheid is dat de meeste mensen nog altijd geen snelheidsverhoging hebben, en tevens een flinke groep geen wérkende verhoging hebben. Met nog 14 uur te gaan in 2007 lijkt me dat dat ook niet opgelost gaat worden.

Als we al actie gaan ondernemen is het zaak af te vragen wat we willen bereiken? Ik denk dat iedereen via hun eigen weg het contract kan laten ontbinden? (al dan niet via hun eigen rechtsbijstandverzekering.) Maar ja, recht hebben is helaas niet altijd recht krijgen.

Voor de mensen die compensatie in de vorm van geld willen voor hun teveel betaald abonnementsgeld is het misschien wel goed om samen wat proberen te doen? Aangezien Orange dat dicht heeft getimmerd in haar voorwaarden.


Antwoord:

Quote

de pessimist schreef:

Ik zie geen technisch probleem om bij een eigen programma een automatische backup van elk afzonderlijk bericht te realiseren (Bij een mailserver gaat toch ook niets verloren?). De extra systeembelasting is gering. De hoeveelheid programmeurswerk hangt af van de struktuur van het programma en het gebruikte systeem. Er is waarschijnlijk een commercieelprogramma gekocht en dan moet je aanpassen aan de mogelijkheden. Misschien zijn er commerciele programma's met een automatische backup-mogelijkheid. Je beschikt waarschijnlijk over weinig geld en dan zijn de mogelijkheden beperkt en dan is mijn kritiek niet te recht.


PHP-Fusion (dit cms) is gratis en werkt met een GPL (General Public Licence). Er is een actief ontwikkelteam en ook losse groepen denken en bouwen mee aan dit systeem. Franklin heeft iets gevonden van The Web Buro, dat is zo'n voorbeeld. Ik kom daar in de reply voor Franklin op terug. Terug naar de vraag van de backups.

PHP-fusion heeft een interne backup mogelijkheid, maar deze is niet geautomatiseerd. Bovendien als dat wel zou zijn wat voor interval kies je dan?

Via PHPMySQL kun je backuppen, maar niet dat ik weet geautomatiseerd.

Via een commercieel programma als SQLyog enterprise kun je backuppen. En dat kan vast wel geautomatiseerd, maar weer geld; wat voor interval kies je.

Quote

Franklin schreef:
Zie hier een mogelijkheid tot automatisch backuppen van de database voor PHP Fusion:

http://www.web-bureau.com/automated-d...ps-r41.htm

Er zullen er waarschijnlijk nog wel meer zijn. Maar dit was een van de eerste google resultaten Wink


Helaas Franklin is dat voor een oude versie van PHP-Fusion. Tussen de oude en de nieuwe versie zit een belangrijk verschil. De oude versie sloeg een backup van de database op de server zelf op, terwijl de nieuwe versie de database naar je eigen harde schijf saved.

Tot slot, wat voor backup interval je ook kiest het is nooit goed. Stel je het volgende voor.
De server wordt gehackt, hoster hersteld met laatste backup, website online en er wordt weer gepost. Beheerder (ikke dus) heeft een nieuwere backup en besluit die terug te zetten.

Er zijn nu misschien een paar oudere posts gered, maar nieuwere die na het weer online komen zijn gepost verdwijnen door de nieuwere backup. Kortom er zal altijd iemand ontevreden zijn.

Voor mij is dit een hobby!
Gewijzigd door Wanabo op 31 december 2007, 10:51
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
Volgens mij moet je dan wel permissie hebben om cron jobs te configureren en uit te voeren. Ik heb zo mijn twijfels of hosters dat toestaan.
 
Wanabo
Ik heb wel een crontab in mijn bedieningspaneel van de hoster gevonden.


Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
Dan heb je een aardige hoster te pakken en is een database backup schedule wellicht mogelijk Smile
 
Wanabo
Ik ga me er in verdiepen.Cool
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Betere bescherming database', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Een betere router achter de Huawei HG655d. Instellingen? Huawei configuratie en problemen : 6 27 jan 2015
WiFi bescherming Huawei configuratie en problemen : 1 26 jun 2011
7,5 uur database verdwenen! Wat ontbreekt er op dit forum? : 5 15 nov 2009
Advertentie