Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Linksys WRT54GL
|
|
Tiger |
Geplaatst op 14 January 2008, 21:24
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Om draadloos met een laptop te kunnen internetten met een linksys wrt54gl is deze met hulp van de online helpdesk van linksys geinstalleerd omdat er geen nederlandse beschrijving bij is. Na de instellingen een paar keer gewijzigd te hebben volgens de opgave van de medewerker werkt na 45 minuten draadloos internet prima alleen blijkt achteraf dat er geen mail draadloos binnengehaald kan worden dit kan alleen via de utp kabel draadloos gaat het niet. Bij een volgend kontakt van 1x 15 minuten en nog 1x 1 uur kreeg ik uiteindelijk te horen om nogmaals de juistheid van de in Outlook aangegeven POP3 en SMTP servers te controleren voor wat betreft de provider maar de gegevens zijn juist en de medewerker kan op dat moment niet verder helpen omdat het volgens hem niet aan de linksys router ligt. Vandaag nogmaals een half uur kontakt gehad met de helpdesk maar zonder resultaat volgens linksys ligt het niet aan de router maar aan een instelling op de laptop. De aansluiting is als volgt ; isra->speedtouch 546->utp kabel naar wanpoort van linksys router, mail kan alleen binnengehaald worden op de normale weg via utp kabel op modem of via de utp kabel op de lanpoort van de router aangesloten maar zonder kabel dus draadloos niet. Na totaal 2,5 uur kontakt met de helpdesk nog geen oplossing voor het draadloos mailprobleem. Laptop is een Toshiba Satellite A200-1CK met Vista Home Herkent iemand dit probleem en wie heeft een oplossing. Groeten Tiger |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 15 January 2008, 09:35
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
'start' -> 'Uitvoeren' Voer in: cmd klik 'OK' Voer in het command scherm het volgende commando in: Code Download source telnet pop3.orange.nl 110 gevolgd door Als het goed is krijg je nu de response: +OK connected to pop3 on 6101 Het laatste cijfer kan anders zijn bij jou, dat is niet erg. Voer nu de volgende tekst in, vervang Code Download source user Hierna het volgende invoeren. Vervang Code Download source pass Als je zo ver bent gekomen, dan heb je al aangetoond dat er niets mis is met de verbinding tussen jouw laptop en de mail server. Je hebt namelijk net op dezelfde manier ingelogd op die mail server als outlook dat zou doen. In dit geval moet je dus de oorzaak in outlook zoeken. Lukt bovenstaande niet, dan is er i.d.d. iets mis met de verbinding en heeft foutzoeken in outlook geen nut. Door het volgende commando, gevolgd door Code Download source quit Gewijzigd door rrozema op 15 January 2008, 09:37 |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 05 February 2008, 22:17
|
Activiteit » Geleen » XXXXXX » Alles in 1 Berichten: 1274 Lid sinds: 16 Apr 2006 |
Hallo rrozema, het heeft wat lang geduurd voor ik antwoord kon geven op je antwoord dit komt omdat dit niet mijn eigen laptop is maar van een kennis op een andere lokatie en wat ik had vergeten te vermelden is dat de provider speedlinq is en niet orange. Heb jou voorstel uitgeprobeerd maar geen enkel resultaat het werkt niet krijg totaal geen respons ik zal kijken of ik binnenkort de router opnieuw kan instellen. Zoals ik al aangaf werkt alles perfect alleen kan ik draadloos geen mail ophalen en verzenden. In elk geval bedankt voor de info. Groet Tiger |
|
|
Tiger |
Geplaatst op 06 February 2008, 22:43
|
Quote Tiger schreef: Hallo rrozema, het heeft wat lang geduurd voor ik antwoord kon geven op je antwoord dit komt omdat dit niet mijn eigen laptop is maar van een kennis op een andere lokatie en wat ik had vergeten te vermelden is dat de provider speedlinq is en niet orange. Heb jou voorstel uitgeprobeerd maar geen enkel resultaat het werkt niet krijg totaal geen respons ik zal kijken of ik binnenkort de router opnieuw kan instellen. Zoals ik al aangaf werkt alles perfect alleen kan ik draadloos geen mail ophalen en verzenden. In elk geval bedankt voor de info. Groet Tiger @ rrozema, Probleem is opgelost had vergeten aan te geven dat de ISP niet orange maar speedlinq betrof en na het opnieuw ingeven van de DNS waarde kon draadloos mail worden verzonden en opgehaald alles werkt nu perfect. Dus kan wat mij betreft hier een slotje op. groeten Tiger |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys WRT54GL', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 | Eigen modem meer apparaten aansluiten | : 3 | 07 Oct 2014 |
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk | Huawei configuratie en problemen | : 3 | 14 Jun 2014 |
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen? | Huawei configuratie en problemen | : 9 | 22 Aug 2013 |
HG655d icm Linksys WRT160n | Huawei meer apparaten aansluiten | : 3 | 22 May 2013 |
Linksys WAG325 N ook accesspoint? | Algemeen | : 1 | 02 Jul 2011 |
Advertentie